Jump to content

Mad Men


3L1077

Recommended Posts

yHrBTa6.png

Ondertussen is de serie al ongeveer 9 jaar geleden begonnen, en 1 jaar geleden geëindigd. Ik was zelf enkele jaren geleden beginnen kijken, en dan heel lang niet meer. Nu ben ik in maart terug opnieuw begonnen, en ben helemaal door de 7 seizoenen GEVLOGEN! Ik vond deze serie zo onbeschrijflijk fantastisch... Zijn er nog andere fans hier? Hebben jullie wat afleveringen gekeken? Of misschien allemaal?

Anders moet je er echt eens mee beginnen, want het is echt leuk. Niet per se veel actie, maar enorm goed geschreven en nooit vervelend. Ik wou dat ik nog meer dan 4 afleveringen te gaan had...

boos.gif

Regisseur: Matthew Weiner

Acteurs: John Hamm, Elizabeth Moss, ...

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, ik kan veel woorden gebruiken, maar waar het uiteindelijk op neer zal komen is dat ik het eigenlijk gewoon een bijna perfecte show vind..

Ik heb veel gezien, maar weinig steekt boven deze uit. En met weinig bedoel ik eigenlijk tot zover alleen maar The Sopranos.

Heb je al nagedacht waarmee je deze Mad Men void gaat opvullen zodra je klaar bent? Het is echt iets wat mij namelijk nooit is gelukt en ben uiteindelijk maar nog een keer gaan kijken. Nu halverwege seizoen 3 merk ik wel dat een tweede keer de show alleen maar goed doet. Het is nu pas dat ik alles meer begin te begrijpen over hoe Don in mekaar steekt.

Het grappige is dat ik maar liefst 4 pogingen nodig had om de eerste keer door de pilot-aflevering heen te komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Haha! Ik had ook zoveel pogingen nodig om door de eerste aflevering te geraken!

Nee, ik weet echt niet wat ik ga doen. :( Het is maar de tweede keer dat ik een serie volledig kijk, na Breaking Bad, en daar heb ik ook eventjes moeite gehad op het einde, maar toch snel vergeten. Maar ik hou zo van Don,ik wil niet dat het afloopt. :-(

Misschien is The Sopranos wel de moeite dan. Was dat niet van dezelfde maker, Weiner?

Link to comment
Delen op andere websites

The Sopranos is bedacht door David Chase en ik moest even kijken op Weiners IMDb page, maar hij heeft inderdaad een aantal episodes geschreven, 12 in totaal.

Als BB en MM zometeen de enige shows zijn die je af hebt gekeken, heb je eigenlijk nog zat keuze puh2.gif Dit is niet voor niks de Golden Age of TV. Met The Sopranos zit je hoe dan ook goed verwacht ik, samen met The Wire ook de twee shows die deze era in gang hebben gezet. Kan me voorstellen dat je na het eerste seizoen of eigenlijk vooral de eerste paar episodes nog een beetje een meh-idee erover zult hebben, mede omdat het in eerste instantie bedoeld was als een filmscript. Maar het is een show wat steeds meer in kwaliteit groeit. Om een bericht van mezelf van een paar maanden geleden te quoten:

Hoe verder ik geraak, hoe meer ik er van overtuigd raak dat The Sopranos de beste TV-serie ooit is. Toen ik deze serie een stuk of 5-6 jaar geleden had gezien, had ik behalve Dexter denk ik nooit echt een tv-show gekeken. Ik vond het toen al geweldig, maar nu ik pak 'm beet 25 andere series heb gezien, ben ik pas echt in staat om de serie goed te kunnen beoordelen. Waar ik het eerst geweldig vond, vind ik het nu nagenoeg briljant. Alles zit haast perfect in mekaar: story, characters, dialogues, climaxing, relationships, acting, atmosphere, deze serie is echt een aanrader voor iedereen!

Het is best grappig dat ook jij moeite had met de eerste aflevering. Toen ik dus een tijd geleden opnieuw begon, keek ik deze aflevering soms gewoon echt met veel verbazing aan. Bijna alles waar de serie voor staat, krijg je gewoon al voorgeschoteld in deze episode.

Ik vind het wel leuk dat jij zoveel houdt van Don, de ultieme anti-held. Ik vind het echt een bijzonder interessante en ingewikkeld karakter en de manier waarop de serie blijft exploreren hoe hij in mekaar zit is dan ook gewoon datgene wat de serie voor mij geweldig maakt. Hetzelfde gebeurt dus eigenlijk ook in The Sopranos. En net als in die serie weet ik uiteindelijk niet of ik nou van het karakter moet houden of niet, er is gewoon zoveel verkeerd aan..

Als ik van iemand geen afscheid kon nemen, was het deze vent wel:

roger-sterling.jpg

Maarja, ze hebben allemaal wel iets bijzonders. Zelfs de transformatie die Pete Campbell doorgaat resulteert in een hele toffe gozer op het eind puh2.gif

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, houden van Don is inderdaad iets complex... Net zoals Walter in BB trouwens.

De evoluties zijn inderdaad erg interessant: ik had nooit gedacht dat Campbell ooit nog een 'toffe gast' zou worden. Van Joanie daarentegen had ik nooit verwacht dat ze zo'n batch zou worden. Je ziet maar wat geld met mensen doet...

Maar inderdaad, Sopranos en Wire waren wel de series waar ik aan zat te denken...

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...