Jump to content

[Nieuw][€600][PC] Bassieboy35


Bassieboy35

Recommended Posts

Budget: €500,- als uitgangspunt, max €600,-.

Doel: Een beetje een combinatie van een familie pc, die onder andere wordt gebruikt voor (school)werk waarop Office beschikbaar is en uiteraard met internet. Daarnaast willen we er ook op kunnen gamen, het hoeft geen game PC te zijn. Als World of Tanks er op fatsoenlijke graphics te spelen valt en het liefst ook nog mogelijkheid tot GTA V is het voldoende.

Merk pc of samengesteld: Samengesteld.

Benodigde randapparatuur: N.v.t.

SSD, ja of nee?: Nee.

Besturingssysteem: N.v.t.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: N.v.t.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Door een bedrijf.

Extra koeling (voor overklokken)?: Maakt niet uit.

Mochten er verdere vragen zijn hoor ik het wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Bijgevoegd een lijstje van componenten (staat dat het 500 euro kost, maar de 50 euro voor in elkaar zetten en ongeveer 40 euro variatie in kosten moet je nog meerekenen).SSD is 240GB, die zou je eventueel kunnen vervangen door een slomere harde schijf maar met meer capaciteit (1TB bv).

Ohja benchmark voor GTA 5:

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2684218/gta-gtx-750.html

http://imgur.com/RLVYPmj

post-75156-0-86004400-1459029362_thumb.png

Bewerkt: door Sublime
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de Tweakers prijsvergelijker gebruikt. De i3 sluit mooi aan bij de prestaties van de GTX 750 ti, het is beide vrij aan de budget kant, maar in de games is de videokaart toch altijd de limiterende factor. Ik had eerst een combinatie van een i5 en een GTX 960 samengesteld, maar die kwam toch al snel 200 euro hoger uit.

Ik heb even geprobeerd een samenstelling bij Alternate te zoeken, maar die willen je PC niet samenstellen als je geen DVD speler en besturingssysteem kiest, en het kost ook nog eens 75 euro ipv. wat ik altijd dacht 50.

Bij Azerty kan het wel, voor 600 euro in totaal. Wel iets andere kast omdat diegene die ik eerder had gekozen nog niet beschikbaar is.

post-75156-0-45145900-1459100375_thumb.png

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb even geprobeerd een samenstelling bij Alternate te zoeken, maar die willen je PC niet samenstellen als je geen DVD speler en besturingssysteem kiest, en het kost ook nog eens 75 euro ipv. wat ik altijd dacht 50.

Ze hebben ook de optie voor 'Geen besturingssysteem' ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien ietsje meer door sparen voor een i5-6500 en GTX960 want dan heb je meer power. Je doet jezelf tekort als je voor een i3-6100 zou nemen

want tegenwoordig maken games ook vaker gebruik van quadcore. GTAV gebruikt namelijk tussen de 90 en 100% van mijn i7-4770.

Ik heb net even gekeken op Alternate en voor ongeveer 175 euro meer kan je de i5-6500 en GTX960 nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik hen ook eventjes iets samengesteld op Alternate en ik ben dit uitgekomen:

post-127156-0-28264000-1459291778.png

De specificaties zijn:

CPU: I3 6100

GPU: GTX 750 TI

RAM: 1X8 GB DDR4

HDD: WD BLUE 1TB 7200 RPM

MOEDERBORD: GIGABYTE GA-H110M-S2PV µATX

BEHUIZING: SHARKOON VG4-W RED

VOEDING: SHARKOON WPM500 80+ BRONZE

De I3 is heel goed voor interenetten en multimedia en is ook nog goed voor gaming en toch niet te duur, als je wilt editten en dat soort dingen doen raad ik je eerder de fx 6300 aan.

De GTX 750 ti is de beste budget gpu die er is,kan veel spellen van medium tot ultra aan op 1080p.

Voor ram heb ik 1 stick van 8GB gekozen omdat je later kan upgraden als het nodig is want deze moederbord heeft maar 2 ram slots.

Voor opslag heb ik gekozen voor een 1TB harde schijf voor massa opslag maar als je liever een SSD wilt of meer opslagruimte kan je het gerust veranderen.

Over de moederbord valt er weinig te zeggen, het is goedkoop en het werkt.

Voor de behuizing heb ik de Sharkoon VG4-W gekozen want het ziet er goed uit en heeft goede aansluitingen en kabel management voor de prijs en het heeft LED's waardoor het een gaming pc look heeft,maar als je niet zo een look wilt kan je het gerust veranderen.Ik heb deze case zelf en het is best wel goed.

Tenslotte voor de PSU heb ik voor de Sharkoon WPM 500 gekozen, het is 500 watt dus genoeg ruimte als je wilt upgraden later en het is 80+ bronze dus hij gaat ook niet ontploffen,heb deze PSU ook zelf en hij is heel stil en hij is ook half-modulair dus dat is ook goed.

Bewerkt: door norik
Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht dat ik ddr4 had geselecteerd?

Maakt niet uit vervang gewoon door ddr4 en dan is mijn build goed en SilveRST, kijk naar mijn commentaar bij elke onderdeel,

ik koos 1 ram stick want bij gaming maakt het weinig uit en dan kan hij later nog upgraden want de mobo heeft maar 2 slots en voor de psu,

het is goedkoop en goed en hij heeft genoeg ruimte voor upgrades en overklokken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...