GolfG60 Geplaatst: 25 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2015 Nee, niet doen, pak de setup die Ezra aangaf en ipv. de R9 380 videokaart pak je de R9 370 videokaart, zodat je met de rest van het geld de Windows licentie etc. kunt nemen. Vervolgens sparen, verkoop over een tijdje je R9 370 en leg dat geld bij het bedrag dat je hebt gespaard voor een R9 380 of 390 of wat dan in je budget ligt. Wat je nu doet is 'ouwe rommel' kopen terwijl je nieuw spul kunt hebben, en nog meer future proof zijn zodra je wat extra hebt gespaard met een nieuwe videokaart. Die ouwe zooi upgraden is in de toekomst veel duurder dan nu even wachten met een dikke kaart en sparen, dus doe er je voordeel mee. Ik zou tevens de laatste persoon op de aarde zijn die een Windows licentie zou kopen, maarja. Reageren
norik Geplaatst: 25 oktober 2015 Auteur Rapport Geplaatst: 25 oktober 2015 Bedankt voor de reactie,dan zal ik dat wel doen. Ik ga voor de komende paar maanden werken in een studentenjob en ik ga mijn PS3 verkopen. Dan spaar ik wel voor een dikke gtx 980. Maar gaat de i5 die bottlenecken of is de CPU wel goed genoeg? Reageren
SilverRST Geplaatst: 25 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2015 (bewerkt) Bedankt voor de reactie,dan zal ik dat wel doen. Ik ga voor de komende paar maanden werken in een studentenjob en ik ga mijn PS3 verkopen. Dan spaar ik wel voor een dikke gtx 980. Maar gaat de i5 die bottlenecken of is de CPU wel goed genoeg? De GTX980 is zijn geld totaal niet waard. Je bent veel goedkoper en beter uit als je de GTX970 neemt en deze overklokt zodat ie even snel is als de 980. De 980 is echt zo een typische oplichterskaart. Wil je toch liever de 980 serie, dan toch echt de 980Ti. En wat de CPU betreft, tegenwoordig vormt bijna geen enkele CPU van Intel de bottleneck. Intel CPU cores zijn veel krachtiger ondanks het verschil in GHz tegenover die van AMD cores. Je kan al de top-end GTX980Ti combineren met een i5-4460 zonder problemen. De i5 hebben dan geen HyperThreading zoals de i7 dat wel hebben. Maar als je toch graag een i5 met de prestaties van een i7, dan kan je een Intel Xeon nemen. Deze hebben de prestaties van een i7 met de prijs van een i5. Ook hebben Xeon CPU's geen geïntegreerde videochip (iGP). Maar daar hangt er wel een keerzijde aan, Intel heeft de Xeon CPU's geblokkeerd op de consumenten moederborden zoals de H170/170 omdat slimme mensen de Xeon CPU's pakken zodat de i7's overbodig zijn én om de kosten te besparen, plus de iGP weg te laten. Ondanks die onzin dat Intel probeert uit te halen, je doet er geen miskoop met de 'oude' CPU's zoals Haswell want er is weinig tot geen meerwaarde om de nieuwste van het nieuwste te nemen. Ik bezit een i7-4770 met een GTX780 en GTAV draait super op high/very high en 1080p60. De i7 had ik genomen vanwege andere doeleinden naast gamen. Bewerkt: 25 oktober 2015 door SilverRST Reageren
GolfG60 Geplaatst: 25 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2015 je doet er geen miskoop met de 'oude' CPU's zoals Haswell want er is weinig tot geen meerwaarde om de nieuwste van het nieuwste te nemen. Jazeker doe je een miskoop met een Haswell, de i5-6400 presteert beter dan de i5-4460, 6400 is zuiniger dan de 4460 en de 6400 is zelfs goedkoper dan de 4460. Toegegeven, het is allemaal minimaal, maar mocht ie over een paar jaar een nieuwe PC willen bouwen, kan ie het geheugen en mogelijk ook moederbord opnieuw gebruiken. Koopt ie nu een Haswell en DDR3 geheugen, kan ie het dan tegen dumpprijzen verkopen en meer bijleggen dan als ie nu 5 euro probeert te besparen. Toegegeven, ik bracht het alsof de 4460 een klote ding is, dat is niet het geval. Mocht ie een 4460 al hebben en een 6400 willen kopen had ik het hem afgeraden omdat die upgrade niet direct prestatie winst zal geven. Maar als je vanaf nul begint en alles nieuw wilt kopen, dan is mijn advies om het nieuwste van het nieuwste te pakken. Vooral als oudere hardware ongeveer net zo veel kost, minder future proof, meer verbruikt en iets trager is, wat in dit geval zo is. Reageren
SilverRST Geplaatst: 26 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2015 je doet er geen miskoop met de 'oude' CPU's zoals Haswell want er is weinig tot geen meerwaarde om de nieuwste van het nieuwste te nemen. Jazeker doe je een miskoop met een Haswell, de i5-6400 presteert beter dan de i5-4460, 6400 is zuiniger dan de 4460 en de 6400 is zelfs goedkoper dan de 4460. Toegegeven, het is allemaal minimaal, maar mocht ie over een paar jaar een nieuwe PC willen bouwen, kan ie het geheugen en mogelijk ook moederbord opnieuw gebruiken. Koopt ie nu een Haswell en DDR3 geheugen, kan ie het dan tegen dumpprijzen verkopen en meer bijleggen dan als ie nu 5 euro probeert te besparen. Toegegeven, ik bracht het alsof de 4460 een klote ding is, dat is niet het geval. Mocht ie een 4460 al hebben en een 6400 willen kopen had ik het hem afgeraden omdat die upgrade niet direct prestatie winst zal geven. Maar als je vanaf nul begint en alles nieuw wilt kopen, dan is mijn advies om het nieuwste van het nieuwste te pakken. Vooral als oudere hardware ongeveer net zo veel kost, minder future proof, meer verbruikt en iets trager is, wat in dit geval zo is. Ja dat snap ik ook. Dat zou ik ook doen als ik vanaf nul moet beginnen. Waar het mij om gaat is de Xeon, met de prestaties van een i7 met de prijs van i5 en zonder iGP want voor gaming heb je de Intel GPU niet nodig en die betaal je dan voor niks mee. Reageren
Beltie Geplaatst: 26 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 26 oktober 2015 Ik zag dit zo voorbij komen ik weet niet als je er wat aan hebt. https://www.dragoncomputers.eu/actie44443181974508 Ik heb zelf geen ervaring met deze site maar kwam hem in een advertentie tegen dus ik weet niet als het te vertrouwen valt! Dus ik dacht dat vermeld ik er maar ff bij. Reageren
Ezra24rct3 Geplaatst: 27 oktober 2015 Rapport Geplaatst: 27 oktober 2015 Pre-build PC's zijn (meestal) troep. Je bent dan overigens ook duurder uit dan als je het zelf doet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.