Jump to content

Waarom is dit geen goede Graphics Card voor games


KoningJesper

Recommended Posts

De hoeveelheid VRAM bepaalt grotendeels hoeveel textures en effecten er getoond kunnen worden, maar het zegt niets over de kracht van die kaart. Misschien kan ie San Andreas nog net aan, maar verwacht niet dat je er GTA IV of V mee zal kunnen draaien.

Bij nVidia chips geldt:

GT = Multimedia

GTX = Gaming

Eerste cijfer(s) = Reeks. Hoe hoger, hoe recenter (en krachtiger). Momenteel is het reeks 9, de Pascal chips (voorzien Q2 2016) worden waarschijnlijk reeks 10.

Twee laatste cijfers = Relatieve kracht ten opzichte van de andere kaarten uit dezelfde serie. Hoe hoger hoe beter.

achtervoegsel Ti = Verbeterde versie van originele chip.

Link to comment
Delen op andere websites

De 930m is een instapkaart, en die zijn goedkoper met een reden.

Vaak is de bandbreedte lager, kloksnelheid, minder shaders, en nog meer dingen die lager zijn.

De 930M heeft weliswaar 2GB geheugen, maar door de trage prestaties zal die geen benut maken van 2GB videogeheugen.

Link to comment
Delen op andere websites

NVidia GT 930m

-----------------------------

NVidia = Merk van videokaart. Deze uitleg is dan ook alleen bedoeld voor Nvidia kaarten.

-----------------------------

GT = Classificatie van kaart (GTX is het beste, daaronder GT, daaronder GS). Dit gaat meer over de speciale onderdelen dan de echte prestaties van de kaart (zoals extra veel geheugen of speciale hardware ondersteuning). Dit is een goede richtlijn: GT/GS/G = Budget en GTX is bedoeld voor gaming.

-----------------------------

9xx (eerste cijfer) = De kaartserie. Bijna elk jaar brengt NVidia een nieuwe serie uit (vorig jaar serie 8, daarvoor serie 7). De serie zelf zegt vrij weinig over de prestaties in een game. Videokaarten uit 5/6/7/8 kunnen beter presteren dan bijvoorbeeld een GT 930. Elk jaar kan je ongeveer uitgaan van 10% prestatie verbetering (dus een GTX 870 zal ongeveer 10% sneller zijn dan een GTX 770).

-----------------------------

x20 (laatste twee cijfers) = Geeft aan wat het doel van de videokaart is. Dit is het belangrijkste onderdeel:

x05/x10/x15/x20/x30 = Budget kaarten, niet bedoeld voor gaming. Die YouTube filmpjes zijn trouwens meestal BullShit (zwaar getweaked en geoptimaliseerd, soms overclocked of andere versies van dezelfde videokaart/CPU).

x40 = Middensegment, kan spelletje spelen maar je hoeft er niet teveel van te verwachten (medium settings voor lichte spellen).

x50/x60 = Hoogsegment, kaarten bedoeld om games mee te spelen maar voor een redelijke prijs.

x70/x80 = Hoogste segment, je betaalt er veel voor maar je krijgt ook (iets) betere prestatie.

Meestal zijn de kaarten x50/x60/x70/x80 ook bijna altijd GTX (en dus geen GT). Met de x bedoel ik dus de kaart serie (dus bijvoorbeeld serie 9 is 920).

-----------------------------

Laptops maken altijd gebruik van de mobiele variant (vandaar dat de naam van de videokaart eindigt met een m). Dit betekent dat de prestaties meestal aanzienlijk minder goed zijn dan in een desktop (denk aan 20-40%).

-----------------------------

Hopenlijk snap je nu bij je volgende aankoop, dat als je een GT 930m in een laptop ziet, snapt dat de prestaties voor games slecht zijn en je beter een laptop kan kopen met een GTX 950m of hoger.

Link to comment
Delen op andere websites

Thx! Hier heb ik heel veel aan want ik begreep t nooit :puh:

Maar t ging erom dat m'n moeder een laptop voor haar werk heeft gekocht met deze kaart en ik dacht echt m heel misschien kan ik GTA op low erop spelen :clown:

Bewerkt: door KoningJesper
Link to comment
Delen op andere websites

Deze is fake dan?

Ik heb een GT740 SCC 4gb, en dat kan je denk ik wel met de GT940m vergelijken. Ik heb 'm dan wel overgeclockt (doe maar liever niet bij een laptop), ik speel op 1080p alles normal behalve textures high. Ik denk dat die video wel kan kloppen.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...