Jump to content

vluchtelingen in Nederland en europa


DDT Dorus

Recommended Posts

wat ik nogal vreemd vind is dat in dit topic bovenstaand item niet te vinden is, terwijl het het heetste hangijzer in Europa is.

In de media is het topic Heesch enorm opgeblazen omdat er nogal wat weerstand is tegen een groot AZC.

gelukkig heeft de gemeenteraad ervoor gekozen om de vluchtelingen uiteindelijk op de juiste manier op te vangen in plaats van zon groot opvangkamp (ik bedoel eigenlijk een ander soort kamp, maar ik wil het netjes houden)

te dumpen op de rug van hun inwoners. en gewoon die mensen op te vangen zodat ze ook daadwerkelijk goed geholpen kunnen worden.

Het onderwerp word steeds heter ook in andere gemeentes, en de Nederlandse en Europese regering moet zich toch achter hun oren krabben om hun beleid op de schop te gooien, en te kijken

of de rest van de Europese landen wat meer moeite doen om de mensen te helpen.

wat mij betreft mag het asiel beleid een ontmoedigingsbeleid worden, zodat alleen de echte vluchtelingen geholpen kunnen worden, en het beleid zo regelen dat die mensen ook weer goed terug kunnen naar hun eigen land als het weer veilig is.

en zeker niet meer roepen van kom maar hierheen jongens, je krijgt alles van de regering, voorrang op een woning en een flinke uitkering.

vind je het niet leuk meer in Nederland, dan moet er een versnelde procedure komen zodat je ook zo snel mogelijk weer weg kunt.

genoeg voer om het topic los te laten branden dus,

succes!

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

De kruik gaat zo lang te water tot ze barst. Het volk wordt steeds onrustiger en ik denk dat het niet lang meer zal duren eer er een massale volksopstand plaatsvindt.

Ik kan dit nou echt niet serieus nemen :7 Er is absoluut nul procent kans dat het verzet tegen asielzoekers verder gaat dan protesten en relletjes.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan dit nou echt niet serieus nemen :7 Er is absoluut nul procent kans dat het verzet tegen asielzoekers verder gaat dan protesten en relletjes.

Ik denk dat je dat soort risico's nooit moet nullificeren door de kans op 0% te zetten. Allereerst heb ik bij dat soort dingen natuurlijk mijn vraagtekens bij het feit hoe jij zoiets uit kan drukken in een absoluut getal, maar goed ik denk dat je bedoelt dat die kans gewoon niet aanwezig is en nooit aanwezig kan zijn. Dat is zeker niet slim, omdat je zelfs bij scenario's met een zeer lage kans of waarschijnlijkheid moet rekening houden. Al mag de kans nihil zijn dat er op Nederland in de komende 25 jaar een atoombom valt, het uitsluiten ervan betekend dat je er 100% vanuit gaat dat dit niet gaat gebeuren en dus ook geen scenario kan verzinnen waarin dit mogelijk is, wordt of kan worden.

En ja, ik kan scenario's verzinnen waarin het erger uitpakt dan protesten en relletjes. Nu spreek je daar op zich Big Boss niet mee tegen hoor. Want door protesten en rellen kan je ook een massale volksopstand plaats vinden (denk bijv. aan Oekraïne).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan dit nou echt niet serieus nemen :7 Er is absoluut nul procent kans dat het verzet tegen asielzoekers verder gaat dan protesten en relletjes.

behalve dat iedereen op wilders gaat stemmen...

misschien?

of we dan beter af zijn, is goed voor een ander discussietopic.

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan dit nou echt niet serieus nemen :7 Er is absoluut nul procent kans dat het verzet tegen asielzoekers verder gaat dan protesten en relletjes.

behalve dat iedereen op wilders gaat stemmen...

Dat lijkt me wel heel onwaarschijnlijk :7
Link to comment
Delen op andere websites

Hij neemt o.a. door z'n vluchtelingen standpunt wel veel (zwevende) kiezers mee. En juist nu met een sterk kabinet, die uit 2 tegenpolen bestaat die veel water bij de wijn weten te doen om het kabinet overeind te houden; druppelen ook steeds meer kiezers naar de populistische Wilders. En ja, dat doen die partijen ook zelf. Ik denk dat de VVD nog wel stemmers heeft die zich best diep in de politiek interesseren, waardoor het VVD-beleid begrepen wordt en ze straks weer op de VVD gaan stemmen, maar bij de PvdA is dat toch iets anders denk ik.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind het heerlijk hoe men zo zanikt over de Syriërs terwijl we in de jaren 90 een exact zelfde situatie hebben gehad met de Servische vluchtelingen.

Zeker niet exact hetzelfde. Al is het maar alleen al dat de EU er destijds anders uitzag, de vluchtelingenaantallen niet 1 op 1 hetzelfde waren (volgens het COA en Eurostat zijn er nu meer) en het een andere bevolkingsgroep is. Daarnaast is ook de rol van de media nu anders dan 20 jaar geleden en kijken wij als bevolking anders tegen dit soort vraagstukken / problematiek.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij neemt o.a. door z'n vluchtelingen standpunt wel veel (zwevende) kiezers mee. En juist nu met een sterk kabinet, die uit 2 tegenpolen bestaat die veel water bij de wijn weten te doen om het kabinet overeind te houden; druppelen ook steeds meer kiezers naar de populistische Wilders.

