JustDoIt. Geplaatst: 27 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 27 oktober 2015 De behuizing is zeker compatible met het moederbord. Verder kun je de voeding niet anders plaatsen aldus de Bitfenix Prodigy M Handleiding. Zie ook bijvoorbeeld dit YouTube filmpje, hij heeft het ook zo: Verder met RMA bedoel je dat hij dus opgestuurd moet worden naar de fabrikant of naar Azerty waar ik hem gekocht heb? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 27 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2015 Verder zet ik nadat ik mijn computer voor een langere tijd uitzet (zoals in de nacht) uit met een stekkerdoos zodat ik geen last heb van het licht van de muis, toetsenbord, beeldscherm enzovoort. Zou het hierdoor kunnen liggen dat de voeding dan geen stroom meer krijgt en bij de eerste keer als die opstart weinig stroom vraagt en dus pas bij de tweede keer als ik de computer start 'opnieuw' stroom vraagt wat wel genoeg is of is dit klinklare onzin wat ik nou ben aan het vertellen? Ik persoonlijk raad het af om de pc volledig uit te zetten dmv. een stekkerdoos, om de volgende reden. In je voeding zitten condensators, dit zijn in principe batterijen alleen het verschil is dat een batterij een bepaalde stroom(ampère) kan geven per uur, een condensator geeft al zijn stroom(ampère) binnen een halve seconde bij wijze van. Door stroom op de voeding te houden, blijven de condensators gevoed met stroom, en een condensator maar ook een batterij is het nooit goed om deze volledig te ontladen. Dit is ook precies de reden dat een pc of televisie ook in standby stroom verbruikt, in standby brand echt wel meer dan alleen het standby ledje Wat jij omschrijft werkt mogelijk precies andersom, bij de eerste start krijgt je moederbord/etc. te weinig stroom omdat de condensators niet (voldoende) geladen zijn. Bij het opstarten vraagt je PC een piekstroom, om alle fans, hdd's maar ook de moederbord's condensators te vullen. Mijn i7 verbruikte idle zo'n 130 watt, bij opstarten tikte ie de 200 watt aan, gamen rond de 250 watt. Dus de behuizing is eigenlijk niet compatible met de moederbord? De voeding hoort ook niet zo op zijn zijkant te staan. Lijkt wel een Frankenstein ding haha. En weet ook niet of zo wel goed is voor de 960 dat ie op zijn staat ivm ventilators maar denk niet dat het daaraan ligt. En anders RMA doen op de 960? Zo'n reversed behuizing zie je wel vaker hoor, is alleen niet echt gebruikelijk. Meestal is de reden dat de backplate aan de andere kant zit waardoor ze het moederbord draaien. Tijd terug bijna een Silverstone Raven 2 kast gekocht, was ook een met het moederbord aan de andere kant alleen het moederbord was ipv. 90 graden maar 45 graden gedraaid. Hierdoor staat je videokaart rechtop, is eigenlijk juist ideaal omdat warme lucht stijgt en je videokaart zijn warme lucht via de achterkant eruit blaast. Dat is wel weer het nadeel van Justdoit zijn kast, videokaart zuigt warmere lucht aan ipv. koelere lucht aan de onderkant. Reageren
JustDoIt. Geplaatst: 27 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 27 oktober 2015 (bewerkt) Dat wist ik nog niet! Hopelijk ligt het dus aan de condensators, want dan koppel ik de PC los van mijn stekkerdoos. Als het hier aan ligt, dan ligt het dus eigenlijk aan mijn voeding die dan slechte condensators heeft, nietwaar? Bewerkt: 27 oktober 2015 door JustDoIt. Reageren
SilverRST Geplaatst: 27 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2015 Ah zo, op die manier. Ja, dat de 960 in idle 37 graden C is wel te hoog en dat juist voor zo een zuinige kaart. Mijn Kepler GTX780 is in idle 29 graden C. Hmm, ja die CX is een budget voeding, dus niet al te best. Maarrrrr, het kan ook aan die stekkerdoos liggen Koppel je desktop PC aan een stopcontact in de muur Reageren
