Jump to content

GamesCom 2016


NickOwnage

Recommended Posts

gamescom_website_header.gif

Over 2 dagen is het tijd voor GamesCom! Het grootste computerspel evenement van de wereld. Er zullen naar verwachting meer dan 900 exposanten aanwezig zijn met allerlei kraampjes, game BETA tests en nog veel meer. De kaarten zijn al maanden lang uitverkocht en ik ben de gelukkige om daar dit jaar naartoe te gaan samen met mijn broer. We hebben een 3 dagen pas gekocht, zo hebben we rustig de tijd om overal te kijken. We hebben samen flink gespaard om naar dit evenement te gaan.

Mijn doel is om een dagelijks verslag te maken van onze dag en daarin onze bevindingen en gebeurtenissen in te zetten. Vorig jaar ben ik naar FirsLook Festival geweest en dat vond ik al extreem overweldigend. We vertrekken morgen naar het huisje dat 30km van Keulen afligt en gaan dagelijks met de bus heen en weer.

Mijn doel?

- Funko Pops en Figurines scoren

- Nieuwe games spelen en daarbij een keuze kunnen maken of ik hem wel of niet koop

- Veel foto's maken (Ik in mijn Pikachu pak ^^)

Mijn broersdoel

- Alles bekijken op het gebied van World of Warcraft

- Plezier met z'n tweeen.

We houden jullie in de loop! Wij zijn er klaar voor jullie ook?

Link to comment
Delen op andere websites

Supertof dat je zo met ons je GamesCom experience gaat delen Nick! :tu:

Jij en je broer veel plezier samen! Ik weet niet wat de rest doet, maar ik ga je verslagjes zeker lezen!

Dankjewel! Gaat zeker lukken! Morgen is de grote dag en ik kan niet in slaap komen. :0

Veel plezier, ben wel benieuwd naar je bevindingen en pics ;)

Dankjewel! Ja de beloofde Pikachu pak foto krijg jij. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

We zijn aanwezig op GamesCom! Ze gaan over een uurtje open!

Dag 0:

Vertrokken uit Enschede richting Koln om half 7 door vele omleidingen kwamen we om half 10 aan bij onze Bed en Breakfast. Een hele aardige vrouw is daar onze gastvrouw. We slapen buiten in een hele knusse cottage waarin wij 2 matrassen hebben om op te slapen en alles in huis mogen gebruiken. Nadat we een beetje gesetteld waren lekker wat biertjes open getrokken. En sliepen we rond half 2.

Dag 1:

Het is tijd! De wekker gaat om 06:15. Mooi op tijd! Even aankleden en tandenpoetsen en richting de bus. In de bus zat een hele chagrijnige man, we lieten onze gratis buskaartjes zien en we stapten de bus in. Daarna uitstappen op een station van Pulheim en vervolgens nog 20 minuten met de trein naar Koln. We waren op tijd gegaan omdat ze vroeg zouden beginnen met controleren. Eenmaal daar aangekomen in mijn Pikachu pak werd ik helemaal niet gecontroleerd maar kon zo doorlopen met rugtas. Nu staan we binnen te wachten tot we naarbinnen mogen gaan!

Meer volgt!

Link to comment
Delen op andere websites

Dag 1 (vervolg):

We stonden vrij vooraan in de rijen om gamescom binnen te komen, dus nadat het 10 uur was konden we zo naarbinnen racen. We wilden graag iets van VR doen. Dus eerst richting oculus rift, maar werden we geweigerd omdat de rij al te lang was. Toen zijn we een booth verder gelopen en toen kwamen we uit bij Batman VR. Dat leek ons heen gaaf! Dus wij in de rij met een wachttijd van 3 uur. Uiteindelijk (door die voordringende kut VIPs) na 4 uur het spel kunnen spelen voor 10 minuten en het was het wachten waard zo verschrikkelijk vet!! Je moest wat Challenges doen met je joysticks zoals batarangs gooien of hendels overhalen. Hier kregen we ook een t shirt van die we de volgende dag ook wilden dragen en daar ook contact gemaakt met een meid die daar werkt (hier kom ik na GC16 op terug omdat ik dit niet mag vertellen maar het is voor mij van heel veel waarde!)

Vervolgens wat rondgelopen en merchandise bekeken waar ik een Funko Pop gescoord heb van Batman en later een action figure van Gears of War gescoord bij de winkel van GameLegends (Waar ik vorig jaar op FirstLook precies dezelfde niet meer kon krijgen omdat deze uitverkocht was!! Yeah!)

