Jump to content

[Nieuw][€1000]Gaming PC


FireFighter

Recommended Posts

Hoi,

Mijn desktop komt uit het jaar kruik, en speelt dus ook alleen spelletjes af uit het jaar kruik. Tijd om een nieuwe PC te kopen, en ik zou graag een zelfbouw PC willen hebben om zo zware spelletjes (bijv. GTA V) te kunnen spelen op hoge settings. Nu heb ik deze PC zelf samengesteld bij computer-bestel.nl, geen idee of het goed is. Zou een van jullie even willen nakijken of dit goed genoeg is? behuizing-coolermaster-k380.png

COMPUTER ONDERDELEN (€969,95)

- BEHUIZING : Cooler Master K380

- CASE VERLICHTING : Geen extra verlichting in je GamePC

- CASE KOELING : Standaard Case Koeling

- MOEDERBORD : ASRock H110M-HDV

- GELUIDSKAART : Onboard - 7.1 HD audio Realtek ALC887

- INTERNETKAART : Onboard Lan - Bedraad internet

- PROCESSOR : Intel Core i5 6400 - 2,7Ghz

- PROCESSOR KOELING : Originele processor koeling

- GEHEUGEN : Kingston HyperX Fury 8GB(2133Mhz) DDR4 geheugen

- GRAFISCHE KAART : ATI RADEON R9 390 8GB

OPTICAL EN OPSLAG

- OPSLAG #1 : 500GB Harde schijf

- OPSLAG #2 : Geen opslag schijf

- OPTISCHE DRIVE : DVD Brander

- CARDREADER : Geen cardreader in je GamePC

VOEDING

- VOEDING : Corsair CX600M voeding (600Watt)

- BEKABELING : Standaard voeding kabels

SOFTWARE

- BESTURINGSSYSTEEM : Windows 10 Home 30 dagen demo

- OFFICE SOFTWARE : Geen Office software

- ANTIVIRUS SOFTWARE : Geen antivirus software

GARANTIE

- GARANTIE : 2 Jaar lang Carry In

Link naar de computer, met de standaard setting (die je kan aanpassen): http://www.computer-...l-intel-gamepc/

Link naar deze setting: http://www.computer-...|0|0|0|0|0|1|0/

Alvast bedankt voor de moeite!

Mvg,

FF

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

Bij Alternate.nl:

  • Intel Core i5 6500
  • MSI B150 Mortar
  • Kingston HyperX 2x4GB (=8GB RAM) 2133Mhz DDR4
  • MSI GTX960 4GB Gaming
  • Kingston 120GB SSD
  • 1TB Seagate HDD
  • Coolermaster Hyper TX3 EVO CPU Koeler
  • Corsair CX600M Voeding
  • Corsair 300R Case

Totaal: €880,-

Natuurlijk komt er nog €60 bij als je hem in elkaar wilt laten zetten, en Windows moet er nog bij. ;) Daarna zit je ongeveer rond de €1000.

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Bij Alternate.nl:

  • Intel Core i5 6500
  • MSI B150 Mortar
  • Kingston HyperX 2x4GB (=8GB RAM)
  • MSI GTX960 4GB
  • Kingston 120GB SSD
  • 1TB Seagate HDD
  • Coolermaster Hyper X3 EVO CPU Koeler
  • Corsair CX600M Voeding
  • Corsair 300R Case

Totaal: €880,-

Natuurlijk komt er nog €60 bij als je hem in elkaar wilt laten zetten, en Windows moet er nog bij. knipoog.gif Daarna zit je ongeveer rond de €1000.

Allereerst bedankt voor het kijken, heb je toevallig ook een link van het winkelmandje? €880 is wel even wat anders dan de €960, en dat voor hetzelfde product. Windows heb ik al liggen en ik kan hem zelf (of evt met hulp) wel in elkaar krijgen. Is deze pc echter voldoende voor mijn eis, het spelen van zware spellen op hoge settings zoals GTA V? Want ik zie wel dat die van jouw een grafische kaart van 4GB heeft en die ik had gevonden 8GB. Nu weet ik alleen niet zeker of dat uitmaakt hahah. :puh:

Bewerkt: door FireFighter
Link to comment
Delen op andere websites

8GB is vooral handig bij resoluties boven 1080P. ;) Ik weet zo 1-2-3 niet hoe ik een link kan genereren van de winkelwagen, maar als je ze opzoekt en aan de winkelwagen toevoegt zou het ook goed moeten zijn.

EDIT: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=430088908&insideModal=1 Hier een video/benchmark in GTA met de 960. In de beschrijving heeft deze meneer ook even de videosettings vertaald en hoe hij ze heeft staan. ;)

Bewerkt: door Ezra24rct3
Link to comment
Delen op andere websites

Aha, maar die 8GB zorgt er wel voor dat het nog iets sneller gaat? Of is het echt totale overkill en ga ik dat met GTA V bijv. niet gebruiken? :puh: Want qua totaalprijs uiteindelijk scheelt het niet zo heel veel, mits ik het bij alternate.nl in elkaar laat zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zit zelf ook voor een nieuwe pc te kijken voor dat bedrag. Alleen overweeg ik om wat spullen te behouden, zoals mijn kast, videokaart en voeding. Ook vind ik het van de gekke om zo veel geld te betalen voor het ff in elkaar zetten (bij deze pc werd het gratis gedaan).


