Jump to content

Statische ruis door oortjes.


Dr.Oppai

Recommended Posts

Ik heb vandaag een ander moederbord met ingebouwde geluidskaart in mijn computer gedaan. Kwa geluid werkt alles prima als de speakers gebruikt worden maar als ik oortjes aansluit, krijg ik ineens een statische ruis te horen. Dit is alleen bij het gebruik van oortjes. Ik heb het bij twee paar oortjes geprobeert en deze deden het vanmorgen ook nog allebij voordat ik de nieuwe mobo installeerde. Ik krijg wel gewoon geluid te horen door de oortjes, maar de ruis blijft altijd aanhouden, ook als het geluid uitstaat. Hoe los ik dit op?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je ook een andere poort geprobeerd? Bij mijzelf was de poort zelf eens kapot waardoor het geluid niet goed doorkwam en gepaard ging met ruis.

Heeft geen effect. Zouden m'n speakers het trouwens wel gewoon normaal doen dan als ze in een kapotte poort zaten? Naja, heb het in iedergeval geprobeert. Helpt niet. :puh:

Wat je ook nog kan proberen is te draaien met het uiteinde van je oortjes, vaak doen ze het dan weer.

Dat is het niet. Zulke dingetjes heb ik als eerste al uitgesloten. Het ligt niet aan m'n oortjes, hoogstwaarschijnlijk ook niet aan m'n speakers waar ik de oortjes in heb zitten. M'n mobo is het probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Zet windows eens volledig stil, en draai de volume knop van je speakers eens volledig open, als je dan ook ruis hoort is het je moederbord.

Reden dat je speakers waarschijnlijk geen ruis geven, is dat de volume laag staat, je oordopjes hebben geen aparte volumeregeling zoals je speakers en staan als ware 100% qua volume.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan kan het eigenlijk het volgende zijn:

Speakers slecht, misschien is je 3.5mm female jack wel slecht geworden wat voor ruis zorgt.

Moederbord slecht, maar misschien heeft je ingebouwde versterker een ruisfilter maar werkt deze enkel voor de speakers en niet je 3.5mm female jack.

Spanningsbron in de buurt, een laptop lader of dergelijke kan voor extra ruis zorgen.

Ik zou je speakers eens in je telefoon/mp3 speler/etc. prikken, en dan opnieuw testen, werkt alles goed kan het je moederbord zijn of spanningsbron in de buurt.

Heb je met je telefoon ook ruis, zijn het je speakers of alweer spanningsbron in de buurt.

En om een spanningsbron te diagnoseren, even de speakers verplaatsen of alle stroombronnen weghalen of uitschakelen, wellicht handig dit als eerste te testen ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...