R3ne Geplaatst: 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 13 december 2014 valt in friesland wel wat mee, tank hier voor 1,47 is nog wel te doen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ERRWINS Geplaatst: 13 december 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst: 13 december 2014 We praten volgend jaar wel weer Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RustyRustler89 Geplaatst: 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 13 december 2014 Helaas woon ik te ver van de grens af, maar ik tank Euro 95 voor de Peugeot, en Euro 98 voor de Subaru Prijzen zakken hier ook wel, maar niet echt hard (1,53 voor 95, voor 98 zie ik het vanmiddag wel weer) Komt mij wel gunstig uit die lage olieprijs Helaas hebben we in Den Haag niet het meest snuggere volk zitten, ik hoop ook nog steeds elke dag dat daar eens de bezem flink doorheen gaat Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Davedavy Geplaatst: 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 13 december 2014 Hier over de grens staat de super op 1,31. Goedkoper dan in België nog. Dit jaar twee tankstations hier in de buurt failliet zien gaan, stja hoe zou dat komen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
CaptainCook Geplaatst: 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 13 december 2014 natuurlijk kan belasting/accijns omlaag dan krijg je dit soort dingen http://nos.nl/artikel/643397-duitse-snelwegen-in-slechte-staat.html http://www.knack.be/nieuws/belgie/steeds-meer-vlaamse-wegen-in-slechte-staat/article-normal-46186.html Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
RustyRustler89 Geplaatst: 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 13 december 2014 (bewerkt) natuurlijk kan belasting/accijns omlaag dan krijg je dit soort dingen http://nos.nl/artike...chte-staat.html http://www.knack.be/...rmal-46186.html Onzin, je moest eens weten hoe de automobilist wordt leeg gezogen door de regering.. De belasting en accijns kan rustig een stukje lager.. Buiten dat, ze zeggen zelf dat de wegen worden onderhouden door de wegenbelasting Bewerkt: 13 december 2014 door RustyRustler89 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Davedavy Geplaatst: 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 13 december 2014 natuurlijk kan belasting/accijns omlaag dan krijg je dit soort dingen http://nos.nl/artike...chte-staat.html http://www.knack.be/...rmal-46186.html Ook al eens verdiept in het verschil van wegenbelasting (en misschien nog wel veel schokkender, de BPM) tussen Nederlanders en Duitsers? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NicolaB Geplaatst: 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 13 december 2014 Nou ja, het gaat uiteindelijk allemaal naar hetzelfde inkomstenpotje. Daar vanuit gaat weer geld naar het uitgavepotje. Het BPM (1,3 miljard geplande inkomsten in 2014-2015 1) en alle andere indirecte belastingen gaan niet direct terug. In dit geval gaat die geplande 1,3 miljard niet direct terug naar de 9,2 miljard die infrastructuur en Milieu te besteden heeft, maar kan het ook bijvoorbeeld naar de zorg gaan. 2 Anderzijds kan het dus ook betekenen dat wanneer jij niet met de auto rijd, dat jij moet betalen voor snelwegenonderhoud. Hetzelfde geld dat je als automobilist dus indirect ook betaalt voor een FYRA-debacle, maar ook als je een vliegreisje boekt of je salaris ontvangst (loon- / inkomstenbelasting). 1 Miljoenennota 2015 2 Rijksbegroting 2015, XII Infrastructuur & Milieu Ik vraag dan ook aan iedere zeurkous, criticus, om met een gegronde onderbouwing te komen. Want we willen allemaal geen belasting betalen, maar we willen ook niet dat het land met een te groot begrotingstekort kampt. Dus waar moet dat geld dan vandaan komen en welke sector is daar dan de pineut van. Misschien vraag ik veel, maar het zorgt er wel voor dat je het overheidsbeleid wat meer snapt. Of je het er mee eens bent is dan een 2e, maar fundering is dan erg belangrijk. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ThunderDuck Geplaatst: 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 13 december 2014 Ik vraag dan ook aan iedere zeurkous, criticus, om met een gegronde onderbouwing te komen. Want we willen allemaal geen belasting betalen, maar we willen ook niet dat het land met een te groot begrotingstekort kampt. Dus waar moet dat geld dan vandaan komen en welke sector is daar dan de pineut van. Misschien vraag ik veel, maar het zorgt er wel voor dat je het overheidsbeleid wat meer snapt. Of je het er mee eens bent is dan een 2e, maar fundering is dan erg belangrijk. Wat is dit nou voor flutreactie Omdat ik het oneens ben met 1 aspect van het regeringsbeleid moet ik plotseling een miljoenennota in elkaar plakken? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.Sharingan Geplaatst: 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 13 december 2014 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
