Jump to content

De beste films van 2015


Forever GTA

Recommended Posts

Wat vind jij de beste films die dit jaar 2015 zijn uitgekomen?

En om een beetje inhoud ook te krijgen, meningen kunnen gegeven worden, en vragen over waarom degene die film de beste vind.

Nou zijn er ook films van vroeger weer uitgebracht, die horen hier natuurlijk niet bij maar ze je mag ze wel plaatsen.

Het is weer heel moeilijk kiezen dit jaar komen steeds meer bij, maar met moeite ingekort en met * de beste.

The imitation game

Jupiter ascending 3D

Big hero 6 3D *

Michiel de ruyter *

The theory of everything *

Cinderella

Fast and furious 7

La familia bellier *

The avengers: age of ultron *

Jurassic world 3D *

Nature 3D *

Minions 3D *

The king’s garden

Terminator: genisys *

Binnenstebuiten (inside out) *

Ant-man 3D

De kleine prins 3D

Mission impossible: rogue nation

The man from u.n.c.l.e

The martian

Pan 3D *

Sicario

Spectre

Schone handen

The hunger games 1&2

Bridge of spies

The good dinosaur 3D *

Krampus

Star wars: the force awakens 3D *

------

Paddington

Poltergeist 3D

Link to comment
Delen op andere websites

Via IMDB geef ik elke film die ik gezien heb een cijfer. Op die manier heb ik nu aan het eind van het jaar een mooi overzicht van de films die ik in 2015 het beste vond. Hieronder zie je alle films die een negen uit tien of hoger hebben gescoord:

  • Une Enfance (A Childhood)
  • Southpaw
  • Fury
  • Unbroken

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vond 2015 een geweldig filmjaar en het mooie is dat we in januari verwend gaan worden met nog wat geweldige titels die elders al verschenen zijn:

The Revenant, Spotlight, The Hateful Eight, The Big Short, Creed.

Een beste film kiezen doe ik niet en is iets waar ik ook niet van houd. Elke film probeer ik op zichzelf te beoordelen en zeggen dat ik film A beter dan film B vond, doe ik praktisch alleen met sequels en remakes. Waar ik dit jaar van heb genoten (en geloof me, ik heb alles uit mijn Pathe Unlimited kaart getrokken :cab:):

  • Kingsman
  • Bridge of Spies
  • The Gift
  • Sicario
  • Macbeth
  • Mr. Holmes
  • Ex Machina
  • Legend (moet nog wel verschijnen in NL
  • Beasts of no nation
  • Mad Max
  • Room
  • Youth
  • 99 homes
  • Southpaw
  • Carol
  • Son of Saul

Dan zal ik er vast nog wel een paar vergeten zijn ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Sja, gezien ik niet zo'n film-fanaat ben had vorig jaar maar zéér zelden films bekeken. 't Enigste was namelijk Star Wars: The Force Awakens. Daarom

ging m'n stem daar grotendeels naartoe.. Persoonlijk had de film naar mijn inziens 'n (vrij) sterke verhaal, wat ongetwijfeld een grote rol speelt.

Bovendien sprak de sciencefiction-achtige omgeving én sfeer mij erg gaan.. Dus ja, dan kom je al gauw tot de conclusie dat 't één van de mooiste

films is van 2015. :D

Bewerkt: door .PhoeniX.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Spotlight won afgelopen zondagnacht de Oscar voor beste film van 2015 en wel terecht als je het mij vraagt. Een film met een krachtige boodschap die tegelijkertijd de journalistiek geweldig in beeld brengt. Het script was echt fenomenaal, er zitten haast geen verschillen tussen het waargebeurde verhaal en de film. Simpel verteld ondersteund met fenomenale performances van iedereen.

The Big Short was voor mij onder de nominaties de #2, heerlijke film. Room blijft ook een indrukwekkende rakende film die heel mooi is gemaakt. Bridge of Spies vond ik een prachtige historische film. Mad Max zal altijd herinnerd worden voor de geweldige visuele effects die niet te danken waren aan CGI. Verder hadden we The Revenant en The Martian. Laatstgenoemde was wat mij betreft zeker geen oscarnominatie waard. En om heel eerlijk te zijn vond ik The Revenant prachtig geschoten, maar niet meer dan dat. Het verhaal voelde ongelooflijk leeg aan, net als de karakters. Het feit dat Leo een oscar heeft ontvangen voor deze rol bewijst maar weer eens wat voor optelsommen die best actor Oscars zijn. Brooklyn verschijnt over twee weken in ons landje.

Nog anderen die een mening hebben over de Oscars en in het bijzonder 'Best Motion Pictures'? Of ook altijd interessant, de Oscarsnubs.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...