Jump to content

Shadowplay probleem


.Sharingan

Recommended Posts

oi,

Al een tijdje gebruik ik Nvidia's Shadowplay functie van Geforce Experience om mijn games op te nemen. Tot dusver geen grote problemen mee gehad en alles verliep vrij soepel. Maar sinds kort stottert de opname steeds meer en meer wanneer ik het terug kijk. Tijdens het gamen merk ik niks van shadowplay en heb vaak constante FPS.

Hier een voorbeeld van een gerenderd filmpje van GTA

Tussen minuut 1.20 & 1.40.

In het filmpje zie je dat frames minder dan een seconde missen. Nu met CSGO zijn dat zeker 2 seconds worth of frames wat missen.

Nu vraag ik mij af wat ik tegen het stotteren kan doen. In de eerste weken/maanden dat ik shadowplay gebruikte had ik geen last van bovenstaand probleem.

Mijn specs zijn trouwens:

AsusGTX 970

i5 2400

Samsung 250GB SSD

Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 1TB HDD

Zelf heb ik al geprobeerd om mijn games op de SSD te installeren en de output van Shadowplay naar de HDD te schrijven. Voorheen gaf dit geen problemen en veroorzaakte ook geen lag ingame van het schrijven/renderen en lezen op dezelfde HDD. Sinds kort ging het wel laggen en vandaar de games op de SSD. Dit geeft overigens geen verschil op de output.

Kan het zijn dat mijn huidige HDD gewoon te traag is? Het beestje is inmiddels al een paar jaartjes oud en heb ik 'm vrij hard laten werken. Zou een nieuwere en kleinere externe hardeschijf dit probleem oplossen?

Link to comment
Delen op andere websites

Het eerste wat in mijn opkwam was inderdaad ook de schijf. Het maakt volgens mij niet uit waar de game zelf staat maar waar de output naartoe wordt geschreven. Voor mechanische schijven geldt tevens dat hoe voller de schijf staat, hoe trager de toegangstijd. Al eens geprobeerd om te defragmenteren?

Link to comment
Delen op andere websites

Defragmenteren zal ik proberen. Heb ik namelijk nog niet aan gedacht. Ik heb de schijf overigens in 2 partities gedeeld. Waarvan 1 helft 488GB groot waarvan 345GB vrij en de andere 443GB groot waarvan 256GB vrij. De laatstgenoemde is ook de partitie waar de shadowplay output naar geschreven wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...