NicolaB Geplaatst: 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 13 december 2014 (bewerkt) Ik vraag dan ook aan iedere zeurkous, criticus, om met een gegronde onderbouwing te komen. Want we willen allemaal geen belasting betalen, maar we willen ook niet dat het land met een te groot begrotingstekort kampt. Dus waar moet dat geld dan vandaan komen en welke sector is daar dan de pineut van. Misschien vraag ik veel, maar het zorgt er wel voor dat je het overheidsbeleid wat meer snapt. Of je het er mee eens bent is dan een 2e, maar fundering is dan erg belangrijk. Wat is dit nou voor flutreactie Omdat ik het oneens ben met 1 aspect van het regeringsbeleid moet ik plotseling een miljoenennota in elkaar plakken? Nee, maar het is wel van belang om het te funderen met sterke argumenten, vooral in opinie. Het argument "want de benzineprijs is daar lager" tja zolang je niet onderbouwd wat daarvan goed of slecht is in het totale concept. In Noord-Korea betaal je helemaal geen (wegen)belasting. Dat is een slecht voorbeeld zonder onderbouwing. Hetzelfde geld voor Duitsland - Nederland, waar er een geheel anders naar de infrastructuur wordt gekeken. Als je dat dan als argumentatie wilt gebruiken, zeg dan iig waarom Nederland Duitsland daarin moet volgen en ook in welke mate dat kan. Simpelweg afdoen met "Pruts regering, we moeten net zoals Duitsland de accijnzen op de benzineprijs verlagen!" kan ieder figuur wel roepen. Niemand zal dat ooit kunnen oppakken mits er dieper op in gegaan wordt. Ik weet dan niet wat ik aan zo'n opinie dan heb Bewerkt: 13 december 2014 door NicolaB Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
ThunderDuck Geplaatst: 13 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 13 december 2014 Dit is een plank: Deze plank bevindt zich op locatie A. Als wij ons vervolgens enkele duizenden kilometers in een willekeurige richting bewegen arriveren wij bij punt B. Jij bevindt je daar, waar jij de plank misslaat op een manier die de wetenschap tot op heden nog nooit heeft waargenomen. Het gaat er niet om dat de benzineprijzen lager zijn in Duitsland. Het gaat er om dat de Nederlandse accijnzen zó hoog zijn dat zij 1. zo goed als de helft van de benzineprijs vormen,1,2 2. nóg hoger worden,3 en 3. het tegenovergestelde bewerkstelligen van wat de bedoeling is4. [1]: Huidige GLA voor Euro95 [2]: Eindejaarspersbericht belastingen [3]: http://www.tankpro.nl/brandstof/2014/12/11/accijnstarieven-voor-2015-bekend-opnieuw-een-verhoging/ [4]: Klik, klik met een korreltje zout, klik Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MegaPilot Geplaatst: 14 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 14 december 2014 (bewerkt) Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat de accijnzen in Nederland veel te hoog zijn. En ik vind het bullshit om mensen met de vinger te wijzen omdat ze in een ander land tanken, je zou verdorie flink geflipt moeten zijn om het niet te doen. Afstandje van een kilometer of 5 tot zelfs 15 rij je er zo uit met het huidige verschil tussen de buurlanden van Nederland. Dus liefste mensen van Nederland die aan de grens wonen, tank maar naar hartenlust in België en Duitsland, profiteer ervan zolang het nog kan. Binnen dit en zoveel jaar pakken ze je dat ook wel af.. Het probleem is overigens NIET dat mensen die aan de grens wonen ergens anders gaan tanken, het probleem is dat de accijnzen in Nederland te hoog zijn waardoor mensen die aan de grens wonen ergens anders gaan tanken. Nou ja, zo zie ik het toch. Bewerkt: 14 december 2014 door MegaPilot Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
kelwin Geplaatst: 14 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 14 december 2014 Huidige orde..leuk he? Kunnen niet nadenken. Hoe help je de pomphouder aan de grens om zeep.. Het is inderdaad lullig voor de pomphouder aan de grens, maar de regering helpt hier aan mee. Zo probeert de regering ook met Duitsland te overleggen om daar de grenspompen duurder te maken, maar vooralsnog wil Duitsland daar niet aan meewerken. Ja no shit dat Duitsland daar niet aan mee gaat werken.. Hun regering heeft tenminste nog een beetje verstand Idd. Wat nog erger is, is dat dat zou betekenen dat de prijzen kunstmatig omhoog worden gehouden door politiek en zodoende de pomphouders om zeep worden geholpen door politieke spelletjes. Zou eens tijd worden dat dit nep-liberale regering opgehangen wordt. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Bierbuikje Geplaatst: 14 december 2014 Rapport Share Geplaatst: 14 december 2014 Het geld moet er toch komen, als het nu linksom of rechtsom is. Zou de belasting op diesel/benzine niet zo hoog zijn hadden we wel een hoger belasting tarief op boodschappen betaald bijvoorbeeld. Het is op zich best slim om de belasting nu te verhogen nu de prijs daalt. De prijs zal misschien met 20 cent per liter dalen en de regering heft dan bijvoorbeeld 15 cent extra belasting. Wij gaan dan weer blij naar de pomp toe want 'de prijs is gedaald' en de regering heeft weer geld om uit te geven aan dingen. Waarschijnlijk zullen die accijnzen nooit meer lager worden, wanneer we er eenmaal aan gewend zijn zal geen enkele regering de noodzaak voelen om er wat aan te doen. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.