Jump to content

OM vervolgt activist voor uitspraak 'fuck de koning'


ThunderDuck

Recommended Posts

http://www.nu.nl/binnenland/4044175/vervolgt-activist-uitspraak-fuck-koning.html

Ai. Denk je een moderne, democratische rechtstaat te zijn, gebeurt er dit. Blijkbaar is het verboden om Willie en Max te beledigen. Dit druist natuurlijk lekker in tegen de vrijheid van meningsuiting en het gelijkheidsbeginsel, maar ja, die grondwet is toch maar een stukje papier? :clown:

Spuit hier uw gal over deze middeleeuwse gang van zaken óf verdedig het OM.

Link to comment
Delen op andere websites

Tenzij jouw buren de koninklijke familie zijn wordt je hoogstwaarschijnlijk niet vervolgd - je buren zullen dan aangifte moeten doen waarna je hoogstens 3 maanden gevangenisstraf krijgt opgelegd. Mochten jouw buren toevallig wél blauw bloed hebben dan kun je tot 5 jaar lang de bak in moeten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ook al ik ben ik tegen het koningshuis vind ik dit niet eerlijk gezegd ook niet kunnen.

Vrijheid van meningsuiting wilt zeggen dat je je mening mag of kan laten horen, maar dit is geen mening maar een belediging.

Als hij persé tegen het koningshuis wilt 'vechten' had hij beter "Weg met het koningshuis!" kunnen zeggen of "Ik vind de koning een slappe lul", dat mag weer wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Nederland is een democratie, dat betekent niet dat we opeens alles mogen doen en zeggen. Er zijn regels gemaakt over wat wel en wat niet mag, en het beledigen van de symbolistische monarchie is iets wat niet mag.

Hij zat gewoon fout en zal boeten.

Link to comment
Delen op andere websites

Fuck the Police!

Fuck the Judge!

Ik heb echt niks tegen het koningshuis en ik heb er ook niks mee. Soms zijn ze handig, soms niet. Maar dit is echt wel voor een toppunt, net als die man die lampjes gooit naar de koningin(toen nog Bea) moest voor een poosje de bak in(ook niet goed keuren, maar daar gaat het niet om en iemand die met flinke 2 mensen doodrijdt, komt er met een taakstraf. Nee, dan ben je echt slecht bezig. Nu weer zo iets. Het is strijd met de wet.

Als we dan met de wet bezig zijn. Discriminatie is verboden, maar jij hebt vrijheids van meningsuiting, dat kruist elkaar toch weleens. Er zijn geen duidelijke grenzen. Hoe ver kun je gaan? Het is niet duidelijk genoeg, het wordt tijd voor duidelijkheid!

Link to comment
Delen op andere websites

Niet per sé, maar je kunt er donder (ayy lmao) op zeggen dat ik aangifte ga doen, Jesper! :@

Er zijn regels gemaakt over wat wel en wat niet mag, en het beledigen van de symbolistische monarchie is iets wat niet mag.

Dus alles dat in de wet staat is wenselijk?

Discriminatie is verboden

Het gaat hier niet om discriminatie :7
Link to comment
Delen op andere websites

Toch jammer dat er leden zijn die niet goed lezen of zomaar ineens over een ander onderwerp beginnen te lullen.

Persoonlijk zie ik toch wel een duidelijke scheiding tussen beledigen en vrijheid van meningsuiting. Wanneer je een uitspraak doet, maar daarbij duidelijk maakt dat het een persoonlijk mening is, is er niks aan de hand; "Ik vind de koning een eikel", dat mag, je geeft duidelijk weer dat het een eigen mening betreft. Ik vind schelden en beledigen vooral een teken van zwakte; degene die het doet staat vaak achter en ziet in dat hij niet meer kan winnen, en probeert dan de ander te overtreffen door een grote mond op te zetten. Op mijn werk heb ik zoveel scheldpartijen meegemaakt, meestal kan ik er wel om lachen van binnen. Ik denk dan bij mezelf "Jij gaat zo de cel in en ik ga zo naar huis".

Persoonlijk vind ik het goed dat belediging van mensen tijdens de uitvoering van een bepaalde openbare functie streng wordt aangepakt een goed ding. Deze mensen doen iets voor de gemeenschap en verdienen het niet om beledigd te worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch jammer dat er leden zijn die niet goed lezen of zomaar ineens over een ander onderwerp beginnen te lullen.

Persoonlijk zie ik toch wel een duidelijke scheiding tussen beledigen en vrijheid van meningsuiting. Wanneer je een uitspraak doet, maar daarbij duidelijk maakt dat het een persoonlijk mening is, is er niks aan de hand; "Ik vind de koning een eikel", dat mag, je geeft duidelijk weer dat het een eigen mening betreft. Ik vind schelden en beledigen vooral een teken van zwakte; degene die het doet staat vaak achter en ziet in dat hij niet meer kan winnen, en probeert dan de ander te overtreffen door een grote mond op te zetten. Op mijn werk heb ik zoveel scheldpartijen meegemaakt, meestal kan ik er wel om lachen van binnen. Ik denk dan bij mezelf "Jij gaat zo de cel in en ik ga zo naar huis".

Persoonlijk vind ik het goed dat belediging van mensen tijdens de uitvoering van een bepaalde openbare functie streng wordt aangepakt een goed ding. Deze mensen doen iets voor de gemeenschap en verdienen het niet om beledigd te worden.

Ik ben het volkomen met je eens dat het hier niet meer om vrijheid van meningsuiting gaat maar om een belediging. Maar waar ik niet tegen kan is dst er zoveel mensen dagelijks met fuck worden uitgescholden, ook in het openbaar maar dat als het tegen de koning is, die toevallig "goed" geboren is en daarom zogenaamd boven de maatschappij staat, je opeens bijna moet gaan vrezen voor een celstraf

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...