JustDoIt. Geplaatst: 27 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 27 oktober 2015 Toevallig weet ik zeker dat het niet aan de stekkerdoos ligt, deze heb ik een maand geleden vervangen en toen deed het probleem zich al voor. Ik zit dan met het volgende probleem en dat is ik geen stopcontact meer vrij heb in de muur Ik zal proberen de ene stekker in de andere stekkerdoos steken (heb er twee omdat ze vol zijn). Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 28 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 28 oktober 2015 Ik wil even terug gaan naar de 2e pagina, waar je zei dat je iedere nacht stekkerdoos uitzette omdat je anders last had van het licht van je toetsenbord, muis etc. Betekent dit dat je je PC in slaapmodus zet? Toetsenborden en muizen zijn namelijk altijd USB powered, maar je USB poorten hebben alleen stroom als het moederbord aanstaat. Mocht dit het geval zijn, doe dat dan nooit meer. Reageren
JustDoIt. Geplaatst: 28 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 28 oktober 2015 (bewerkt) Nee, de PC staat dan niet in slaapstand. Wat jij bedoelt is dat als ik dan op een toets drukt hij dan vervolgens verder gaat waar ik gebleven was, bij mij brand alleen het logo van Corsair verder niets. Ik had vannacht dus rond 22.00 de stekker in het stopcontact gedrukt, vervolgens de computer opgestart en afgesloten om zeker te zijn dat hij dus genoeg stroom had. Ik zette net tien minuten geleden de computer aan en ik heb het probleem nog altijd. Dus daar ligt het ook niet aan. Ik begin de hoop op te geven en denk dat ik mijn videokaart maar laat opsturen en als dat niet werkt de voeding, dat zijn de enigste twee dingen waar het aan zou kunnen liggen. Hier een overzicht in een tabel: [table=header]Naam | Uitgesloten van probleem Videokaart | X Voeding | X Drivers | ✔ Processor | ✔ Kabels | ✔ Moederbord | ✔ SSD/HDD | ✔ Monitoren | ✔[/table] EDIT: Dus toen ik een half uur geleden mijn PC opstartte haalde ik op een benchmark van Kombuster maximaal 19 FPS, nu opeens zie ik op GPU-Z dat mijn Core klok iets hoger ligt uit het niets en haal ik nu maximaal 26 FPS. 2nd EDIT: Ik heb nogmaals goed gekeken naar de Power Consumption en het opgezocht op Google en gelukkig had een andere persoon ook dit probleem maar dan met de CS600M (ik heb CX600M). Hij zegt dat ik in het BIOS menu de instelling van Auto naar Gen2 moet zetten, ik zal dit eens proberen en zal dan morgen (of misschien nog later op de avond) met een antwoord komen of dit het probleem oplost. Bewerkt: 28 oktober 2015 door JustDoIt. Reageren
JustDoIt. Geplaatst: 29 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 29 oktober 2015 Heuj, het probleem is dus opgelost! Ik heb de hele dag de computer in het stopcontact laten zitten en heb dus een 'koude' start gemaakt gelijk na Mac OS X waar het probleem zich de hele tijd bleef voordoen. Resultaat: de computer heeft geen lag meer! Toch bedankt allemaal voor jullie moeite, hopelijk kunnen andere mensen die hetzelfde probleem hebben hier ook nog wat mee Reageren
SilverRST Geplaatst: 1 november 2015 Rapport Geplaatst: 1 november 2015 Dus het komt door Mac OS of door dat je de PC de hele dag in het stopcontact hebt laten zitten? Reageren
JustDoIt. Geplaatst: 1 november 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 1 november 2015 Nee. Misschien had ik het verkeerd uitgelegd in de reactie hierboven maar daarboven had ik in een tweede edit vermeld dat je bij de BIOS instellingen een instelling goed moet zetten. Oplossing: Advanced mode > Peripherials > PCIe Auto moet op Gen2 Reageren
GolfG60 Geplaatst: 1 november 2015 Rapport Geplaatst: 1 november 2015 Ik wil even terug gaan naar de 2e pagina, waar je zei dat je iedere nacht stekkerdoos uitzette omdat je anders last had van het licht van je toetsenbord, muis etc. Betekent dit dat je je PC in slaapmodus zet? Toetsenborden en muizen zijn namelijk altijd USB powered, maar je USB poorten hebben alleen stroom als het moederbord aanstaat. Mocht dit het geval zijn, doe dat dan nooit meer. Nee, je moederbord geeft altijd stroom op de USB's alleen op een verlaagd ampère, maar de meeste apparaten verbruiken teveel om ermee te werken dus lijkt het dat ze uitstaan. Wat moet ie eigenlijk nooit meer doen? Slaapstand zetten? Ik doe niet anders met mijn Macs, een Mac van mij staat ondertussen al op de 189 dagen uptime, en zet hem al jaren in slaapstand en heb er nooit problemen mee ondervonden. Dus het komt door Mac OS of door dat je de PC de hele dag in het stopcontact hebt laten zitten? Waarschijnlijk een foute instelling in het bios. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.