Jump to content

[NEW][€800] Aanschaf nieuwe laptop/desktop


glennovic

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben er over na aan het denken om een nieuwe laptop of desktop aan te schaffen.

Zelf heb ik niet zo heel veel verstand van dergelijke dingen dus laat ik me graag door jullie informeren.

Het liefst wil ik een laptop maar het is geen pré. Ik laat het liever aan jullie over wat het beste is.

Ik wil graag games zoals GTA5 op de hogere/beste settings kunnen spelen.

Ook zou ik de laptop/desktop op afbetaling willen betalen, mocht iemand hier ervaring mee hebben bij een specifieke winkel dan hoor ik dat graag.

Budget: Tot €800,-

Doel: Gamen, Word, Youtube e.d.

Merk pc of samengesteld: Geen voorkeur

Benodigde randapparatuur: Nvt

SSD, ja of nee?: Geen idee, graag wat meer info hierover.

Besturingssysteem: Win 7/8

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Nvt

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: In elkaar laten zetten indien nodig.

Extra koeling (voor overklokken)?: Geen idee, graag wat meer info hierover.

Alvast bedankt!

Link to comment
Delen op andere websites

2vmhb0z.jpg

Onderdelen:

Processor: i5 4460

Moederbord: ASUS H81-Gamer

RAM: Crucial Balistics Sports 8GB (2 sticks)

Videokaart: MSI GTX960 Gaming Edition

SSD: Kingston SSDNow V300 (120GB)

HDD: Seagate 500GB

PSU: Corsair VS550

Kast: Coolermaster Elite 430

Totaal prijs: €846,66

Een SSD is een hele snelle versie van een HDD, alleen maakt dat ze ook duurder. Voor een normale 1 terabyte HDD betaal je ongeveer 70 euro, maar voor een SSD van 1 terabyte betaal je ongeveer 300 euro meer.

En met overclocken kan je je processor sneller kunnen laten draaien, alleen gebruikt hij dan wel meer watt van de power supply en wordt hij ook warmer, daarom moet je dus een aftermarket CPU koeler gebruiken, omdat die de temperaturen lager houd dan de stock koeler. Ook kan een aftermarket koeler handig zijn als je van stilte houd, een aftermarket koeler is namelijk veer stiller dan de Intel of AMD stock koelers die bij de processor zit. Met het lijstje in de spoiler zal je niet kunnen overclocken, omdat het geen unlocked processor is. Als dat wel het geval zou zijn staat er bij de Intel processoren een K achter het nummer. Dus bijvoorbeeld i7 4790K.

met dat budget en je eisen voor gta 5 kun je een laptop wel op je buik schrijven

Inderdaad. Als je een Gaming Laptop wilt moet je zeker een budget hebben van €2000-3000 euro.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Met het lijstje in de spoiler zal je niet kunnen overclocken, omdat het geen unlocked processor is. Als dat wel het geval zou zijn staat er bij de Intel processoren een K achter het nummer. Dus bijvoorbeeld i7 4790K.

Weet je dat heel zeker?

Bewerkt: door Djmaddox
Link to comment
Delen op andere websites

Met het lijstje in de spoiler zal je niet kunnen overclocken, omdat het geen unlocked processor is. Als dat wel het geval zou zijn staat er bij de Intel processoren een K achter het nummer. Dus bijvoorbeeld i7 4790K.

Weet je dat heel zeker?

minder ver als een unlocked versie , ik heb een i7 2600 , en die multiplier gaat maximaal tot en met 42 , dus 4.2 ghz waar een K model verder gaat

Link to comment
Delen op andere websites

Laptop is niet ideaal als de primaire focus gamen is. Als je erop wilt gamen moet je toch de stekker insteken en dan hang je alsnog vast. Koop enkel een laptop als je deze op verplaatsing (i.e. buitenshuis) wilt gaan gebruiken.

Ik kom op het volgende;

2770aa168f.png

Case naar smaak te kiezen. Zolang er maar een µATX bord in past. Let er wel op dat je extra moet betalen (€ 50 ongeveer) als je hem door de winkel in elkaar laat zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien je op afbetaling wilt(meestal niet handig), zit je vaak vast aan Mediamarkt of dat soort winkels of Otto.nl of dat soort webwinkels.

Waardoor je een pre-made pc/laptop koopt en die zijn vaak weer uit balans, waardoor je niet echt iets handigs koopt.

Ik zou eerder aanraden om te sparen, maar dat moet je zelf weten natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Het idee van een laptop zou ik ook uit je hoofd zetten als ik jou was, met dit budget kun je dan geen fatsoenlijke gaminglaptop aanschaffen.

In het geval van een losse computer, heb je dan al een beeldscherm, toetsenbord en muis? En wat is de resolutie van het scherm waarop je wilt gaan gamen?

Link to comment
Delen op andere websites

De rest bedankt voor de antwoorden die wel nuttig zijn.

Laptop is niet ideaal als de primaire focus gamen is. Als je erop wilt gamen moet je toch de stekker insteken en dan hang je alsnog vast. Koop enkel een laptop als je deze op verplaatsing (i.e. buitenshuis) wilt gaan gebruiken.

Ik kom op het volgende;

2770aa168f.png

Case naar smaak te kiezen. Zolang er maar een µATX bord in past. Let er wel op dat je extra moet betalen (€ 50 ongeveer) als je hem door de winkel in elkaar laat zetten.

Welke site is dit?

Is dit niet iets?

http://www.campussho...32/details.aspx

Bewerkt: door Big Boss
Link to comment
Delen op andere websites

Welke site is dit?

Sorry, dat is alternate.be. Maar Alternate heeft winkels over heel Europa, ook in Nederland.

Campusshop heeft meestal wel goede deals voor studenten, maar dan zit je weer vast aan dat laptop idee en zoals ik al eerder zei raad ik af om een laptop te kopen als je hem toch enkel thuis gaat gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Met die laptop speel je V wel behoorlijk btw, ik heb een iets mindere grafische kaart en speel op HD medium settings ongeveer en heb rond de 50 FPS. Ik gebruik wel een laptopkoeler en dat kan ik dan ook aanraden.

Maar als het toch voor thuis is, is een samengestelde gamepc toch een veel beter idee.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe weet ik of de case compatibel is met de µATX bord?

Ik krijg overigens de volgende melding:

U heeft vier of meer GB RAM in uw configuratie geselecteerd. Houdt u er rekening mee dat deze hoeveelheid geheugen alleen met 64-Bit systemen volledig benut worden.

Ik heb dit gelezen en accepteer dit.

Bewerkt: door glennovic
Link to comment
Delen op andere websites

Het is een ATX case, dus daar past ook een uATX moederbord in aangezien dat een kleinere formfactor is dan ATX.

U heeft vier of meer GB RAM in uw configuratie geselecteerd. Houdt u er rekening mee dat deze hoeveelheid geheugen alleen met 64-Bit systemen volledig benut worden.

Ik heb dit gelezen en accepteer dit.

Dit betekent dat je een 64-bit OS moet hebben geinstalleerd om al je ram te benutten.

Link to comment
Delen op andere websites

Tsja, er staan twee mooie builds in dit topic die je veel betere gameprestaties bieden dan die laptop. Met een GTX 960 speel je GTA V makkelijk op high/very high en ook andere games gaan vaak op hoge tot zeer hoge instellingen. Met een laptop zit je dan vast aan medium settings en moet je toch inleveren op andere eye-candy zoals anti-aliasing e.d.

Gaming -> Desktop

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...