Jump to content

Powerline traag


3L1077

Recommended Posts

Hey,

Ik heb een telenet abonnement van 120mb/s, en een powerline adapter van devolo (dLan500). In mijn woonkamer haal ik perfect 120mb/s, zowel met wifi als ethernet. Nu heb ik echter zo'n powerline adapter in mijn kamer, op 15 meter van de router, maar daar behaal ik maar een kleine 1/2mB/s (dus 8mb) mee. Ik zou graag toch genieten van de 120mb/s waarvoor betaald wordt. Ligt dit aan de powerline adapter zelf? Is er een manier waarop ik dit kan verhelpen?

Het lampje op de adapter is ook altijd oranje of rood, terwijl het vroeger groen was. (Vroeger haalde ik 4mB)

(rood lampje)

11777391_622653147837705_1371492412_o.jpg?oh=4ad935a1a316497dd7f19eaa6949f532&oe=55AF0C5F

Speedtest)(upload dubbel zo hoog als download..?)

4519063460.png

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt de powerline ergens bij een verlengdoos? Daar zit meestal veel koper in wat de verbinding tegenhoud. Ik he het ook een keer meegemaakt.

Nowp... Maar al morgen wel eens proberen hem in een andere stekker te steken...

Heb je misschien een andere kabel bij de hand? Die kink ziet er niet echt gezond uit.

Goh, daar had ik niet aan gedacht, maar de WiFi is even snel als de speedtest van hierboven, dus zou het echt daaraan liggen?

Link to comment
Delen op andere websites

Bumpje, heeft er niemand een idee hoe dit te verhelpen is? Ik heb gemerkt dat als mijn computer uitstaat, de wifi op mijn laptop sneller is en het lichtje groen brandt. Het blijft echter een povere 15mb/s...

Link to comment
Delen op andere websites

Bumpje, heeft er niemand een idee hoe dit te verhelpen is? Ik heb gemerkt dat als mijn computer uitstaat, de wifi op mijn laptop sneller is en het lichtje groen brandt. Het blijft echter een povere 15mb/s...

Zoals eerder gezegd: een andere UTP-kabel kan wonderen verrichten. Je kan ook eens proberen via MijnTelenet de instellingen van je modem wat te tweaken. Zelf heb ik de firewall op het laagste pitje gezet, wat heel wat problemen met streamen/livestreamen verhielp.
Link to comment
Delen op andere websites

Bumpje, heeft er niemand een idee hoe dit te verhelpen is? Ik heb gemerkt dat als mijn computer uitstaat, de wifi op mijn laptop sneller is en het lichtje groen brandt. Het blijft echter een povere 15mb/s...

Zoals eerder gezegd: een andere UTP-kabel kan wonderen verrichten. Je kan ook eens proberen via MijnTelenet de instellingen van je modem wat te tweaken. Zelf heb ik de firewall op het laagste pitje gezet, wat heel wat problemen met streamen/livestreamen verhielp.

Hij geeft aan dat het via wifi niet beter is, dan ligt het dus al niet aan de UTP kabel maar aan de Powerline zelf.

Er zijn echt nog een paar onduidelijkheden:

1. Is je powerline nieuw? Ofwel, had je voorheen wel gewoon fatsoenlijk internet/wifi met die Powerline?

2. Die powerline zend zo te zien ook aan icoon te zien wifi uit, klopt dat?

Link to comment
Delen op andere websites

Bumpje, heeft er niemand een idee hoe dit te verhelpen is? Ik heb gemerkt dat als mijn computer uitstaat, de wifi op mijn laptop sneller is en het lichtje groen brandt. Het blijft echter een povere 15mb/s...

Zoals eerder gezegd: een andere UTP-kabel kan wonderen verrichten. Je kan ook eens proberen via MijnTelenet de instellingen van je modem wat te tweaken. Zelf heb ik de firewall op het laagste pitje gezet, wat heel wat problemen met streamen/livestreamen verhielp.

Hij geeft aan dat het via wifi niet beter is, dan ligt het dus al niet aan de UTP kabel maar aan de Powerline zelf.

Er zijn echt nog een paar onduidelijkheden:

1. Is je powerline nieuw? Ofwel, had je voorheen wel gewoon fatsoenlijk internet/wifi met die Powerline?

2. Die powerline zend zo te zien ook aan icoon te zien wifi uit, klopt dat?

De wifi is even slecht als de vaste computer aan staat. Staat die uit, is de wifi op de laptop wel een beetje sneller en wordt het lichtje groen.

Eerste vraag: hij is ongeveer een jaartje oud, beetje minder. Vroeger was de snelheid 3/4 mb/s, naar mijn zin te weinig, maar veel beter dan nu. Toen was het lampje ook groen.

Tweede: ja, hij zendt wifi uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Bumpje, heeft er niemand een idee hoe dit te verhelpen is? Ik heb gemerkt dat als mijn computer uitstaat, de wifi op mijn laptop sneller is en het lichtje groen brandt. Het blijft echter een povere 15mb/s...

Zoals eerder gezegd: een andere UTP-kabel kan wonderen verrichten. Je kan ook eens proberen via MijnTelenet de instellingen van je modem wat te tweaken. Zelf heb ik de firewall op het laagste pitje gezet, wat heel wat problemen met streamen/livestreamen verhielp.

Hij geeft aan dat het via wifi niet beter is, dan ligt het dus al niet aan de UTP kabel maar aan de Powerline zelf.

Er zijn echt nog een paar onduidelijkheden:

1. Is je powerline nieuw? Ofwel, had je voorheen wel gewoon fatsoenlijk internet/wifi met die Powerline?

2. Die powerline zend zo te zien ook aan icoon te zien wifi uit, klopt dat?

De wifi is even slecht als de vaste computer aan staat. Staat die uit, is de wifi op de laptop wel een beetje sneller en wordt het lichtje groen.

Eerste vraag: hij is ongeveer een jaartje oud, beetje minder. Vroeger was de snelheid 3/4 mb/s, naar mijn zin te weinig, maar veel beter dan nu. Toen was het lampje ook groen.

Tweede: ja, hij zendt wifi uit.

Denk dat het stroomcircuit binnen je huis dan niet optimaal genoeg is, of misschien te lang ( ben geen elektricien ) maar zo weinig mb halen is gewoon zonde, dan zou je nog beter een goede wifi AC router neer kunnen zetten ergens onder in het huis, zelfs dan zou je nog bijna 120mbit halen, mits je niet van beton oid is.

Wat ik dan toch aan zou raden is het leggen van een kabel, dan heb je nergens meer last van en kun je eventueel nog een extra wifi acces point neerzetten mocht je zoals bovenstaand betonnen vloeren oid hebben. Zoniet zou ik investeren in een goede wifi AC router.

Link to comment
Delen op andere websites

Het nadeel van een powerline is dat het signaal zwakker wordt naarmate er meer apparatuur in je huis aan staat. Heb je in de woonkamer ook een powerline-adapter, of heb je daar een ethernetaansluiting.

Hoe nieuw is je huis? Waarschijnlijk zit je slaapkamer op een andere groep dan de woonkamer. Omdat het signaal dan door de meterkast moet naar je andere groep, zal hier ook kwaliteitsverlies plaatsvinden. Oudere meterkasten zorgen voor meer kwaliteitsverlies.

Overigens staat 0,5MB gelijk aan 4Mbit, en niet 8Mbit (zoals je in je openingspost vermeldt).

Bewerkt: door Dippie
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...