Jump to content

Gaming pc voor een vriend


Nyltje

Recommended Posts

Budget: 800

Doel: Gamen (zwaar en licht)

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Maakt niet uit

Benodigde randapparatuur: x

Besturingssysteem: x

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: x

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Bedrijf

Extra koeling (voor overklokken)?: nee

Ik heb voor een vriend al wat samengesteld, maar ik weet even niet welke processor. Ik weet ook niet hoe het zit om het in elkaar te laten zetten bij bijvoorbeeld Alternate.

Ik heb het volgende in elkaar gezet al weet ik even niet of het een juiste processor is.

lD57r3M.png

Er komen altijd wat kosten bij plus het door in het bedrijf in elkaar laten zetten. Dan zit je ongeveer aan de 800 euro denk ik.

Maarja ik weet dus niet of het een goede processor is. (na wat gelezen te hebben leek hij wel goed) Of misschien zijn er ook wel andere dingen die ik zou kunnen doen.

Hij wil voor heel wat jaar z'n pc niet upgraden.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er niet veel op aan te merken. Het is evenwel beter om het geheugen om te wisselen in 2 x 4GB i.v.m. dual channel ondersteuning. Tenzij hij van plan is om er op korte termijn nog een stick bij te steken. De i3 zal mogelijk wel een bottleneck gaan vormen i.s.m. zo'n high-end grafische kaart, zeker als die de komende jaren niet geüpgraded zal worden. In dat geval zou ik toch eerder voor een i5 gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb er niet veel op aan te merken. Het is evenwel beter om het geheugen om te wisselen in 2 x 4GB i.v.m. dual channel ondersteuning. Tenzij hij van plan is om er op korte termijn nog een stick bij te steken. De i3 zal mogelijk wel een bottleneck gaan vormen i.s.m. zo'n high-end grafische kaart, zeker als die de komende jaren niet geüpgraded zal worden. In dat geval zou ik toch eerder voor een i5 gaan.

Dat van single/dual channel wist ik niet, bedankt. Nu heb ik even rond gekeken op het internet over de bottleneck kwam ik op een een artikel van Tomshardware: http://www.tomshardware.co.uk/faq/id-2729891/bottlenecking-guide-chart-2015.html

Hierin staat dat de i3 6100 geen bottleneck vormt voor de R390 (en zelfs hoger). Toch upgraden? M'n vriend gaat zijn pc alleen gebruiken voor gamen, hier en daar een document en wat browsen. Daarom zat ik even te denken: Lagere gpu of lagere cpu. Ik had bij het samenstellen namelijk eerst een i5 6400, maar dat is net buiten zijn budget. Zal die 50 euro het verschil erg maken qua performance en toekomst?

Ook nog even een vraagje voor mezelf: Ik had hier ook een topic geopent voor een pc voor mij. Nu heb ik bijna het geld om het te kopen, maar nu ik dat van die dual en single channel hoor weet ik het even niet. Ik ga mijn pc gebruiken voor after effects, verschillende edit programma's, uiteraard renderen wat snel mag gaan, soms wat photoshop en natuurlijk voor de nieuwste games. (en natuurlijk browsen en een documentje tikken :clown:)

Even een video van Linus bekeken: Hij zegt dat je weinig zal merken behalve als je een gpu in je cpu hebt (geen videokaart). Maar ik game dus niet alleen dus heeft het veel effect met dingen openen, renderen, editten enz.?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • 4 weken later...

Zeker een i5 minimaal nemen inderdaad, doodzonde anders, dan zou je beter wat kunnen besparen op de grafische kaart en een duurdere processor nemen. Videokaart is lang niet alles, processor is net zo of misschien nog wel belangrijker dan een VGA.

Buiten dat, waarom nog een dvd speler? Laat die 2 tientjes lekker zitten joh, tegenwoordig registreer je toch alles via steam/origin/uplay en desnoods download je een .iso en activeer je het spel met je cd key.

Link to comment
Delen op andere websites

Zowel de CPU is de GPU belangrijk, tegenwoordig is de GPU veel belangrijker want de devs maken veel zooooooo mooi.... (Maar de gameplay suck ass)

Je zou voor nu een heel goede CPU kunnen nemen en een zwakke GPU zoals de GTX750Ti of GTX950 en over een paar maanden of iets langer

upgraden naar een AMD Polaris/nVidia Pascal.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij heeft z'n pc al bestelt. Kwam er na het plaatsen al achter dat die i3 niks is.

Wacht even... Je komt hier voor je vriend advies vragen over een i3. 3 mensen zeggen vervang de i3 voor een i5, maar je vriend koopt toch, ondanks het advies van nerds, de i3 om er vervolgens over te gaan klagen. Lekkere vriend heb jij dan... :7

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Lol, die i3 wordt een totale bagger als die vriend een Polaris of een Pascal GPU wil. Oh well, the damage has been done.

Dat i3 gaat het zwaar krijgen door games die multithreaded zijn zoals Fallout 4, GTAV, The Witcher en games van Ubishit.

Bewerkt: door SilverRST
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Geplaatst: 3 februari 2016 - 21:50

Geplaatst: 21 maart 2016 - 22:06

Tussen deze tijd heeft hij gekeken en op de datum dat ik zei dat ie z'n pc heeft bestelt, heeft ie z'n pc bestelt. (of een dag eerder)

Mr ik bedoel met plaatsen, het plaatsen van de hoofdpost, niet de cpu in de pc, haha.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Met vulkan kan in de toekomst de CPU minder belangrijk worden, maar voordat je er wat van merkt zullen we wel weer een 4-5 jaar verder zijn.

En na die 4-5 jaar zullen de GPU's waarschijnlijk nog krachtiger en sneller zijn dat Intel en AMD toch echt hun CPU's nog sneller moeten maken

en vast ook meer features toepassen waaronder meer lanes.

Microsoft sprak vol lof over DX12 en uiteindelijk is er bijna niets van waar na de debacle van Gears of Wars.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...