Jump to content
Joriz

Spelen we over een maand eindelijk GTA5 op de PC?!


med_gallery_1_164_4083169.jpg

De PC versie wordt grafisch het beste! Klik maar voor de grote versie!

Al twee keer eerder schreef ik er over. Beide keer was het 'gevolg' dat Grand Theft Auto V voor de PC werd uitgesteld. Nu lijkt het er op dat Grand Theft Auto V eindelijk op 14 april 2015 naar de PC gaat komen. Hopelijk is het dus nu echt stilte voor de storm. De vorige keer was het na een week stilte de conclusie uitstel. Al hebben we ondertussen mede dankzij de Heists gezien dat uitstel er voor zorgt dat je kennis kan maken met fantastische nieuwe uitbreidingen. smile3.gif

Alles wat nieuw is in de next-gen versie (PlayStation 4 en Xbox One) komt inclusief de Heists natuurlijk ook naar de PC versie van Grand Theft Auto V. De first person mode, verbeterde grafische wereld, de extra muziek, en de vele extra te ontdekken dingen zullen dus aanwezig zijn. Daarnaast biedt de PC versie nog de volgende exclusieve extra's die niet op de consoles kunnen:

  • 1080p 60 fps resolutie
  • 4K resolutie ondersteuning (Ultra HD)
  • 3 monitor ondersteuning
  • NVidia 3D Vision (spelen met 3D-bril of 3D scherm)
  • Rockstar Editor waarmee je zelf filmpjes kan maken, bewerken en daarna uploaden naar Rockstar Social Club en YouTube.

Tevens komt het nieuwe radiostation The Lab naar de PC versie. Op dit moment is nog onduidelijk of dit radiostation exclusief voor de PC is of ook naar de consoles gaat komen.

Ondertussen zijn de prijzen van de PC versie van GTA5 iets veranderd. Nog steeds is het reserveren van een fysieke versie het goedkoopst en ondertussen krijgt iedereen er vanwege het lange wachten ook nog is $200,000 extra bij in GTA Online.

GTAGames.nl afbeelding
[table=header]Winkel|Versie|Prijs|Inbegrepen

Bol.com|Fysiek schijfje|€44,99|GTAV + $1,200,000 in-game bonus

Game Mania|Fysiek schijfje|€49,98§|GTAV + $1,200,000 in-game bonus

Nedgame|Fysiek schijfje|€49,00§|GTAV + $1,200,000 in-game bonus

ConsoleShop.nl|Fysiek schijfje|€49,99|GTAV + $1,200,000 in-game bonus

Rockstar Warehouse|Fysiek schijfje|€59,99*|GTAV + $1,200,000 in-game bonus

Rockstar Warehouse|Digitale Download|€59,99|GTAV + $1,500,000 in-game bonus

Steam|Digitale Download|€59.99|GTAV + $1,500,000 in-game bonus[/table]

§ Hier kan nog verzendkosten bovenop komen al kost ophalen je in de winkel natuurlijk niets extra.

* Bij Rockstar Warehouse betaal je bij fysieke dingen ook nog is verzendkosten, al kan je wel vele leuke GTA goodies mee bestellen

☆ Alleen met Pre-orders voor 31 maart krijg je een extra $300,000 voor Grand Theft Auto Online.

Wat vinden jullie van het lange wachten? Blijf je bij de console versie, ga je het toch op de PC proberen? Of ga je op de PC pas voor het eerst kennis maken met Grand Theft Auto V?

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

  • Rockstar Editor waarmee je zelf filmpjes kan maken, bewerken en daarna uploaden naar Rockstar Social Club en YouTube.

Gelukkig zijn er niet zoveel filmpjes van GTA V op het internet te vinden. Het enige voordeel hiervan is dat het waarschijnlijk makkelijker is om filmpjes te maken, maar het ligt natuurlijk ook aan de mogelijkheden van de editor of het echt een voordeel is.

Nog steeds is het reserveren van een fysieke versie het goedkoopst

Dit en het feit dat er van je verwacht wordt om 45-60 euro neer te tellen voor een 2 jaar oud spel is waarom ik GTA V niet over een maand zal spelen. Ik vind het schaamteloze graaien van R* verachtelijk.

En omdat ze bij R* weten dat de mensheid bereid is om het neer te leggen, blijven ze het vragen. En op zich vind ik het nog wel meevallen, als je het vergelijkt met bijvoorbeeld FIFA en Call Of Duty, waar ze elk jaar een "nieuw" spel uitbrengen en het volle pond vragen. Verder snap ik dat je het beschouwd als een "oud" spel, maar voor de PC is het nieuw en toch flink opgepoetst als je het vergelijkt met wat er 1,5 jaar geleden uit kwam.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Als ze nog meer oppoetsen komt er dadelijk een Geest uit. Het spel is en blijft oud. Zelfs als je als PC gamer alle moeite doet of hebt gedaan om zo weinig mogelijk info op te pikken weet je volgens mij toch al wat er allemaal gebeurt en hoe het spel eindigt. Daar kan je gewoon niet onderuit. De lijst met nieuwe topics en status updates in de sidebar helpen ook niet bepaald. Topic titels zoals "mensen gezocht voor Prison Break heist" geven al enorm veel weg.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

En op zich vind ik het nog wel meevallen, als je het vergelijkt met bijvoorbeeld FIFA en Call Of Duty, waar ze elk jaar een "nieuw" spel uitbrengen en het volle pond vragen.

Laten we eerlijk zijn: Zo goed als elke prijsstrategie steekt positief af bij die van CoD en FIFA.

Verder snap ik dat je het beschouwd als een "oud" spel, maar voor de PC is het nieuw en toch flink opgepoetst als je het vergelijkt met wat er 1,5 jaar geleden uit kwam.

Het is alleen nieuw voor de PC omdat R* besloot dat marktsegment 1,5 jaar lang in kou te laten staan. Daarnaast vind ik dat er in 1,5 jaar niet heel veel nieuws voor de PC is gemaakt. De 1080p-ondersteuning is alleen exclusief voor de PC omdat consoles verouderde hardware bezitten. De 4k en 3 monitor-ondersteuning is voor mij niet relevant aangezien ik een relatief zwakke pc heb. 3D vision is een gimmick en de R* Editor kun je net zo goed vervangen door opnamesoftware.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Fans speculeren nu al waar GTA VI zich zal afspelen en ik zit nog te wachten op de PC-versie haha :roll:. Dat vermindert het speelplezier natuurlijk niet! Ze verwachten dat een nieuwe GTA pas uitkomt in 2018.. Maargoed, eerst GTA V :dans:

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...