Jump to content

Computer valt uit


myron.b

Recommended Posts

Hallo,

Mijn computer valt steeds uit en dan herstart ie daarna weer. Ik heb weleens gehad dat ik gewoon de computer 3 keer na elkaar moest opstarten wou die het eens doen. (en daarna viel ie gewoon weer uit)

Ik heb in de logboeken gekeken en daar kom ik een fout tegen die het volgende zegt:

Ik heb geprobeerd om met AMD Catalyst mijn drivers te updaten, maar dit programma herkent mijn OS schijnbaar niet. Zelf zoeken op de site werkt ook niet, want ik kom niet verder dan display results omdat ik steeds mijn platform moet opgeven. Zelf denk ik dat dit een driver probleem is, maar hoe krijg ik dit opgelost?

Mvg,

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond hier dit:

Hi,

amdkmafd means AMD Audio Bus Lower Filter, some important files might got deleted or corrupted in your system, I suggest you run sfc/scannow to check and fix these files.

Probeer dat eens. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb SFC een aantal keren laten lopen, ook in Safe Mode. Vervolgens werd er aangegeven dat niet alle bestanden gemaakt konden worden dus ik installeerde SFCFix en die geeft het volgende aan wat in de bijlage staat. Als ik in de logboeken van Windows kijk zie ik de fout nog staan dus ik denk niet dat het verholpen is. Ik heb de bijlage toegevoegd van SFCFix.

SFCFix.txt

Bewerkt: door myron.b
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Mijn computer valt steeds uit en dan herstart ie daarna weer. Ik heb weleens gehad dat ik gewoon de computer 3 keer na elkaar moest opstarten wou die het eens doen. (en daarna viel ie gewoon weer uit)

Ik heb in de logboeken gekeken en daar kom ik een fout tegen die het volgende zegt:

Ik heb geprobeerd om met AMD Catalyst mijn drivers te updaten, maar dit programma herkent mijn OS schijnbaar niet. Zelf zoeken op de site werkt ook niet, want ik kom niet verder dan display results omdat ik steeds mijn platform moet opgeven. Zelf denk ik dat dit een driver probleem is, maar hoe krijg ik dit opgelost?

Mvg,

wat voor OS? wat voor videokaart.

VOOR IEDEREEN:

leer eens met pc problemen de specs van de pc er eens bij te zetten

Link to comment
Delen op andere websites

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd.

- Computermodel: GA-78LMT-USB3

- Computernaam: EMPRESSIA-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x64 (64-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd.

- Model: GA-78LMT-USB3

- BIOS Fabrikant: Award Software International, Inc.

- BIOS Model: Award Modular BIOS v6.00PG, versie F4

- Aansluitingen: PCI (Vrij), PCI Express x16 (Onbekend), PCI Express x1 (Onbekend)

- Poorten: PRIMARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD FX™-8320 Eight-Core Processor (Octa Core)

- Kloksnelheid: 3500 MHz

- Socket & Cache(s): Socket M2, 2048 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 8190 MB RAM

- Type(s): 8192 MB RAM (DDR3-1600 PC3-12800 800 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), NTFS (H:)

- Grootte: 931,51 GB (181,43 GB (C:) + 749,97 GB (D:) + 0,11 GB (H:) )

- Vrije ruimte: 303,26 GB (56,68 GB (C:) + 246,50 GB (D:) + 0,08 GB (H:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Lokale harde schijf, E: Onbekend, H: Lokale harde schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Onbekend, K: Verwisselbare schijf, L: Verwisselbare schijf, M: Verwisselbare schijf

- Model(len): C: TOSHIBA DT01ACA100 ATA Device IDE, D: Generic- SD/MMC USB Device USB, E: TSSTcorp CDDVDW SH-224BB ATA Device, H: Generic- Compact Flash USB Device USB, I: Onbekend, J: DTSOFT Virtual CdRom Device, K: Onbekend, L: Onbekend, M: Onbekend

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: NVIDIA

- Model: NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti

- Beeldprocessor: GeForce GTX 750 Ti (0x1380)

- Geheugengrootte: -2048 MB VRAM

- Stuurprogramma: nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll,nvd3dum,nvwgf2um,nvwgf2um, versie 9.18.13.5306

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1152x864 (Normaal 4:3 XGA+)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 75 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-invoerapparaat

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: USB-invoerapparaat

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Realtek PCIe GBE Family Controller (Ethernet 802.3), TAP Adapter V9 for Private Tunnel (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 92.110.190.43, MAC: 94:DE:80:24:A5:33, DHCP: 10.15.55.1

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Professional

- Versie: 6.1.7601

- Service Pack: Service Pack 1

Link to comment
Delen op andere websites

je probeert een amd driver te gebruiken op een nividia gpu?

facepalm.jpg

Hehe :puh:

Ontopic:

Het is inderdaad niet logisch om een AMD-driver te gebruiken wanneer je een NVidia-kaart in je computer hebt zitten.

Verwijder daarom de drivers van beide producenten. Dus AMD en NVidia (als je deze hebt). Doe dit vanuit Veilige Modus, dan is er minder kans op eventuele problemen.

Als je een beetje Engels kunt, is dit een prima handleiding:http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-2284749/completely-uninstall-amd-nvidia-gpu-drivers.html

Vervolgens moet je de juiste drivers van NVidia downloaden en installeren. Daarna zou het probleem opgelost moeten zijn.

Bewerkt: door Dippie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een AMD processor en een onboard HD graphics card. Misschien zijn die drivers daarvan? Mijn videokaart nu is inderdaad een Nvidia, maar het probleem is dat die AMDKMAFD steeds mijn PC laat uitvallen omdat die niet geladen is. Ik zou wel die drivers verwijderen van beide en dan maar opnieuw installeren.

-EDIT- Ik denk dat het aan mijn voeding ligt, want als ik een zwaarder game opstart dan blijft mijn PC (voeding) nogal wat lawaai te produceren waarnaar die uitvalt. Dit is best raar want voorheen klapte mijn PC er vrij snel uit, maar nu blijkbaar dus nog met het draaien van zware programma's

Mijn voeding:

2ag439e.jpg

-EDIT2- PC blijft het tot nu toe gewoon doen, ik denk dat het probleem verholpen is met de nieuwe voeding! :)

Bewerkt: door myron.b
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...