Jump to content

Computer loopt vaak een seconde vast


3LOPIX

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik heb nu al een tijdje last van dit probleem en ik kan het niet meer aan.

Het is heel simpel..

Wat ik ook aan het doen men, voornamelijk als ik game loopt mijn computer soms opeens een seconde vast.

Maar niet helemaal..

Een goed voorbeeld is bij RoboCraft bijvoorbeeld, dat ik nog wel rond kan rijden als gewoon maar alle andere spelers bevriezen voor een seconde en gaan daarna weer verder.

Op League of Legends echter loopt het een soort van vast voor een seconde en gaat dan weer verder.

Wanneer dit op League of Legends gebeurd zie ik mijn ping van 17-22ms naar 400ms gaan.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Mijn gedoe:

Rapport van Joël's computer

Uitgevoerd op 31-1-2016, 3:21:23

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: OEM

- Computermodel: OEM

- Computernaam: JOËL-PC (in werkgroep WORKGROUP)

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Foxconn

- Model: G31MXP

- BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD

- BIOS Model: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie 6.00 PG

- Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Gebruikt), PCI4 (Vrij)

- Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SATA Channel 1 (8251 Compatibel), SATA Channel 2 (8251 Compatibel), SATA Channel 3 (8251 Compatibel), SATA Channel 4 (8251 Compatibel), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB1 (USB), USB2 (USB), USB3 (USB), USB4 (USB), USB5 (USB), USB6 (USB), USB7 (USB), USB8 (USB), VIDEO (Video), AUDIO (Audio), (Audio), (Audio), CDIN1 M/B (Audio), ETHERNET (Netwerk), SPEAKER (Audio), IR (Serieel), TPM (Geen)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz (Quad Core)

- Kloksnelheid: 2498 MHz

- Socket & Cache(s): Socket 775, 2048 KB L2 Cache

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 3326 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (DDR3-5354 PC3-42800 2677 MHz, DIMM), 2048 MB RAM (DDR3-5354 PC3-42800 2677 MHz, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (I:)

- Grootte: 1390,89 GB (459,41 GB (C:) + 931,48 GB (I:) )

- Vrije ruimte: 780,64 GB (366,70 GB (C:) + 413,94 GB (I:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Lokale harde schijf

- Model(len): C: SAMSUNG HD502HJ ATA Device IDE, D: HL-DT-ST DVDRAM GH22NS50 ATA Device, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Generic- Compact Flash USB Device USB

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Advanced Micro Devices

- Model: AMD High Definition Audio Device

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: ATI Radeon HD 4300/4500 Series

- Beeldprocessor: ATI display adapter (0x954F)

- Geheugengrootte: 512 MB VRAM

- Stuurprogramma: aticfx32.dll,aticfx32.dll,atiumdag.dll,atidxx32.dll,atiumdva.cap, versie 8.970.100.1100

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Algemeen PnP-beeldscherm

- Schermresolutie: 1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯

- Fabrikant: (standaardsysteemapparaten)

- Model: USB-invoerapparaat

- Aantal knoppen: 2

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Standaard-PS/2-toetsenbord

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): Realtek RTL8168D/8111D Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20) (Ethernet 802.3), Linksys WMP600N Wireless-N PCI Adapter with Dual-Band (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.178.19, MAC: 00:25:9C:E0:A3:D5, DHCP: 192.168.178.1

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 11.0

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows 7 Home Premium

- Versie: 6.1.7601

- Service Pack: Service Pack 1

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 3.1.0.136)

http://flitskikker.f...ftware/infotool

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het een combinatie is van hele oude PC en netwerk lag. Het lijkt er ook op dat je draadloos verbonden bent; dit komt de stabiliteit van de verbinding niet ten goede. Gebruik indien mogelijk een kabel.

Had jij vroeger ook last van lag spikes dan?

Lijkt mij gewoon puur komen door de draadloze verbinding inderdaad, als ik je Linksys opzoek lees ik vaker dat mensen last hebben van lag spikes.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat het een combinatie is van hele oude PC en netwerk lag. Het lijkt er ook op dat je draadloos verbonden bent; dit komt de stabiliteit van de verbinding niet ten goede. Gebruik indien mogelijk een kabel.

Ik denk dat het een combinatie is van hele oude PC en netwerk lag. Het lijkt er ook op dat je draadloos verbonden bent; dit komt de stabiliteit van de verbinding niet ten goede. Gebruik indien mogelijk een kabel.

Had jij vroeger ook last van lag spikes dan?

Lijkt mij gewoon puur komen door de draadloze verbinding inderdaad, als ik je Linksys opzoek lees ik vaker dat mensen last hebben van lag spikes.

Inderdaad, ik heb draadloos en het is niet mogelijk in mijn huis om een draad aan te leggen door de muur heen enzo.

Ik had eerder nooit last van lag spikes, pas sinds een jaar geleden ongeveer bij oud-en-nieuw, maar toen heb ik het of gefixt of is het uit zichzelf opgelost.

Nu heb ik sinds kort hier wel weer last van..

Ik heb even getest, en terwijl ik agar.io speelde gebeurde het uiteraard ook, en op het moment dat het gebeurde ging ik steeds kijken bij taakbeheer > prestaties.

Ik dacht misschien helpt dit een beetje?

Het gebeurd volgens mij op de momenten dat het opeens zakt.

lag.png

Bewerkt: door 3LOPIX
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou eerst iets proberen te doen aan je verbinding, zelfs een i7 van 1000 euro gaat je lag spikes niet verhelpen.

Tevens, je Q8400 doet met zijn 4 cores niet eens de 75% in gebruik tikken dus het zit niet in je CPU wat voor tijdelijke lag zorgt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou eerst iets proberen te doen aan je verbinding, zelfs een i7 van 1000 euro gaat je lag spikes niet verhelpen.

Tevens, je Q8400 doet met zijn 4 cores niet eens de 75% in gebruik tikken dus het zit niet in je CPU wat voor tijdelijke lag zorgt.

Suggesties?
Link to comment
Delen op andere websites

LAN Kabel kopen. smile3.gif

Het probleem is alleen dat ik niet een kabel in de muur kan aanleggen ofzo, dus dan zou die dus door het huis heen lopen en dat wil mijn moeder niet D:

Zou zo'n netwerk dingetje dat je in een USB poort doet helpen?

Bewerkt: door 3LOPIX
Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beginnen met checken of het probleem in je modem/router zit, dus tijdelijk even je pc verplaatsen dichterbij je router zodat je bedraad kan testen of met een andere computer/laptop op wifi checken.

Ik lees op internet ook dat je Wifi kaart erg gevoelig is voor verkeerde drivers, heb je die van Windows geïnstalleerd of echt van Linksys zelf?

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan beginnen met checken of het probleem in je modem/router zit, dus tijdelijk even je pc verplaatsen dichterbij je router zodat je bedraad kan testen of met een andere computer/laptop op wifi checken.

Ik lees op internet ook dat je Wifi kaart erg gevoelig is voor verkeerde drivers, heb je die van Windows geïnstalleerd of echt van Linksys zelf?

Ik heb gewoon Windows geïnstalleerd, moet ik anders die van Linksys proberen?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...