Jump to content

Passen deze GPU en CPU op dit moederbord?


GuitarGuy666

Recommended Posts

Hallo,

Omdat ik aan het sparen ben voor een goede game PC, heb ik al een aantal builds gemaakt. Ik heb nu de volgende GPU, CPU en moederbord gekozen:

- Gigabyte GA-990FXA-UD3 (moederbord)

- MSI GeForce 970 Gaming 4G

- Intel Core i5-4690K Boxed

Passen deze processor en videokaart op dit moederbord qua aansluitingen e.d?

Verder heb ik een Cooler Master CM 690 III Windowed behuizing gekozen. Is deze groot genoeg?

Alvast heel erg bedankt,

Brian

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zie het inderdaad al. De CPU socket komt niet overeen. Ik heb nu een MSI Z87-G45 Gaming gekozen. Daar zitten DDR3 geheugen slots in (aangezien ik in mijn build DDR3 heb zitten), een PCI-e 3.0 x16 aansluiting voor de videokaart die ik heb en een Socket 1150 voor de processor. Dit zou wel moeten kunnen toch?

Bewerkt: door GuitarGuy666
Link to comment
Delen op andere websites

Nu heb ik nog een vraag; Ik wil graag een optische drive (DVD speler/brander) erin zetten. De meeste hebben een SATA 150 aansluiting, maar op Tweakers staat niet vermeld of dit moederbord (MSI Z87-G45 Gaming) zo'n dergelijke aansluiting heeft. Enig idee of ik toch een optische drive er op aan kan sluiten?

Link to comment
Delen op andere websites

Sata is backwards compatible, dus de MSI Z87-G45 Gaming heeft 6 poorten die gebruikt kunnen worden voor een DVD speler.

Je moet wel opletten dat je genoeg kabels hebt, want bij het moederbord worden er maar 2 meegeleverd.

Dan heb je er dus een voor de HDD en een voor de DVD speler. Mocht je nog een SSD erbij willen, dan moet je dus ook een sata kabel kopen.

Verder past het makkelijk in de kast.

Gr Ricorvs

Bewerkt: door ricovs
Link to comment
Delen op andere websites

Sata is backwards compatible, dus de MSI Z87-G45 Gaming heeft 6 poorten die gebruikt kunnen worden voor een DVD speler.

Je moet wel opletten dat je genoeg kabels hebt, want bij het moederbord worden er maar 2 meegeleverd.

Dan heb je er dus een voor de HDD en een voor de DVD speler. Mocht je nog een SSD erbij willen, dan moet je dus ook een sata kabel kopen.

Verder past het makkelijk in de kast.

Gr Ricorvs

Oke, thanks. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...