Jump to content

Probleem met Safari


MidnightMayhem

Recommended Posts

Ik heb al enkele maanden een Macbook zonder problemen, maar toen ik deze ochtend iets probeerde te zoeken via Safari, dan begon deze opeens te 'glitchen.'

Ik kan geen URL meer intypen, daar reageert hij gewoon niet meer op. De enige manier om te surfen nu is via Google, die gelukkig als mijn startpagina ingesteld staat.

Als het mij dan lukt om een pagina te bezoeken, dan lijkt het alsof twee URL's elkaar overlappen. Ook hier kan ik geen andere URL intypen. Hier zie je hoe de URL eruitziet op de pagina waarop ik dit bericht typ.

post-113534-0-11894000-1453895466_thumb.png

Ik heb al een geforceerde stop van Safari gedaan, alsook het meerdere keren heropstarten van mijn Macbook. Nog steeds is dit probleem niet verholpen.

Iemand hier ervaring mee en/of een oplossing hiervoor?

EDIT: De problemen blijven zich maar opstapelen. Nu kan ik geen webpagina's meer bezoeken. Bij elke pagina die ik via Google bezoek, geeft hij de melding 'Safari kan de pagina ".." niet vinden, omdat de server van ".." onvindbaar is. Ookal heb ik een stabiele internetverbinding en kan ik de pagina's van mijn bladwijzers nog zonder problemen bezoeken.

Bewerkt: door MidnightMayhem
Link to comment
Delen op andere websites

Koop een windows

Heb niet heel veel verstand van MacBooks, maar probeer je standaardinstellingen is te herstellen, safari te her-installen. Standaard dingen die 99% zeker werken knipoog.gif

Mijn standaardinstellingen zijn teruggezet. Toen leken alle problemen van de baan, helaas was het maar korte vreugde :(

& tot zover ik weet is het op OS X niet mogelijk om Safari te verwijderen.

Om welke MacBook (en bouwjaar) gaat het? Heb je ook al de laatste Safari update via de Mac Store geïnstalleerd?

Het gaat om de Macbook Pro 15-inch van midden 2015.

Safari heeft geen updates via de App Store, enkel in het pakket van OS X El Capitan. De laatste updates hiervoor zijn geïnstalleerd.

Bewerkt: door MidnightMayhem
Link to comment
Delen op andere websites

Nja als je niet teveel gevoelige dingen erop hebt zou ik hem gewoon volledig resetten. En anders gewoon even met Apple chatten. Je hebt toch nog een hele tijd garantie. Die mensen komen meestal wel met een nette oplossing.

Link to comment
Delen op andere websites

Nja als je niet teveel gevoelige dingen erop hebt zou ik hem gewoon volledig resetten. En anders gewoon even met Apple chatten. Je hebt toch nog een hele tijd garantie. Die mensen komen meestal wel met een nette oplossing.

Al mijn bestanden staan in clouds, wel jammer van al mijn programma's.. Ik vrees dat er niets anders op zal zitten.. Toch bedankt! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Voor ik begon te resetten, heb ik toch nogmaals mijn Macbook geherstart, alle caches verwijderd van Safari en opnieuw herstart. Opeens verscheen er een melding dat er een update beschikbaar is voor El Capitan. Deze even geïnstalleerd en het probleem lijkt volledig opgelost te zijn :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...