Totaal: € 793,32

ps. ik heb momenteel een 8 jaar oude quadcore gamingpc, met een GTX960 videokaart, windows vista, 1 TB SATA en 4 gb RAM, die 4GB RAM en vista beginnen mijn PC te nekken en op alle punten wil ik iig wel vooruit gaan. Zo niet behoud ik natuurlijk m'n oude specs

Link to comment
Delen op andere websites

Als je niet van plan bent om aan videobewerking of 3d rendering te doen en je het niet uitmaakt of je pc luid is kan je gewoon alles van AMD nemen. Dat is meer voor mensen die alleen gamen en een stillere pc willen.

Ik zag hier ook een i5 6500, je kan beter een i5 6400 nemen. Het scheelt wat geld en het prestatieverschil merk je niet. Ook is ddr4 ram beter dan ddr3 bij een Skylake cpu (socket 1151).

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

AMD CPU's hebben zwakke single core prestaties en in games zoals GTAV kan dat een probleem zijn en je loopt heel wat FPS mis met een high-end GPU.

Mocht je de PC zelf in elkaar bouwen, kan je die 60 euro houden en eventueel beetje meer erbij doen voor een GTX970 ipv GTX960.

Ik heb zelf de GTX780 en deze is ongeveer op het niveau van de 970 en daar kan ik wel GTAV op hoge settings spelen en constant 1080p60.

En wat de CPU betreft, de Intel CPU's zonder de K kan je niet overklokken en zou je dus het beste voor de i5-6500 kunnen gaan ipv de 6400.

De populatie en variaties in het verkeer hebben zeker baat bij die extra MHz. Je merkt het vooral goed als je bij het eind van een snelweg en

is er heel veel verkeer en veel verschillende voertuigen.

Link to comment
Delen op andere websites

AMD CPU's hebben zwakke single core prestaties en in games zoals GTAV kan dat een probleem zijn en je loopt heel wat FPS mis met een high-end GPU.

Mocht je de PC zelf in elkaar bouwen, kan je die 60 euro houden en eventueel beetje meer erbij doen voor een GTX970 ipv GTX960.

Ik heb zelf de GTX780 en deze is ongeveer op het niveau van de 970 en daar kan ik wel GTAV op hoge settings spelen en constant 1080p60.

En wat de CPU betreft, de Intel CPU's zonder de K kan je niet overklokken en zou je dus het beste voor de i5-6500 kunnen gaan ipv de 6400.

De populatie en variaties in het verkeer hebben zeker baat bij die extra MHz. Je merkt het vooral goed als je bij het eind van een snelweg en

is er heel veel verkeer en veel verschillende voertuigen.

Wat ook heel erg scheelt is gta V op je ssd zetten ipv op een hdd, toendertijd gta IV gespeeld eerst op hdd en later op SSD geinstalleerd, met dezelfde specs echt een wereld van verschil, zeker met drukke situaties.

Let wel op dat met een 120gb SSD en Windows het al heel snel erg krap wordt, ssds zijn niet meer zo duur, zou persoonlijk minimaal voor 250gb gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, het valt mee. In 2013 toen ik de PC ging samenstellen had ik een budget waar ik niet overheen wilde en wou dus twee HDD van Seagate, elk 1TB.

De tweede HDD dient als backup mocht ik ooit W7 opnieuw moet installeren.

Wat betreft de laadtijden, eerlijk gezegd vind ik de laadtijden van GTAIV en V totaal geen probleem want ik wil namelijk naar de laadmuziek blijven luisteren :D

Ik vind het zo klote dat GTAIV zo snel laadt lol.

@OP, een GTX970 combineren met de i5 6500 is zeer gebalanceerd en kan je GTAV zeker prima spelen op hoge settings.

Wees er wel zeker van dat je MSAA uitzet want op het gras wordt ook MSAA toegepast en kakt je FPS helemaal in tot Tokio.

Of je kunt Grass uitzetten en tot 4X MSAA maar dan ziet het bos zo kaal uit als een pasgeboren big.

Bewerkt: door SilverRST
Link to comment
Delen op andere websites

Hij legt het altijd goed uit:

Met deze link kan je ook het verschil zien:

http://www.geforce.c...a-anti-aliasing

Je kan op elke 'versus' klikken en daarna spelen met de slider. Hier heb je dus MSAA 8x vs AA off. http://international.download.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/grand-theft-auto-v/grand-theft-auto-v-anti-aliasing-interactive-comparison-1-8x-msaa-vs-no-aa.html

Bewerkt: door Nyltje
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...