Jump to content

PC fans starten maar geen display


norik

Recommended Posts

Ik heb een gaming pc gebouwd en heb het aangesloten aan mijn scherm,

als ik de pc aanzet draaien de fans en gaan de lichten aan maar er is dan geen display

en er komen ook geen POST geluiden van de speaker en als ik op de power knop druk,

gaat de PC niet uit tenzij ik het ingedrukt houd.

Dit zijn mijn specs:

FX 6300

Standaard AMD koeling

Asrock 970 pro3 r2.0

2X4 GB crucial ballistix ram

R9 380 4GB Sapphire Nitro

1 TB Seagate 7200rpm hdd

Sharkoon VG4-W case

Sharkoon WPM 600 80+ bronze psu

Samsung DVD brander

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien een domme vraag maar heb je je display kabel in de grafische kaart steken en niet in het moederbord (achterpaneel)? Dit moederbord heeft geen video aansluiting. Ik kan ook geen inbouwde speaker terugvinden dus tenzij je een apart speakertje hebt gebruikt zal je inderdaad niets horen. Even kijken of de grafische kaart er goed in zit en ook of die stroom krijgt. Dat laatste wil men nog wel eens vergeten.

Bewerkt: door Big Boss
Link to comment
Delen op andere websites

Misschien een domme vraag maar heb je je display kabel in de grafische kaart steken en niet in het moederbord (achterpaneel)?

Als er geen POST geluid is lijkt me dat dit eerder aan het moederbord of de CPU ligt. ;)
Link to comment
Delen op andere websites

  1. Staat je beeldscherm op het juiste kanaal? (vga/dvi/hdmi)
  2. Zit je videokaart goed in je pc? (is dat schuifje op het mobo geklikt?)
  3. Al een andere kabel geprobeerd?
  4. Geeft je beeld wel aan dat er iets is aangesloten?

Misschien dat dit filmpje help: In de intro omschrijft hij exact jouw probleem.

Als je iets niet begrijpt in het filmpje, kijk in de reacties, beschrijving, plaats hier of onder de video een reactie.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Nog advies? Iemand?

  1. Staat je beeldscherm op het juiste kanaal? (vga/dvi/hdmi)
  2. Zit je videokaart goed in je pc? (is dat schuifje op het mobo geklikt?)
  3. Al een andere kabel geprobeerd?
  4. Geeft je beeld wel aan dat er iets is aangesloten?

Misschien dat dit filmpje help: In de intro omschrijft hij exact jouw probleem.

Als je iets niet begrijpt in het filmpje, kijk in de reacties, beschrijving, plaats hier of onder de video een reactie.

Omdat je er niet op reageert, misschien had je het over het hoofd gezien.

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou met de processor terug gaan waar je hem hebt gehaald. Had ik ook met een Q8400, fans spinnen op max snelheid, geen beeld en hij deed geen POST. Toen weer geswitched naar een andere CPU en toen werkte alles weer zoals het moest. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou met de processor terug gaan waar je hem hebt gehaald. Had ik ook met een Q8400, fans spinnen op max snelheid, geen beeld en hij deed geen POST. Toen weer geswitched naar een andere CPU en toen werkte alles weer zoals het moest. puh2.gif

Je weet niet of hij POST. Er zit geen speaker op dat moederbord dus er is geen audiotieve feedback. Het zou nog steeds net zo goed de grafische kaart kunnen zijn. Voor de audiotieve feedback moet je zo'n speakertje hebben zoals dit:

51PRzYJXmKL._SY355_.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Naast de opmerking van BB (zeer terecht overigens) is het ook wel handig om eens de computer met zo min mogelijk componenten te starten. Wat gebeurt er als je alle harde schijven ontkoppeld en er 1 RAM bankje in laat zitten (graka, CPU en 1 RAM blijft dan over)? Start hij dan wel door? (zorg ervoor dat je zowel stroom als data loshaalt).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...