Toen was het al gauw een uurtje of 3 en hebben we nog wat gegeten en zijn we richting Blizzard gegaan, waar we World of Warcraft hebben gespeeld met de nieuwe storyline van Legion. En een hele gave nieuwe trailer van Overwatch hebben gezien. Daarna werd daar een aankondiging van gemaakt, maar die was niet zo heel goed te verstaan.

Weer verder slenteren en toen kwamen we uit bij een stand van 2K met een hoop kabaal en veel goodies die weggegeven werden. Hier hadden wij niet zo'n geluk. Al gauw vervolgden wij onze weg richting EA. Waar we eerst alles verkent hebben en waar een rij van 2 uur stond bij Battlefield 1. (Staat op ons lijstje) Toen doorgelopen naar FIFA waar we maar half uurtje hoefden te wachten.

FIFA heeft flinke verbeteringen gemaakt aan de gameplay, alles beweegt veel soepeler. Je kunt veel meer energieke bewegingen toepassen en de vrije trappen zijn een stuk leuker geworden om te nemen. Je bent daarin helemaal vrij met hoe je hem neemt, maar de vrijetrappen truc van over muurtje heen en bal laten dalen werkt nog steeds. De Graphics van deze game zijn belabberd goed, ook THE journey is verrassend interessant in het begin! Je kunt jezelf helemaal ontwikkelen door zo precies te reageren hoe je wilt, arrogant aardig of zelfs boos. Ik heb het 5 minuten gespeeld, maar vond het heel interessant.

De laatste game van de dag die we speelden was Titanfall 2. Deze kon je online spelen met alle booths op dat moment. Na een game van 20 minuten had ik een KD van 25 kills en 5 deaths. Prima dus! Het speelde heel fijn en makkelijk om te leren, daarnaast is het niet helemaal mijn genre, maar heb ik er toch zeer van genoten.!

Daarna gingen we richting het huisje!

Dag 2:

We beginnen de dag iets later en zijn momenteel nog bij het huisje haastig online op zoek naar ene pin automaat. We gaan zo weg! Tschuss!! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Klinkt leuk! :)

Ik had dit jaar ook graag gegaan, al blijkt het dat ze in Duitsland strenger zijn dan in België qua betreft leeftijd. Ik zou het ontzettend stom en onnozel vinden als ik ergens geweigerd word omdat ik nog geen 18 ben.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk dit jaar wel naar MCM Comic Con Belgium, hopelijk staan daar ook wat VR games en Battlefield 1. Al zal dat wel weer niet. :roll:

Bewerkt: door Skullz-000
Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt me erg leuk om daar eens bij te zijn.

Keulen ligt op net geen uur rijden hiervandaan, dus volgend jaar als ik 18 jaar ben ga ik er misschien ook heen.

Post ook wat foto's van het evenement (en van jou :puh:)! :tu:

Bewerkt: door JustDoIt.
Link to comment
Delen op andere websites

Daar zijn we weer! Inmiddels alweer thuisgekomen van 3 geweldige dagen. Die tijd ging verschrikkelijk snel voorbij, maar wij blikken nog even terug op mijn laatste 2 dagen.

Dag 2 vervolg:

We zijn begonnen bij Mafia III waar we ongeveer een uurtje in de rij stonden. De booth was compleet ingericht als bioscoop aan de buitenkant. We waren bijna aan de beurt toen er werd geroepen dat wij allemaal onze ID kaart tevoorschijn moesten halen, terwijl wij rode bandjes (18+) om hadden, moesten we deze toch laten zien. Eenmaal naar binnen gelijk balen, want er stonden 12 rijen banken met een groot scherm, oftewel trailer en korte gameplay KIJKEN, beetje jammer. De gameplay zat nog in de Pre-Alpha fase, maar viel mij persoonlijk heel erg tegen. Je zag veel distortion om de speler en bewegende beelden heen. De kwaliteit en graphics lieten dus wel ter wensen over, maar de gameplay zelf was wel behoorlijk gaaf. Je bent een ex-US ARMY militair en je gaat je eigen tussen de Maffia cultuur wringen. De executions die werden laten zien, zagen er heel vet uit. Er werd gebruik gemaakt van veel combinaties en wapenkeus executions, helaas bevroor het spel wel continue 1 seconde voordat de execution werd ingezet. Verder was het wel een pure Mafia game. Veel actie, reactie en het lekkere schietwerk wat we gewend zijn van deze franchise.

