Jump to content

Camerawerk


KoningJesper

Recommended Posts

Een heel belangrijk onderdeel van een film en mits goed uitgevoerd geweldig om naar te kijken :)

In welke film vonden jullie het camerawerk geweldig of in welke specifieke scènes? Laat t hier weten met evt de filmpjes erbij :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wellicht vind je Every Frame a Painting interessant. Als we het specifiek over films hebben vind ik het werk van Nicolas Winding Refn (Drive), Lars Trier en Wes Anderson prachtig om naar te kijken. Cinematografen zoals Roger Waters en Hoyte van Hoytema leveren ook geweldig werk. Verder heb je Alfonso Cuaron die bekend staat om ongelofelijk lange shots zonder onderbrekingen (Children of Men, Gravity). Als laatste kun je echt niet fout gaan met Hitchcock.

Als je echt iets wilt leren over cinematografie zou je het beste gewoon films moeten gaan kijken. Ik bedoel dan niet films zoals Fast & Furious of The Minions, maar écht interessante, 'kunstige' films.

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk onderwerp. Chinatown, Birdman, Children of Men, No Country for old men, The Insider zijn zo een beetje de films waar ik nu op kan komen waar ik wel onder de indruk was van het camerawerk, er zijn er nog vast tientallen. Vaak zijn het dezelfde goede regisseurs die met bijzondere cameratachnieken komen. Behalve de namen die Thunderduck heeft genoemd kan ik ook Michael Mann en Paul Thomas Anderson aanraden. Maar ook Christopher Nolan kan met goed camerawerk (en geluid) de spanning in zijn films naar een hoger niveau tillen.Zoals je zelf al aangaf, 'mits goed uitgevoerd geweldig om naar te kijken'. Als je dan de volgende twee scenes ziet, dan is er naar mijn mening één waar het camerawerk voor een extra dimensie zorgt.





Bewerkt: door FrankyFourFingers
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...