Wilders heeft nauwelijks impact in de politiek omdat hij consistent slechter scoort in verkiezingen dan in peilingen, er een cordon sanitaire rondom zijn partij bestaat en hij weigert om plaats te nemen in een regering.
Link to comment
Delen op andere websites

Als je 12 zetels hebt in de 2e kamer (3e partij in de laatste 1e en 2e kamerverkiezingen), in de 1e kamer een gedeelde 4e plek hebt met 9 zetels, dan heb je meer nationale politieke impact dan miljoenen Nederlanders.

Ik denk juist dat een cordon sanitaire en alle andere dingen die om zo'n populistische partij heenhangen, als een double-edged sword gelden. Aan de ene kant zorgt het ervoor dat mensen minder op je gaan stemmen, andere politieke partijen verder van je af komen te staan etc. etc., maar aan de andere kant zorgt de slachtofferrol er ook wel voor dat je óf meer stemmen krijgt óf ook steevast stemmen blijft behouden.

Hoe vaak je (logischerwijze) niet hoort van mensen dat ze te weinig hun standpunten vertegenwoordigd zien. En ja, anderzijds zijn ze dan wel snel geneigd te zeggen van: "Ja, maar die PVV, die doet wel waar ze voor staan."

Dat je door water bij de wijn te doen in een regerende coalitie meer politieke macht hebt, dan als oppositiepartij, dat snappen ze alleen niet, komt nog geen eens in hun op of klikt sowieso niet met de visie die hebben van de politiek (staat net zo haaks als de PVV zelf op het huidige beleid).

Leuk voorbeeld (om de PVV mee te vergelijken) vind ik altijd Syriza.

En daarnaast vind ik het ook interessant om te zien dat Europees gezien het politiek spectrum heel erg aan het veranderen is de laatste tijd (populistische partijen als UKIP, Syriza, Front nationale & PVV ook lijkt wel steeds meer een podium krijgen). En naar mijn mening ligt bij dat soort dingen altijd de waarheid in het midden. Aan de ene kant zal er ook zeker een grotere vraag zijn naar dit soort partijen (gestimuleerd door events, zoals bijv. de vluchtelingencrisis, falende Europees & immigratiebeleid), maar aan de andere kant vind ik het ook onnodig om ze onevenredig de hele tijd in de kaart te spelen.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

PVV functioneert alleen in de oppositie.

destijds was er goed te zien wat er gebeurde met de LPF, wat voor stel clowns Pim Fortuyn als achterban had >#mattherben

als hij in de regering zelf zit gaat de rest tegen hem aan schoppen en blijft er niks meer van over.

Als grote oppositiepartij kan hij blijven schoppen tegen de regering en zullen ze toch wel eens moeten luisteren.

Maar ja als een steeds grotere bevolkingsgroep ontevreden word, gebeurt er uiteindelijk wel iets, dat is in de geschiedenis al een aantal keer gebeurt,

oorzaak wo1+2, amerikaanse revolutie, communistische revolutie,oekrainse revolutie, egytische revolutie van 2011, en wat afgelopen jaren in noord afrika gebeurde.

en ik vind het dom om te roepen dat het niet meer van deze tijd is.

er is vaak een crisis voor nodig om iets te laten gebeuren, en nu is de economische crisis schijnbaar bijna afgewend, staat de volgende crisis weer op (vluchtelingen, brexit(eu))

bij veel mensen is de emmer een heel eind vol.

Het gebeurt nu toch ook in Geldermalsen en in Heesch?

is dat dan geen weerstand?

Protesten en relletjes blijken dus zeker te werken, en gaat hierdoor dus ook meer gebeuren.

Als hier harder op ingegrepen word dan krijg je alleen maar ekstra weerstand van de bevolking.

Bewerkt: door DDT Dorus
Link to comment
Delen op andere websites

De Nederlanders zijn de laatste die op de barricaden springen. Belasting verhoging, verhoging pensioen leeftijd, ambtenaren op de nullijn. Zo maar een paar dingen van de afgelopen jaren die we bijna zonder tegenstand hebben geslikt terwijl ze er in het buitenland een stad voor afbreken. Als ze in iedere gemeente een azc neerzetten zal Nederland nog niet in opstand komen, alleen wat extra zetels in de peilingen voor de pvv.

Link to comment
Delen op andere websites

De Nederlanders zijn de laatste die op de barricaden springen. Belasting verhoging, verhoging pensioen leeftijd, ambtenaren op de nullijn. Zo maar een paar dingen van de afgelopen jaren die we bijna zonder tegenstand hebben geslikt terwijl ze er in het buitenland een stad voor afbreken.

Er valt in mijn ogen best wat te zeggen voor een kalme reactie op dergelijke maatregelen. Belastingen worden nou eenmaal niet zonder reden verhoogd, evenals de pensioenleeftijd. Misschien zijn wij als nuchter volkje beter in staat om dingen waar we het mee oneens zijn te rationaliseren? Ik weet in elk geval wel dat ik geen Franse situaties wil waar bij elk wissewasje het halve land wordt platgelegd door boze stakers.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...