aron24 Geplaatst: 22 december 2014 Rapport Geplaatst: 22 december 2014 (bewerkt) Wie is de beste muzikant[en] van 2014? Na mijn mening zijn er meerdere muzikanten, Ed Sheeran, Ariana Grande en Calvin Harris. Zij hebben alle drie meerdere hits gescoord. Calvin Harris maakte onder andere Blame, Summer en Outside. Ariana Grande maakte 5 hits, dat is echt heel veel. Ed Sheeraan maakte Don't, Sing en Thinking Out Loud. Bewerkt: 22 december 2014 door aron24 Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 22 december 2014 Rapport Geplaatst: 22 december 2014 De meeste grote artiesten van 2014 maken allemaal van die techno popmeuk, waar ik persoonlijk een hekel aan heb. Slechts een enkele artiest vind ik goed, maar dat zijn meestal artiesten die rond de jaren '70 of '80 bekend zijn geworden, en vandaag de dag nog actief zijn. AC/DC heeft dit jaar en nieuw album uitgebracht, Rock or Bust, die ik echt heel goed vind. Daarnaast is Metallica ook nog altijd actief. Niet met het uitgeven van albums, maar met heel wat toeren door onder andere Europa. Reageren
RUBENN Geplaatst: 22 december 2014 Rapport Geplaatst: 22 december 2014 Hardwell maakte onder andere Blame, Summer en Outside. Correctie, Calvin Harris maakte die nummers Reageren
aron24 Geplaatst: 22 december 2014 Auteur Rapport Geplaatst: 22 december 2014 Hardwell maakte onder andere Blame, Summer en Outside. Correctie, Calvin Harris maakte die nummers Ja, weet dat stond er nog en ben ik vergeten aan te passen. Bedankt voor de tip. Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 22 december 2014 Rapport Geplaatst: 22 december 2014 van die techno popmeuk Techno en house door elkaar halen is zó jaren '90. Reageren
thebig Geplaatst: 22 december 2014 Rapport Geplaatst: 22 december 2014 Pfoe, lastig om daar een antwoord op te geven. Dit jaar hebben veel bands pareltjes van albums gemaakt, maar er zijn net zoveel bands die gewoon wat prachtige songs hebben uitgebracht of een album voor de toekomst hebben aangekondigd. Ik zou er niet zo gauw dé beste kunnen uithalen. Als het om artiesten gaat die ik dit jaar heb leren kennen, dan kies ik voor Little Comets, Broken Bells en Royal Blood. De laatste twee hebben dit jaar elk een steengoed album uitgebracht, Little Comets gaat het jaar hopelijk nog afsluiten met eentje. Ik kijk er echt naar uit. Moet ik dan toch één artiest kiezen, dan kies ik misschien gewoon mijn favoriet: Panic! At The Disco. Na hun 4e album in 2013 was dit een kalmer jaar, maar ik heb ze dit jaar eindelijk live aan het werk gezien. Dat is toch iets wat me altijd gaat bijblijven. Reageren
Foreigner97 Geplaatst: 22 december 2014 Rapport Geplaatst: 22 december 2014 Er zijn maar enkele releases uit 2014 die indruk op me hebben gemaakt, dus als we dat gebruiken als criterium om in aanmerking te komen voor Beste artiesten van 2014.... Mijn keuze valt op DeWolff, Depeche Mode en Pink Floyd. Zover ik me kan heugen zijn zij de enigen die me hebben gegrepen met een album uit 2014 (respectievelijk Grand Southern Electric, Live in Berlin en The Enless River. DeWolff heb ik dit jaar ook nog live gezien en Depeche Mode en Pink Floyd zijn sowieso twee bands waar ik in 2014 heel veel naar heb zitten luisteren. Reageren
ERRWINS Geplaatst: 22 december 2014 Rapport Geplaatst: 22 december 2014 Sam Smith, Ed Sheeran, Kensington en Dotan hebben wel een goede indruk op me achter gelaten dit jaar. Reageren
3L1077 Geplaatst: 22 december 2014 Rapport Geplaatst: 22 december 2014 Kygo! Sinds het begin van het jaar is Kygo geëvolueerd van een simpele artiest ergens diep in een afspeellijst, tot iemand waar ik een aparte afspeellijst voor heb gemaakt. Wat een held. Ik hou enorm van zijn stijl. Hij kan remixes maken (want dat doet hij, hij heeft net een origneel nummer uitgebracht, maar al de rest zijn remixes (behalve nog ééntje, een test) die een totaal andere twist geven aan het nummer, en elke keer kun je meteen herkennen dat hij het is. Ik weet niet hoe hij het doet, maar hij heeft echt een handtekening. Een herkenningspunt, -klank, -geluid of whatever. Hij is gewoon uniek. Naarmate het jaar vorderde, vorderde ook zijn populariteit. Op 1 januari 2014 zou je nog nooit van hem gehoord hebben. Ondertussen heeft hij al Avicii vervangen op Tomorrowworld en verschillende eigen tours georganiseerd. Dat vind ik natuurlijk fantastisch voor hem, maar ergens zou ik het toch leuker vinden als hij onbekend blijft. Het is niet dat ik niet mainstreamwil zijn; ik vind het gewoon leuk om een eigen, aparte muzieksmaak te hebben, en als de halve wereld die dan ook gaat overnemen... Je snapt het wel. Dus ik hoop eigenlijk op een topjaar voor hem, maar ergens hoor ik hem liever op een Soundcloud-stream dan op een openbare radio... Reageren
Da Phoenix Geplaatst: 22 december 2014 Rapport Geplaatst: 22 december 2014 Ariana Grande heeft me echt verbaasd dit jaar, ik volg haar al sinds Victorious. Daarnaast ben ik heel blij met de reünie van G-Unit, al trouwe fan sinds Young Buck erbij kwam (circa 2002). Ook Afrojack heeft een goed jaar achter de rug met zijn album Forget The World (ook al stonden er wat oudere nummers op). Reageren
Votair Geplaatst: 23 december 2014 Rapport Geplaatst: 23 december 2014 (bewerkt) Hardwell en Coldplay waren ook lekker bezig. Bewerkt: 23 december 2014 door Votair Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 23 december 2014 Rapport Geplaatst: 23 december 2014 (bewerkt) en elke keer kun je meteen herkennen dat hij het is. Ik weet niet hoe hij het doet, maar hij heeft echt een handtekening. Een herkenningspunt, -klank, -geluid of whatever. Hij is gewoon uniek. Dat is nu nog heel leuk ja, maar hij zal zijn sound moeten aanpassen als hij over een jaar nog een beetje mee wil draaien zonder dat het uitgemolken klinkt. Cut Your Teeth was wel echt een meesterwerkje, zat in het begin van het jaar in bijna elk deephouse setje. Ariana Grande vind ik overigens best wel een kut stem hebben. Afgelopen jaar ben ik redelijk overweldigd door een aantal techno artiesten, waaronder Karenn. Ik vind het ronduit bizar wat zij live presteren. Ook was het een mooi jaar voor enkele lokale producers welke ik persoonlijk ken, zoals Noisecult, welke hebben mogen tekenen bij het grootste hardstyle label ter wereld. Bewerkt: 23 december 2014 door S-te-Fan Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.