Jump to content

Nieuwe PC voor designs en gaming


WolfWave

Recommended Posts

Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum en even wat rond gekeken en heel veel info gevonden over hardware, software, etc ... Dus ik heb een vraagje, ik ga een nieuwe PC kopen voor het maken van websites, apps, videos en voor te gamen en ik wil graag jullie vragen of dit PC wel dat goed aan kan.

De PC die ik wil graag wil kopen is deze:

Processor: Intel i7-4790K 4.0 Ghz Socket 1150

Moederbord: ASUS Z97-Pro

Ram Geheugen: Kingston HyperX Beast 4x8 GB DDR3 2400Mhz PC3-19200

Videokaarten: 2x ASUS Geforce Strix GTX 970 4-GB GDDR5 DirectCU II OC

Koeling CPU: Corsair Cooling Hydro H100i (Het moet een goede koeling zijn omdat ik in Spanje woon in nog al warm zomers!)

Voedingskast: Tacens Valeo V 800W Plus Silver Modular

Behuizing: Fractal Desing Define R5 Titanium

SSD Schijf: Samsung 850 Pro 512-GB

HHD Schijf: 2x Western Digital NAS Red 3TB Sata3

DVD/Blu-Ray: LG BH16NS40

Besturingsoftware: Windows 7 Pro 64Bits

Beeldschermen: 3x Dell 24-Inch P2414H Led

Toetsenbord, muis en etc... Heb ik al thuis liggen.

Ik wil graag ook games opspelen en als het kan ook GTA 5 die straks uitkomt op High/Ultra.

Het moet ook goed het renderen aankunnen van Sony Vegas Pro 13, waar ik de PC het meest voor gebruik is websites en apps maken. Dus de vraag aan jullie is of jullie mischien tips hebben voor andere onderdelen erin te zetten of .......

EDIT: Dit zijn de programas die ik erop wil zetten:

- Adobe Pakket (Photoshop, After Effects, etc....)

- Office 2013 Tjah heb ik toch nodig!! Hahahha

- Artisteer 4

- Sony Vegas Pro 13

- Magix Video Deluxe Premium

- OBS

- Microsoft Visual

- Android Studio

- SketchUp

- Unity

- Blender

- 3ds-Max

En nog wat normale software meer.

En deze de games:

- GTA 5 (Die straks uitkomt natuurlijk)

- AC. Unity

- Minecraft

- Far Cry 4

- Need for Speed Games

- Eurotruck 2

- Call of Duty Games

- The Sims 4

Sorry voor de spelling fouten ik woon al 6 jaar in Spanje en me Nederlands is omlaag gegaan hahahah!!

Saludos/groeten, Martin.

Bewerkt: door WolfWave
Link to comment
Delen op andere websites

Erg mooi systeem, alleen die voeding is geloof ik een B/C-merk.

Idd. Voeding is t enige. Kan je het beste veranderen voor een Antec, Corsair of een Coolermaster voeding.

Wat voor merk/model voeding kan ik het beste gebruiken?

Link to comment
Delen op andere websites

Erg mooi systeem, alleen die voeding is geloof ik een B/C-merk.

Idd. Voeding is t enige. Kan je het beste veranderen voor een Antec, Corsair of een Coolermaster voeding.

Wat voor merk/model voeding kan ik het beste gebruiken?

https://www.alternate.nl/Antec/High-Current-Gamer-HCG-850M-850-Watt-voeding/html/product/1073015?tk=7&lk=9531

https://www.alternate.nl/Cooler-Master/V850-850-Watt-voeding/html/product/1063660?tk=7&lk=9531

https://www.alternate.nl/Corsair/AX860-860-Watt-voeding/html/product/1042248?tk=7&lk=9531

Ik zou 1 van deze vooral aanraden. Heb zelf de 620 versie van de Antec High Current Gamer serie, en die bevalt me goed tot nu toe.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Persoonlijk zou ik bij een full hd resolutie op de schermen eerder kijken naar een single kaart ipv meerdere. Het is namelijk zo, als ik mij niet vergis, dat je meer voordeel hebt van sli als je een hogere resolutie draait. Bij meer standaard resoluties zoals full HD gewoon ben je beter af met bijvoorbeeld een enkele 980. Daarnaast zorgen de dubbele kaarten ook voor meer warmte, iets wat je eerder aangaf als een probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou ook voor één enkele goede kaart gaan i.p.v. een SLI setup (al heb ik dat zelf 2 jaar geleden ook gedaan met 2 x GTX 660, heb daar nu spijt van). Waarschijnlijk zullen al je onderdelen erg lang meegaan, op de videokaart na. Als je nog geen SLI hebt kan je na enkele jaren een extra (goedkope) kaart kopen, en je kan terug mee voor enkele extra jaren. Als je al SLI hebt... dan moet je al naar een 3-way gaan maar daar heb je lang niet zoveel voordeel bij, denk ik. Doe daarbij het voordeel van minder warmte en minder kans op irritante bugs/glitches bij sommige games, dan heb ik tegenwoordig toch de voorkeur voor een nieuwe PC dus te kopen met één grafische kaart.

Verder lijkt die setup me behoorlijk overkill, als je het geld hebt: ga je gang. Maar volgens mij is al het geld dat je boven de pakweg 1300 euro uitgeeft, weggesmeten geld. Geld dat je beter uitgeeft op een later moment aan upgrades etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar deze PC draait, zoals je kunt zien, straks op 3 schermen. Dan heeft SLI ook al een voordeel.

Dat gaat voor je gameprestaties echt niet zoveel uitmaken, je draait de game niet op alle 3 schermen tegelijk... Dus ik blijf bij mijn punt, ik zou niet voor SLI gaan, gewoon een betere enkele kaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...