Jump to content

Quick vraagje- GamePC


KoningJesper

Recommended Posts

Budget: 4-500 max.

Doel: Spellen zoals Amnesia, Cities Skylines, The vanishing of Ethan Carter, CS:GO, Minecraft en wat van die Indie horror spellen en ook deze soort spellen in de toekomende 4-5 jaar zonder (veel) te upgraden. En ook nog dingen voor design, dus Unity, UE4, Blender, PS etc.

Merk pc of samengesteld: Maakt niet uit :)

Benodigde randapparatuur: Als beeldscherm heb ik een TV, en dan graag nog een Game muis voor max 20 en een game toetsenbord voor max 30. Als het echt niet anders kan mag dit buiten budget.

SSD, ja of nee?: Weet het niet :(

Besturingssysteem: Windows 7 of 8

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: -

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Dont know :(

Extra koeling (voor overklokken)?: Dont know :(

Alvast bedankt!PS: Zeg het maar als dt niet kan voor dit budget

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Het is heel lastig met dat budget, maar niet onmogelijk. Denk dat je met een AMD R9 270 i.c.m een AMD Athlon quadcore je beste optie is. Een SSD is toch ook wel iets wat je in je PC wilt hebben anno 2015, dus daar zou ik zeker niet op besparen, maar zal wel een iets hoger budget vragen.

Hoe lang je er mee vooruit kan is niet te voorspellen. Spellen gaan steeds meer eisen (Citys: Skylines bijvoorbeeld lijkt onschuldig maar vereist ook een best krachtig systeem). Het systeem zelf gaat wel 5 jaar mee, maar het zal tegen die tijd waarschijnlijk niet meer snel genoeg zijn voor de games van die tijd op hogere instellingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je met onderstaande setup redelijk uit de voeten kunt.

De processor is niet de snelste die verkrijgbaar is, maar zal prima voldoen. De reden om juist te gaan voor een iets goedkopere processor is dat er dan meer budget over is voor de grafische kaart. Met die Radeon R9 270 kun je prima gamen, vaak zelfs met high instellingen, GTA V zal er ook wel goed op te spelen zijn verwacht ik. Deze set-up moet de meeste moderne games toch wel op medium-high kunnen draaien.

Je kunt er eventueel zelf nog voor kiezen om een extra HDD (+/- €60), DVD-drive (+/- €20) of aftermarket CPU koeler (+/- €40) bij te kopen. Dat laatste is zeker aan te raden als je wilt overklokken of een stille PC wilt.

post-35628-0-94912400-1429349276.png

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Tja je vraagt wel heel veel voor je geld, het mag 'maar' 4-500 euro kosten en wil je er 4-5 jaar mee vooruit kunnen, dat gaat dus echt niet werken.

Als ik jou was zou ik nog even doorsparen, een net-niet budget pctje van 4-500 euro ben je binnen 2 jaar alweer spuugzat, spaar je door richting de 700 euro dan krijg je echt al veel meer waar voor je geld.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat je met onderstaande setup redelijk uit de voeten kunt.

De processor is niet de snelste die verkrijgbaar is, maar zal prima voldoen. De reden om juist te gaan voor een iets goedkopere processor is dat er dan meer budget over is voor de grafische kaart. Met die Radeon R9 270 kun je prima gamen, vaak zelfs met high instellingen, GTA V zal er ook wel goed op te spelen zijn verwacht ik. Deze set-up moet de meeste moderne games toch wel op medium-high kunnen draaien.

Je kunt er eventueel zelf nog voor kiezen om een extra HDD (+/- €60), DVD-drive (+/- €20) of aftermarket CPU koeler (+/- €40) bij te kopen. Dat laatste is zeker aan te raden als je wilt overklokken of een stille PC wilt.

Heel erg bedankt, ik zal hier naar kijken :)

Tja je vraagt wel heel veel voor je geld, het mag 'maar' 4-500 euro kosten en wil je er 4-5 jaar mee vooruit kunnen, dat gaat dus echt niet werken.

Als ik jou was zou ik nog even doorsparen, een net-niet budget pctje van 4-500 euro ben je binnen 2 jaar alweer spuugzat, spaar je door richting de 700 euro dan krijg je echt al veel meer waar voor je geld.

Tsja misschien wel slim, ik zal ff kijken. Beide bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

Voor ongeveer €200,- euro meer heb je al een veel snelle processor (AMD FX of Core i5) en je kan dan ook een snellere grafische kaart kopen. Ook dan zul je niet 5 jaar alle nieuwe games op High kunnen draaien, maar je doet er dan wel langer mee dan de setup van €500,-

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...