Jump to content

GTX 960 lag


JustDoIt.

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb al een paar maanden last van lag bij het openen van vensters, afspelen in 4k, games etc.

Dit probleem heb ik op OS X 10.10 en Windows 10 dus het ligt denk ik niet aan de drivers.

Wat ik tot nu toe gedaan heb is de computer herstarten en dan deed hij het weer.

Alleen, sinds gister wordt die lag alleen maar erger.

Waar ik eerst met lag op Battlefield 40 FPS haal, haal ik nu nog maar 10 FPS.

Ook vandaag heb ik de lag maar dan op OS X 10.10 en dat merk ik vooral bij het openen van Launchpad.

Mijn specificaties:

Windows 10 en OS X 10.10.5

GTX 960

i5 4690

8 GB RAM

600W Corsair voeding

Temperaturen liggen tussen de 30-40 graden (idle) en 40-60 (bij Battlefield).

Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • JustDoIt.

    19

  • SilverRST

    10

  • Nyltje

    3

  • Ezra24rct3

    3

HDD misschien aan het doodgaan? Anderzijds kan je proberen om een paar monitor programma's op de achtergrond te draaien die je een mooi overzicht geven van de prestaties, zoals Core Temp en MSI AfterBurner. Die laatste is eigenlijk om te overclocken, maar laat ook allerhande statistieken zien en bovenal: het heeft een applet voor de G-series toetsenborden van Logitech. :puh:

4OxkGTI.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ja even kijk wat er gebeurt met de Mhz, want ik heb dit probleem ook. Uit het niets heb ik lage fps, dan weet ik al hoe laat het is.. Ik kijk bij m'n afterburner en ik zie dat m'n mhz weer omlaag zijn. Herstarten werkt soms, maar meestal niet. Ik moet m'n pc meestal dan weer een dagje laten staan. Echt heel irritant, ik weet niet wat het is..

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan voor de gein eens gewoon Windows herinstalleren op een SSD(duurt toch niet lang) en kijken of je het probleem dan nog hebt. Als het niet aan de temperaturen ligt, niet aan de drivers, niet aan het OS en niet aan de HDD/SSD denk ik dat je naar een speld in een hooiberg aan het zoeken bent.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb net de kast open gemaakt om te kijken of hier iets niet fout was, hier was niets aan op te merken.

Hierna heb ik de drivers opnieuw geïnstalleerd, helaas blijk ik het probleem nog altijd te hebben.

Verder heb ik niet dat het 'plotseling' gebeurd, het gebeurt wanneer ik de computer opstart.

Dan heeft opnieuw opstarten op Windows wel eens zin maar op OS X de laatste week niet meer; Launchpad heeft zware lag.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb inmiddels op OS X het probleem verholpen door de drivers twee maal opnieuw te installeren (waarom is mij een raadsel).

Ik ga straks ook op Windows dit proberen of deze methode werkt, hierna zal ik dit bericht bewerken of het gelukt is.

Link to comment
Delen op andere websites

En zorgen dat je niet Nvidia Geforce Expierence mee installeert.

Waarom niet ? :o

Die shit kan weleens vaker voor problemen zorgen dan je denkt en vaak denk je er niet aan maar als je de pech hebt, zal die andere keren wel het oorzaak aan GF Experience liggen.

De laatste keer dat ik problemen had kwam door GF Experience, onverwacht. Het probleem was dat ik de instellingen niet meer kon wijzigen, kreeg steeds "access denied blablabla"

en kon ook de DSR niet meer inschakelen. (Dynamic Super Resolution) Ik flikkerde die GeForce Horrible Experience en kon weer van alles wijzigen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Helaas blijf ik het probleem nog steeds hebben.

Ik heb inmiddels getest of het aan mijn HDD ligt en daar lag het niet aan.

Dan blijft er nog één ding over; de videokaart zelf en dan denk ik de stroomtoevoer.

Ik heb van GPU-Z een screen gemaakt toen hij volledig werkte naar behoren en een screen gemaakt van hoe hij reageert met die lag.

Wat mij opviel is dat als hij goed werkt de TDP rond de 80-90% zit en als hij niet goed werkt rond de 30%:

orrL42U.jpg

Wanneer hij goed functioneert.

mJtQGYo.jpg

Wanneer hij niet goed functioneert.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...