De buitenkant van de Mafia III Booth

IMG_0148.jpg

Daarna zijn we richting de Microsoft booths gelopen. We hadden beiden al de games gezien die we wilden, behalve Battlefield 1. De rij voor die game bleef verschrikkelijk lang en we hadden overlegd dat we dit het beste de dag erop als eerste konden gaan spelen. Bij de Microsoft booths stonden een aantal rijen voor games (Gears of War 4, Forza Horizon 3, Sea of Thieves, Recore, Dead Rising 4, Titanfall 2 en FIFA 17). Ons leek het leuk om met Dead Rising te beginnen, aangezien de rij ervoor een uurtje duurde en de gameplay toch bestaat uit domme hack and slash en dat past wel in ons straatje. We zaten te wachten en in de hoek van de rij zat een gamer met een chagrijnig gezicht, een van de Xbox Booth wilde hem opvrolijken door hem op zijn schouder te tikken en daarna snel ongezien weg te lopen. René en ik zagen dat en we lagen dubbel van het lachen, nadat hij dat stukje een aantal keren had herhaalt vielen we van onze krukjes van het lachen. Prachtig! En die jongen werd chagrijniger en chagrijniger. Wij dachten al nog even en hij stapt de rij uit. Fantastisch! Terug naar de gameplay Toen wij binnen zagen we 20 plekken om te spelen, waarna we snel een plekje vonden begonnen we aan de game. Eerst een korte uitleg over hoe je knoppen werkten aan mijn PC-Gamebroer uitgelegd. Het spel zat vol met zombies en een heerlijk stuk met een lichtzwaard waar je alle zombies helemaal mee kapot maakte. Ik vond al gauw bokshandschoenen, maar mijn broer vond weer andere dingen dan ik. Je moest een stukje verhaallijn spelen, waar je een magazijn in moest om een EXO-Suit te halen. Dat lukte mij al gauw en nadat ik dat pak aan had moest ik naar een volgende plek, maar die was ivm Demo redenen dus te bereiken en heb ik de laatste aantal minuten besteed om allerlei zombies te vermoorden. Een fijne soepele gameplay met veel humor, deze komt op mijn lijst, maar niet als eerste aankoop. Eerst Dead Rising 3 kopen.

Het Microsoft plein

IMG_0194.jpg

Hierna zijn we doorgelopen naar het stukje van Final Fantasy Online. Een MMO over Final Fantasy, dat leek mijn broer heel gaaf om te spelen, maar al snel zagen we dat het live werd uitgezonden op een groot scherm zonder eerdere uitleg over hoe het spel werkt. Dit weerhield ons ervan om de game te spelen, omdat je gelijk voor duizenden mensen aan het spelen bent met een team van 10 tegen een Eindbaas. We zijn daarna doorgelopen naar de Fanshop afdeling om daar nog te kijken of de merchandise nog anders was en gewoon om lekker te neuzen. Al gauw was het 19:30 en hadden we de hele dag alweer rondgesjouwd, maar er stond nog een ding op de planning! Namelijk het bezoeken van het World of Warcraft Legion Café. Dit was een soort congresafdeling helemaal omgebouwd en ingericht voor een World of Warcraft Café. Hier kon je op de foto samen met je virtuele World of Warcraft karakter en een quest doen, waarbij je een selfie moest maken op een bepaalde plek en zo een "Cleaver" kon winnen. Deze quest hebben wij voltooid en we kregen een opblaasbaar wapen van WoW mee. Quest Completed! Leveled up! Na hier 2 uren doorbracht te hebben, zijn we weer richting de trein/bus gegaan en eenmaal thuis nog een biertje losgetrokken en zijn we gaan slapen.

De booth van Final Fantasy Online

IMG_0192.jpg

We zijn voordat we naar het WoW Legion Café gingen ook nog naar Video Games Live geweest op de Blizzard afdeling. Daar werd allerlei Game muziek gespeeld door het Tsjechisch Filharmonisch Orkest. Ze speelden allemaal muziek van Blizzard met daarin onder andere: World of Warcraft, Overwatch, Heroes of the Storm en StarCraft 2. Ze speelden daar dus muziek van de games en op de achtergrond werd de trailer of gameplay afgespeeld van de mooie gedeeltes van de games. Ik heb daar een uurlang met kippenvel op mijn armen gestaan, omdat de muziek zo prachtig was.

Het World of Warcraft Legion Café in de binnenstad van Keulen

IMG_0227.jpg

IMG_0232.jpg

Dag 3 volgt!

