Jump to content

Hoog CPU verbruik Chrome op GTAForum Site


Dexist

Recommended Posts

Hai.

Telkens als ik op deze site zit gaat het CPU verbruik van Chrome omhoog naar 10-20% met pieken tot 30+.. Als ik op een andere site ga (elke ander site tot nu toe) is het het verbruik ergens tussen 1-3% gemiddeld. Echter dus alleen op deze site gaat het verbruik omhoog. Iemand idee waar dit aan kan liggen?

Zit op laatste versie Chrome met Windows 10.

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Bij mij gebeurt hetzelfde. Bij het laden van de Forum-hompagina zit Chrome op ongeveer 10 à 15% CPU verbruik. Het laden van alle ongelezen reacties zorgt ook voor een piek, maar wel ééntje die iets minder hoog is. Blijkbaar kost het relatief veel geheugen om de forumindex op te bouwen. Ik gebruik ook Windows 10 en (de meest recente versie van) Chrome.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat lijkt mij niet abnormaal als je nagaat dat elke keer een pagina geladen wordt op dit forum er gemiddeld 100 aanvragen verstuurd worden. Het gaat dan om avatars, signatures, allerhande andere icoontjes, stijlbestanden, Javascript bestanden voor functionaliteit, etc. De browser moet vervolgens al deze bestanden juist intepreteren zodat het forum er goed uitziet en niet zoals dit: http://puu.sh/ksbut/788160e56b.png

Link to comment
Delen op andere websites

Maar dat zou beteken dat na het laden het verbruik weer moet dalen? Gemiddeld gezien blijft het cpu gebruik toch 10% hoger dan andere site, ook als ik een tijdje in een topic lees/typ. Ik zal als ik thuis ben nog wat beter testen(ook met andere fora) maar op sites als reddit en facebook heb ik het niet(ook niet tijdens het laden, afgezien van af en toe een hogere piek)

Edit: werp pc zit ook op 10-20% de hele tijd

Bewerkt: door Dexist
Link to comment
Delen op andere websites

Wel vreemd. Nog nooit iets gemerkt van traagheid. Dit forum is niet heel anders dan andere fora.

Misschien kan je even op f12 (debugging) in de browser drukken of er iets opvallends is.

Ik kan dit later wel uitzoeken maar zit nu heerlijk in de zon smile3.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...