Jump to content

Nvidia werkt niet


MegaPilot

Recommended Posts

Hey,

ik kan de demo van FIFA 16 niet optimaal runnen. 15 gaat op allerhoogste settings tot 90+ FPS, terwijl het hier op FHD stottert. Ik heb de systeemeisen bekeken, maar ik haal de recommend settings volgens mij wel?

Processor: i7 4700 HQ

Videokaart: Nvidia GTX 850M

Game gebruikt de Nvidia chip voor de game, hoge prestaties staat aan en de laptop ligt aan de lader. Drivers van de videochip zitten goed.

Alvast bedankt.

Mvg,

MP

Edit: Na zelf wat rond te snuisteren en wat vergelijkingen met "recommended settings" vermoed ik dat m'n grafische chip net niet krachtig genoeg is. Iemand die dit kan bevestigen?

Inmiddels bewezen door FIFA 15(die hiervoor perfect draaide op deze PC) dat de PC de GTX 850M niet gebruikt, maar de geïntegreerde graphics. Laatste drivers GTX 850M + in Nvidia configuratiescherm heb ik echter de GTX 850M toegewezen aan FIFA 15 en 16. Zonder succes.

Ik heb met Nvidia tools bewezen dat de Nvidia GPU werkt, maar hij presteert echt ondermaats. Ik heb al meerdere opties ingeschakeld die kiezen voor performance ipv batterij, maar dan nog presteert hij niet.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan me niet voorstellen dat Fifa 16 niet optimaal kan op een GTX850M en GTX zijn meestal de gaming range GPU's.

Als je zoekt op YT naar GTX850, is de GPU zeker niet verkeerd maar een heel prima kleine GPU'tje die moderne games zeker prima aankan.

En anders heeft EA wel half afgemaakte werk, wat ze wel vaker doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan me niet voorstellen dat Fifa 16 niet optimaal kan op een GTX850M en GTX zijn meestal de gaming range GPU's.

Als je zoekt op YT naar GTX850, is de GPU zeker niet verkeerd maar een heel prima kleine GPU'tje die moderne games zeker prima aankan.

En anders heeft EA wel half afgemaakte werk, wat ze wel vaker doen.

Precies, FIFA 15 draait FHD op Ultra settings 90 FPS+ volgens notebookcheck(en ik kan dat bevestigen dat het PERFECT draait op m'n PC, heb het vaak genoeg gespeeld), maar 16 lijkt niet goed te draaien.

Edit: Oké, FIFA 15 wil ook niet deftig draaien. Het is duidelijk dat mijn GTX 850M niet gebruikt wordt voor te gamen, ondanks dat ik de meest recente drivers heb voor m'n GTX 850M én dat ik aangevinkt heb dat de GTX 850M gebruikt MOET worden voor FIFA 15 en 16. Iemand een idee wat ik moet doen?

Hij werkt volgens mij wel, maar hij presteert echt ondermaats. Ik heb al wat batterijbesparende instellingen uitgeschakeld, maar veel heeft het niet uitgehaald.

Hij wil gewoon niet werken, ik heb 'm maar 1 x gezien bij die Optimus tool, daarna nooit meer.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je andere (zware) spellen geprobeerd? Hoe draaien ze?

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat zo een luttele voetbalspel ondermaats gaat op zo een GPU. Er is echt iets aan de hand of EA verziekt het gewoon.

Op Windows 8 knalde ik FHD man, snap er gewoon helemaal niks van. :7

Ik heb Novabench gedraaid en vergeleken met iemand die net dezelfde hardware als mij had, ik haal zo goed als net dezelfde score als die kerel. Hardware werkt dus..

Link to comment
Delen op andere websites

Waardeloos. En ze zeggen dat Windows 10 veel sneller is dan Windows XP. Daar geloof je toch geen bal van.

Dit zet je toch aan het denken, WTF is er mis met Windows 10 als je al FIFA16 aan het knallen ben op allerhoogste settings en FHD??

En dan vooral op een mobiele GPU?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...