Jump to content

[NEW][€800] Laptop voor de studie


Mrkwark

Recommended Posts

Een zuinige laptop die lang op een accu doet en een snelle videokaart erin, is een lastige combinatie. Je zal bij een laptop altijd concessies moeten doen tussen accuduur en prestaties. Als je een beetje googled zie dat dat de HD 5500 is snel genoeg voor LoL op 1080P met ongeveer 30/40 FPS.

Link to comment
Delen op andere websites

Je geeft aan voornamelijk de laptop te gebruiken voor films, schoolwerk en een tweetal games. Heb je dan echt een 1TB HDD nodig, of kun je ook met 256 GB uit de voeten? Zo ja, dan zou ik je sterk aanraden om te gaan voor een laptop met een SSD. De algehele snelheid (opstarten van windows / programma's, multitasking) is echt vele malen hoger met een SSD. Dus vraag jezelf eerst af of 256 GB ook voldoende is, want dan zou ik toch echt voor een laptop met SSD gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt inderdaad gelijk, ik zit nu zelf ook te twijfelen (de laptop is nu 897 :7 sinds ik hem nog niet kon kopen omdat het geld van mijn oude laptop nog niet was teruggestort )

Link to comment
Delen op andere websites

Lol, vertel er meer over, wat mankeerde eraan? Alhoewel ik inderdaad wel meer minder positieve verhalen over Acer heb gelezen.

Ik had zelf een HP HDX Premium laptop, het was echt een hele goede en kon GTAIV prima aan op medium settings

maar de 3de jaar vertoonde ie mankementen zoals steeds warmer worden en na 5de jaar kapte het beeldscherm ermee.

Inverter besteld, na 2 maanden is ie alweer kapot. En nu valt de hele ding al uit na 5 minuten video op fullscreen bekijken.

Mijn ervaring is dat je beter een zwakke laptop aanschaft, dus geen deftige hardware zodat dat het langer mee kan en voor prestaties het beste voor een desktop gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zet de laptop aan het eerste wat ik zie is een back light bleeding waar je U tegen zegt... ik ging toen maar windows installeren en toen klonk mijn harde schijf als een minigun die begint te draaien en hij werd nog aardig heet ook...

Dag daarna gelijk geretourneerd

(het geluid van die speakers was wel geweldig... )

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zet de laptop aan het eerste wat ik zie is een back light bleeding waar je U tegen zegt... ik ging toen maar windows installeren en toen klonk mijn harde schijf als een minigun die begint te draaien en hij werd nog aardig heet ook...

Dag daarna gelijk geretourneerd

(het geluid van die speakers was wel geweldig... )

Zei ik toch:

De Acer is het beste van die 2. Maar zoals ik al zei: koop er dan nog een extra HDD bij vooral als je Steam games erop gaat zetten. ;)

ik heb hier nog een externe dus dat gaat wel goed komen haha :)

Wel onthouden dat Acer echt een aardappelmerk is.

Reden? :)

Simpel, ik heb een Acer laptop gehad en daar ging het scherm uit zichzelf kapot door de hitte. Dit was destijds een groot probleem dus kon ik hem opsturen voor een gratis reparatie. Uiteindelijk na een jaar, buiten de garantie om kreeg ik weer hetzelfde probleem, vervolgens sloot ik hem maar op mijn monitor en uiteindelijk kwamen er ook problemen met de trackpad, inmiddels ligt die in de kast.

Hetzelfde probleem kwam bij mijn oom, die heeft destijds (2011) een MacBook Air gekocht en die draait, 4 jaar later, als een zonnetje.

Als ik jou was zou ik even doorsparen en dan pas een laptop kopen met een SSD en eventueel een videokaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...