Jump to content

[Vraag]Welke van deze twee gpu's zijn beter?


ole23

Recommended Posts

Hallo,

Zoals je in de titel kan zien heb ik een vraagje over een gpu.

Ik probeer al een paar maanden langzaam de onderdelen aan te schafen voor een budget game systeem maar telkens als ik weer een lijstje hebt samengesteld en ik weer hoor van een ander alternatief qua hardware begin mijn twijfels weer de overhand te nemen.zoals nu ben ik aan het twijfelen tussen twee videokaarten

Namelijk de GeForce gtx 750 ti van het merk pallit

En de radeon r7 360 allebij hebben ze 2gb vram maar dat zegt natuurlijk niks maar mijn vraag is welke van deze twee gpu's is het beste om mee te kunnen gamen en kan nog het langst mee. Ik wil wel de wat recentste games ermee kunnen spelen

En dat het er wel goed uit ziet.

Alvast bedankt voor de antwoorden

Link to comment
Delen op andere websites

De onderdelen een voor een aanschaffen moet je niet doen. Daarvoor evolueert de markt te snel. Beter spaar je eerst je hele budget bijeen en koop je dan alles in een keer. Stel je koopt nu een grafische kaart van 200 euro en je kan je PC pas over een half jaar bouwen: dan heb je grote kans dat er in die tijd al weer een betere GPU op de markt is, ook voor 200 euro.

De 750Ti en R7 360 zijn vrijwel gelijklopend en het verschil in prestaties is hooguit twee à drie FPS. Het hangt puur van het spel en de drivers af welke kaart beter zal presteren. Zie ook deze video:

.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik probeer al een paar maanden langzaam de onderdelen aan te schafen voor een budget game systeem maar telkens als ik weer een lijstje hebt samengesteld en ik weer hoor van een ander alternatief qua hardware begin mijn twijfels weer de overhand te nemen.zoals nu ben ik aan het twijfelen tussen twee videokaarten

Haha ik heb dit ook, heb ik eindelijk m'n lijstje hoor ik ergens weer wat over een onderdeel. Dan ga ik weer op research tocht. :puh: Maar ik vind het leuk, ik leer steeds van die dingen.

Maar antwoord op je vraag: Als ik een verschil wil weten tussen onderdelen tik gewoon op Google in: [onderdeel 1] vs [onderdeel 2], vaak zijn er dan filmpjes of forums zoals Tomshardware of Linustechtips. (betrouwbare sites) Vaak als je nog wat extra over het onderdeel wil weten bijvoorbeeld hoe goed je ermee kan videobewerken zoek je op: [onderdeel 1] vs [onderdeel 2] editing

Lekker kort houden een zoekopdracht en niet: which one is better gtx 750ti or r7 360

Je krijgt toch het zelfde resultaat:

aA805yG.png

5njCbi6.png

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

In april zouden waarschijnlijk nieuwe AMD GPU's uitkomen, namelijk de Polaris generaties, Rx 400 series.

Maar het hangt natuurlijk van jouw geduld af. Dit jaar zal een goede jaar worden met nieuwe generaties GPU's met nieuwe technologie en procedé.

Van 28nm naar 14/16nm FF+. Volgens AMD zeggende, enorm verbeterde prestaties per watt en enorm efficiënt.

Maar AMD kennende met hun beloftes die ze tig aantal keren hebben gebroken... Beter eerst zien en dan geloven.

En nVidia komt met Pascal maar blijft voor nu even nog onzeker ivm aardbeving die TSMC getroffen heeft.

Wil je nu een nieuwe GPU aanschaffen? Neem dan anders beter de GTX950, GTX950SE of de 960. AMD vergelijkbare GPU's, daar heb ik geen verstand van.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...