Jump to content

CPU/Moederbord dood?


Ezra24rct3

Recommended Posts

Ik heb gisteren een Q8400 in de bus gekregen van een Tweaker met 51 goede beoordelingen. Nou, ik m'n pc open gemaakt, oude CPU er uit, koeler schoonmaken, nieuwe CPU er in, beetje koelpasta, koeler er op.

Nou kwam hier het probleem, om de 1 of andere rede ging m'n koeler er niet goed op. Na zeker een half uur strijden zat dat kut ding er toch eindelijk op. Ik m'n PC aangezet, kwam er geen scherm en gingen de LEDs van m'n toetsenbord en muis niet aan. Ook waren de fans van de GPU en m'n CPU koeler op z'n hardst aan het draaien.

Inmiddels heb ik een andere GPU geprobeerd, heb ik het met 1 ram stick geprobeerd, etc. Het werkt nu nog niet. Ik ben dus ten einde raad. Ik wil weer lekker kunnen gamen op m'n pc, daarvoor heb ik die CPU ook gekocht. :7

Is het moederbord dood of de CPU? Moederbord is een MS-7293. Ik weet de laatste 4 nummers niet, maar die zal ik zo even opzoeken. :)

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, dat is moeilijk om te zeggen, maar als je echt iets moest forceren dan heb je grote kans dat je iets stuk heb gemaakt. Ik denk dat je alles terug uit elkaar zal moet halen om te zien of je niet per ongeluk een paar pinnetjes verbogen hebt. Soms is het nog mogelijk om een heel fijn pincet en veel geduld de pinnetjes terug goed te zetten, maar als je er per ongeluk eén afbreekt kan je je bord weggooien. Ik zal maar zeggen "gelukkig" dat het "maar" om een 775 moederbord en CPU gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Kans is groot dat je door het gekloot met de koeling het moederbord kapot heb gemaakt.

Heb je nog een extra moederbord liggen?

Nee, ik heb alleen extra videokaarten :7

Ik denk dat je alles terug uit elkaar zal moet halen om te zien of je niet per ongeluk een paar pinnetjes verbogen hebt. Soms is het nog mogelijk om een heel fijn pincet en veel geduld de pinnetjes terug goed te zetten, maar als je er per ongeluk eén afbreekt kan je je bord weggooien.

Ik heb even gekeken, maar ik zag geen gebogen pinnetjes. Toen ik de koeler er weer op deed ging dit veel gemakkelijker dan de eerste keer, en heb ik niets hoeven forceren. Helaas weer het zelfde resultaat. :(

EDIT: met m'n oude CPU gebeurt er wel wat, ik krijg het moederbord scherm, alleen komen er dan 2 piepjes, 1 lage en 1 hoge, waarna hij uitvalt. Is dit een moederbord failure?

EDIT 2: met die nieuwe CPU krijg ik het klassieke resultaat, geen beeld, geen geluid, niks. :(

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Kans is groot dat je door het gekloot met de koeling het moederbord kapot heb gemaakt.

Heb je nog een extra moederbord liggen?

Nee, ik heb alleen extra videokaarten emo.gif

Ik denk dat je alles terug uit elkaar zal moet halen om te zien of je niet per ongeluk een paar pinnetjes verbogen hebt. Soms is het nog mogelijk om een heel fijn pincet en veel geduld de pinnetjes terug goed te zetten, maar als je er per ongeluk eén afbreekt kan je je bord weggooien.

Ik heb even gekeken, maar ik zag geen gebogen pinnetjes. Toen ik de koeler er weer op deed ging dit veel gemakkelijker dan de eerste keer, en heb ik niets hoeven forceren. Helaas weer het zelfde resultaat. boos.gif

EDIT: met m'n oude CPU gebeurt er wel wat, ik krijg het moederbord scherm, alleen komen er dan 2 piepjes, 1 lage en 1 hoge, waarna hij uitvalt. Is dit een moederbord failure?

EDIT 2: met die nieuwe CPU krijg ik het klassieke resultaat, geen beeld, geen geluid, niks. boos.gif

Geef even de volledige naam van het moederboord ;)

Bewerkt: door Mrkwark
Link to comment
Delen op andere websites

Het enige wat ik kan vinden voor afwisselend hoog/laag is "CPU Failure". boos.gif Al kan het ook duiden op oververhitting.

Thats the problem. De koeler zat aan 1 kan niet eens vast. :7 M'n oude CPU heb ik werkende gekregen, ik ga het zo nog even proberen met die andere! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...