Jump to content

Nieuwe externe opslag


Dexist

Recommended Posts

Dag,

Mijn externe HDD leeft niet zo heel lang meer heb ik het idee, heb hem nu 5? jaar. Dus maar weer toe aan een nieuwe, hebben jullie tips bij het zoeken naar een geschikte externe opslag? Een tripje naar de mediamarkt en er zijn al weer 10 verschillende te vinden.

-Niet al te duur

-500GB-1TB is meer dan voldoende

-Ik zal niet vaak aan de HDD komen, blijft over het algemeen op één plek, dus portable zeker niet nodig.

-Oude is van WD, prima ding, maar begint wat meer lawaai te maken en lezen en schrijven duurt steeds wat langer.

Dus eigenlijk zoek ik een met de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Link to comment
Delen op andere websites

Pricewatch al bezocht op Tweakers? Ik denk niet dat ik het je hoef te vertellen, maar daar kan je precies je wensen aangeven en beoordelingen van anderen lezen. Wat de prijs betreft; des te hoger de opslagcapaciteit, des te lager de prijs/capaciteit-verhouding. Ikzelf ben fan van de WD Elements lijn, heb net zelf een Portable Storage 2TB gekocht.
Link to comment
Delen op andere websites

Een aan/uit knop is wel aangenaam bij zulke hardware. Verder is zowat elk merk wel goed, Seagate hoor ik slechte dingen van, maar zelf goede ervaringen mee om eerlijk te zijn. Western Digital en Iomega zijn toch wel A-merken imo.

Link to comment
Delen op andere websites

Ikzelf heb een interne harde schijf aan een USB dingetje, ik weet niet of je nog interne harde schijven hebt slingeren. Die dingen kunnen er echt niet tegen bewogen te worden als ze aanstaan (maar dat is kennelijk geen probleem voor je) en zijn overwegend sneller dan echte externe harde schijven.

Wat is je usecase overigens? Een NAS is theoretisch heel leuk, maar heeft ook weer opzet tijd en onderhoud nodig, zo nu en dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb twee Western Digital My Passport externe harde schijven, beide nu ander-halfjaar constant in gebruik (minimaal 1u per dag) en werken perfect. Geen externe power nodig, schrijven en lezen gaat best snel dus kan je zeker die aanraden.

Edit: zorg wel dat je de USB 3 variant koopt, daarbij gaat ook het kopieeren van kleine bestandjes veel sneller.

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...