Jump to content

GTX 960 lag


JustDoIt.

Recommended Posts

  • Reacties 40
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • JustDoIt.

    19

  • SilverRST

    10

  • Nyltje

    3

  • Ezra24rct3

    3

Dat kan ik amper voorstellen. Ik heb een 600 Watt PSU en GTX 960 is een hele zuinige videokaart die volgens de specs genoeg heeft aan 450 Watt. :?

Verder heb ik de videokaart in een PCIe x8 slot, dit heb opgezocht en zou ongeveer 1-2 fps schelen i.t.t. x16.

Zou het dan liggen aan die voedingskabels van de GPU die leiden naar de PSU, dat ze in de verkeerde sloten zitten?

Link to comment
Delen op andere websites

Zo te lezen is het een relatief budget voeding, niet echt al te best. Kan je de 960 bij iemand zijn PC proberen om te testen of het echt de kaart is of de voeding?

Bewerkt: door SilverRST
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken helaas niet waar ik hem zou kunnen testen.

Zou het uberhaupt wel de voeding kunnen zijn?

Ik bedoel als ik de computer herstart doet de videokaart 9/10 keer het weer, hij werkt vrijwel nooit gelijk als ik de computer uren uit hebt staan.

Link to comment
Delen op andere websites

De CX series zijn niet echt kwaliteitsvoedingen. Het zijn voor consumenten die geldbewust zijn en de voeding is uiteraard een erg belangrijke onderdeel

en daar moet er nooit mee bezuinigt worden. Enkel OEM PC's hebben het juiste samengestelde hoeveelheid aantal wattage wat die moet leveren.

En de GTX960 is zelf ook geen kattenpis videokaart, die zit op het niveau van de GTX670 of 770.

Als ik je eerste post zo lees met die afbeeldingen, denk ik toch echt dat de voeding je GPU niet voldoende van prik kan voorzien.

Link to comment
Delen op andere websites

Als ik het goed heb, gaat de kracht van een GPU omlaag (zie 2e foto, daar zie je dat o.a. de GPU clock speed omlaag is gegaan) als je GPU te warm word, alleen zit hij hier op 37 graden. Ben er trouwens vrij zeker van dat het niet aan je PSU ligt. Probeer het eens in je PCIe x16 slot, en kijk dan wat voor verschil je krijgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de videokaart nu in een PCI x16 slot gezet en de Wi-Fi kaart van PCI x1 naar een PCI x8 omdat de videokaart anders niet zou passen.

Dit ging goed behalve dan dat mijn netwerkinstellingen even verkeerd stonden en MSI Afterburner mijn overclock instellingen niet meer wist.

Het probleem blijft zich voortduren en nogmaals; het kan alleen opgelost worden door de computer te herstarten.

Wat mij ook opvalt is dat de HDD als hij lagg heeft rond de 50% zit en dat komt door een Service proces en iets van Windows Defender.

Zou het dan toch nog aan de HDD kunnen liggen? Ik heb het probleem ook op Mac OS X en die draait volledig op een SSD.

Verder heb ik een foto gemaakt van mijn kast dus hopelijk kunnen jullie hier nog iets mee:

Ug6pBJp.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb Malware Bytes (op aanraden van een vriend) geprobeerd, mijn PC heeft geen virussen.

Verder zet ik nadat ik mijn computer voor een langere tijd uitzet (zoals in de nacht) uit met een stekkerdoos zodat ik geen last heb van het licht van de muis, toetsenbord, beeldscherm enzovoort.

Zou het hierdoor kunnen liggen dat de voeding dan geen stroom meer krijgt en bij de eerste keer als die opstart weinig stroom vraagt en dus pas bij de tweede keer als ik de computer start 'opnieuw' stroom vraagt wat wel genoeg is of is dit klinklare onzin wat ik nou ben aan het vertellen? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zet de stekkerdoos ook altijd uit in de nacht of wanneer ik de PC voor een langere tijd niet gebruik.

Mijn voeding is dan wel de Cooler Master VS650 want ik heb dit bewust gekozen voor efficiëntie en de PC wordt het meeste van de tijd niet volledig belast.

We doen dit trouwens ook bij onze plasma TV, we zetten elke stekkerdoos uit.

Kan je geen voeding lenen?

Bewerkt: door SilverRST
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ken helaas niemand waar ik eventueel de voeding van zou kunnen testen.

Verder heb ik eens goed gekeken naar de kabel die van de voeding naar de videokaart gaat.

De kabel gaat vanuit een 8 PIN (6+2 CPU is de tekst op de voeding) naar een 6 PIN met 2 PIN connectors. Dit klopt toch gewoon?

Ik heb zelf inmiddels een lijstje opgesteld waar het dus eventueel aan zou kunnen liggen:

Videokaart zelf

Voeding

Drivers van videokaart (??)

HDD (??)

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, er zitten meerdere ingangen op deze kabels wat ik bij de voeding erbij kreeg. Als je goed kijkt zie je hem gewoon erin zitten linksonder de videokaart.

En nee, de PC staat niet op zijn kop staat. Het moederbord staat op zijn kop omdat hij anders er niet in past.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus de behuizing is eigenlijk niet compatible met de moederbord? De voeding hoort ook niet zo op zijn zijkant te staan.

Lijkt wel een Frankenstein ding haha. En weet ook niet of zo wel goed is voor de 960 dat ie op zijn staat ivm ventilators maar denk niet dat het daaraan ligt.

En anders RMA doen op de 960?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...