Jump to content

Studentenverenigingen, ontgroeningen en dergelijke studentikoze zaken


KillerZero86

Recommended Posts

Ik denk dat er overigens ook een groot verschil is tussen de deeltijdstudenten en de voltijdstudenten. In leeftijd, houding, ervaring, wat ze doen in hun studie en hoe ze ertegenaan kijken.

De situatie van Sublime doet me wel een beetje aan mijn eigen situatie denken. Enige verschil is misschien wel dat ik werkzaam ben in het werkveld en dat het mij eigenlijk daarom ook niet echt om de medestudenten gaat. Ikzelf heb altijd wel goed contact met docenten en lectoren, dat vind ik dan wel weer cruciaal aan een opleiding; immers leer je de kneepjes gedeeltelijk van hun.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • KillerZero86

    9

  • NicolaB

    9

  • Dutchy3010

    7

  • Sublime

    4

De meeste opleidingen denk je veel te weten, maar kan je het in de praktijk nog nauwelijks toepassen. Beetje het manco van het wetenschappelijk onderwijs. Je leert het pas echt in de praktijk. Dus die "kneepjes" zal wel meevallen.

Studeren is zoveel meer dan alleen tentamens halen. Dat merk ik nu op kantoor ook: starters die alleen maar gestudeerd hebben, halen het vaak niet in de harde zakenwereld, als ze al binnen komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Over welke studie hebben we het dan? Ondertussen is er zo'n gebrek voor Informatica werknemers dat je ongeacht of je competent bent toch wel wordt aangenomen.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Tja, je pikt nu wel een studie uit waarbij dat geldt, maar dat is niet bepaald representatief voor universitaire opleidingen. Het gaat gewoon om persoonlijke ontwikkeling. En hoewel je wellicht makkelijk een baan vindt - met mijn studie overigens ook geen probleem - gaat het ook ok de vaardigheden in de rest van je professionele carrière. Assertiviteit, communicatievaardigheden, enz, je leert dat allemaal met nevenactiviteiten en niet met alleen studeren.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, je pikt nu wel een studie uit waarbij dat geldt, maar dat is niet bepaald representatief voor universitaire opleidingen. Het gaat gewoon om persoonlijke ontwikkeling. En hoewel je wellicht makkelijk een baan vindt - met mijn studie overigens ook geen probleem - gaat het ook ok de vaardigheden in de rest van je professionele carrière. Assertiviteit, communicatievaardigheden, enz, je leert dat allemaal met nevenactiviteiten en niet met alleen studeren.

Tja, op het HBO kreeg ik wel daadwerkelijk vaardigheden les, zowel theoretisch (tentamens) als in de praktijk (groepsprojecten). Wat ik daar van geleerd heb? Beetje samenwerken/communiceren en plannen, maar waarschijnlijk niet zo intensief als ik op de Uni nevenactiviteiten had gedaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Thing is wel dat je, zelfs op de universiteit én in het werkveld, maar een bepaald aspect op die vaardigheden beoefend. In dusverre dat je ze beoefend op de manier dat gewenst is op die plek. Al met al stop je al die ervaringen in je backpack en dat ben jij dan. :puh:

Dat zie je ook in het werkveld. Mensen die al van allerlei studies hebben gevolgd, al tientallen jaren ervaring in de praktijk hebben; maar bijv. in een jonge of vernieuwende werkomgeving het moeilijk hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, je pikt nu wel een studie uit waarbij dat geldt, maar dat is niet bepaald representatief voor universitaire opleidingen. Het gaat gewoon om persoonlijke ontwikkeling. En hoewel je wellicht makkelijk een baan vindt - met mijn studie overigens ook geen probleem - gaat het ook ok de vaardigheden in de rest van je professionele carrière. Assertiviteit, communicatievaardigheden, enz, je leert dat allemaal met nevenactiviteiten en niet met alleen studeren.

Tja, op het HBO kreeg ik wel daadwerkelijk vaardigheden les, zowel theoretisch (tentamens) als in de praktijk (groepsprojecten). Wat ik daar van geleerd heb? Beetje samenwerken/communiceren en plannen, maar waarschijnlijk niet zo intensief als ik op de Uni nevenactiviteiten had gedaan.

Toch is het anders. Over koetjes en kalfjes praten leer je niet in college en uitvinden wat je echt mooi vind al helemaal niet. Het hebben van nevenactiviteiten leert je ontzettend veel over jezelf juist omdat de enige drive is dat je het zelf mooi vind.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...