Jump to content

€1000 Gaming pc


norik

Recommended Posts

Hallo iedereen

Ik wil graag een pc kopen voor 1080p high end gaming

en ik zou graag willen zien wat het beste is dat ik kan

krijgen voor mijn budget.Als je iets wilt uitleggen doe dat gerust,

ik begrijp wel veel over pc's.Ik zou liefst een high end grafische kaart willen

want ik wil niet iets renderen ofzoiets dus ik hoef geen high end CPU,

voor de gpu dacht ik aan een Gtx 970 of een r9 390 of r9 380 4GB en als laatste

keuze een gtx 960 4GB.Ik wil sowieso meer dan 2GB Vram want veel games

willen tegenwoordig al meer en ik wil wel dat deze build lang meegaat,

maar andere goede suggesties voor de GPU zijn welkom!

Ik weet dat het niet het beste is maar ik wil ook liefst een netwerkkaart voor wifi.

Budget:€1000

Doel:Gaming

Merk pc of samengesteld:Samengesteld

Benodigde randapparatuur:1080p monitor en muis en toetsenbord

SSD, ja of nee?:Hoeft niet maar het mag

Besturingssysteem:Windows 7,,8.1,10

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken:Geen

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate:Liefst door een bedrijf

Extra koeling (voor overklokken)?:Hoeft niet,dus je kan wel een locked processor nemen in deze build(zoals een i5 4460)

Bewerkt: door norik
Link to comment
Delen op andere websites

(zoals een i5 4460)

Ik denk dat je naar de toekomst toe beter kan opteren voor de nieuwe i5-6400. Kost precies evenveel. Het nadeel (of voordeel, afhankelijk van hoe je het bekijkt) is dat deze processor met de nieuwe socket 1151 en DDR4 RAM werkt, wat de prijs enigszins kan opdrijven. Het is maar wat je zelf wil. Ik zal morgen even proberen om een samenstelling te maken, ben nu te moe.

Link to comment
Delen op andere websites

@Big Boss Ja dat is denk ik wel een goede optie,had ik niet aan gedacht.DDR4 RAM word ook steeds populairder en pc's evolueren best snel,de i5 6400 is wel future proof dus daar ga ik wel rekening mee houden.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb net ff zitten kloten, dit is wat eruit is gekomen:

CPU Intel Core i5 6400

Moederbord Asrock H110M Combo-G

RAM 2x4GB Crucial Balistics DDR4

GPU MSI Radeon R9 380 2GB

SSD 120GB Kingston SSDNow

HDD 1tb Seagate Barracuda

PSU CoolerMaster 650M

Kast Sharkoon T9 Value

Overigen:

Toestenbord/muis CoolerMaster CM Storm Devastator Bundle

Monitor Acer KA210HQ (1920x1080, 5MS)

Totaal is €965,87 bij Azerty. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit ezra!

Maar hoeveel extra kost de 4GB versie van de r9 380?Als het niet veel extra is kan ik die dan nemen,want 2GB Vram vind ik aan de lage kant.

Ik wil mijn pc zo veel mogelijk future proofen.

Ik vind het wel fantastisch dat je met zo'n budget een SSD en 8GB ddr4 RAM erin hebt gekregen in plaats van DDR3.

Bewerkt: door norik
Link to comment
Delen op andere websites

Dit kun je ook bij Azerty doen. Het kost €59,00 en dan wordt hij voor jou in elkaar gezet, vervolgens gecontroleerd op incompatibileit en je krijgt er 1 jaar garantie bij.

https://azerty.nl/0-...r-garantie.html

Toch zou ik hem zelf in elkaar zetten als ik jou was, mocht er bijvoorbeeld los contactje komen met de kabels of wil je een onderdeel vervangen weet je hoe je eigen PC zo wel in elkaar zit.

Verder leer je er uiteraard nog wat van ;)

Bewerkt: door JustDoIt.
Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar ik bedoel is er zo een pc builder selectie screen zoals bij alternate,dus dat je niet alles apart moet selecteren en dan naar je winkelwagen moet brengen.En over het zelf bouwen,ik wil het wel doen maar ik ben bang dat er iets misloopt,of dat het uiteindelijk niet werkt.

Ik heb hier lang voor gespaard en het is een dure aankoop dus ik heb wel schrik.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, die is er niet. Maar zoals JustDoIt het al zegt is er wel een optie om hem te laten bouwen. Ik ben trouwens 100% zeker dat de onderdelen compatibel met elkaar zijn, dus daar hoef je je niet druk om te maken. :puh:

Mocht je wat meer willen weten over het bouwen van computers, kijk dan zeker even op het kanaal van Carey Holzman en kijk wat van z'n complete build logs. Terwijl hij bezig is met een onderdeel geeft hij aan waar je op moet letten bij het plaatsen etc. ;)

Bewerkt: door ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben eigenlijk benieuwd of er iemand met dit budget een build kan maken met een gtx 970/r9 390.Ik weet wel dat de CPU gedowngrade moet worden en dat er dan een bottleneck ontstaat maar kan iemand eentje maken waar de bottleneck miniem is?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou liever een PC kopen met een 'zwakkere' videokaart maar met sterke CPU, dan andersom.

Videokaart is als leek veel makkelijker te vervangen, en videokaarten verkopen normaliteit een stuk beter.

Tevens betekend het downgraden van je CPU dat je weer naar een andere socket gaat met DDR3 geheugen enzovoort.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...