Link to comment
Delen op andere websites

Dag 3:

Hoppa! En we zijn weer wakker het is 06:05 en we zijn klaar om onze spullen in te pakken, want alle spullen moeten de auto in. Het huisje moet namelijk 's middags weer een ander tweetal in overnachten. Een klein uurtje later namen we de bus weer richting het station en daar zijn we nog even naar de Mac Donalds geweest om daar een lekker ontbijtje te nemen. Vervolgens het laatste stukje in de trein gereden en toen waren we daar mooi om half 9. De poort ging open om 9 uur. Ik stond bij de poort al 5 meter voor m'n broer. Dus ik riep dat ik snel naar Battlefield zou rennen en hij wel wist waar het was. Ik sprinten die kant op en stond al heel snel in de rij. Na 2 minuten kwam m'n broer aansjokken, hij liep gewoon en via een veel kortere route. Haha, faal. :puh:

De drukke boulevard die alle hallen met elkaar verbindde

IMG_0239.jpg

Eenmaal binnen bij Battlefield 1 kregen we eerst een film te zien over hoe de knoppen werkte en wat er nieuw was ten opzichte van de vorige Battlefield's. We speelden op de zandvlaktes in het Midden-oosten waar je kon rijden op paarden, in kleine tanks, jeeps, vliegtuigen en de Behemoth (een bewegende supertrein). Het spel is heel dynamisch, maar voelt echt aan als een eerste Wereldoorlog game. Veel oude wapens (helaas wel met veel modificaties). Ik begon zoals altijd als een Medic, hierbij een aantal wapens die van veraf en dichtbij prima werken. We speelden wederom 32 vs 32, maar deze map was daar al veel en veel te groot voor. We speelde Conquest en het doel was om de vlag te pakken en die te behouden voor jouw team en op deze manier punten te verdienen. Dit lukte heel makkelijk, want ons hele team was objective aan het spelen en de tegenstander lukte helemaal niks. De menu's zijn iets anders ingericht denk hierbij aan de Map, weapon customizing ingame en het respawn menu. De gameplay was veel leuker en indrukwekkender dan Battlefield Hardline en Battlefield 4. Deze game staat zeker op mijn lijst als eerste koop! Opvallend was dat je dit spel op elk moment met je toetsenbord en muis kon spelen of controller en daar continue tussen kon blijven wisselen.

Het EA plein met FIFA 17, Titanfall 2 en Battlefield 1

IMG_0173.jpg

Na Battlefield 1 was het pas 11 uur in de ochtend dus hadden we de hele dag nog voor ons en mij leek het leuk om Overwatch te spelen, aangezien we al veel van deze game gehoord en gezien op GamesCom. De rij hiervoor was ongeveer een uurtje en we besloten te gaan spelen. De gameplay was geweldig, met allerlei kleuren en verschillende karakters. Deze franchise heeft mij helemaal veroverd en dit spel is ook zeker op mijn lijst gezeten! Blizzard heeft fantastisch werk geleverd bij deze game. De gameplay was dynamisch en er gebeurt van alles op je scherm. We mochten 2 rondes spelen die we allebei wonnen en waarbij ik bij de laatste ronde MVP was. De opbouw van de trailers doen me heel veel denken aan de Incredibles films van vroeger en ik ben van binnen al heel erg van deze game gaan houden. Het was ook ongelooflijk om te zien hoeveel mensen er liepen als Cosplayers van Overwatch en hoeveel mensen Overwatch Merchandise aanhadden of hadden gekocht.

De Overwatch Booth met PC en PS4's

IMG_0251.jpg

Vervolgens weer terug naar de Microsoft booth om Recore te gaan spelen. We stonden in de rij en naast ons was de rij van Sea of Thieves, waar je een hele gave tas kreeg. Je moest het spel spelen om deze tas te bemachtigen, maar als de rij doorliep zou je deze dus snel aan de andere kant van de railing kunnen pakken en doorlopen. Ditzelfde hebben mijn broer en ik dus gedaan. 5 minuten later speelden we Recore, waarna we dus dezelfde tas kregen alleen met een shirt van Recore erin. Recore is een leuke third person shooter waarbij je gebruik moet maken van de 4 kleuren, Rood, Groen, Geel en Blauw. Je vijanden zijn in een van deze kleuren en je zult dus kleur van je wapen moeten veranderen om elke vijand te verslaan. Na ongeveer 50 verschillende vijanden verslagen te hebben moest je een stukje parcour doen waarbij je moest "Double-Jumpen en Dashen" om door te gaan. Ik hoefde alleen dat stukje nog, maar deze was extreem lastig om te completen. Een zeer leuk spel met veel kleur en veel avonturen om te ontdekken. Zeker een aanrader!

Na Recore liepen we langs een Goodiehunt van WarGaming (makers van o.a. World of Tanks) We gingen ver uit elkaar staan om zoveel mogelijk te vangen. Ze gooiden bonuskaarten, shirts, een muismat en 2 games van Masters of Orion weg. Ik ving al snel zo'n bonuskaart (met mijn 1.85 ^^) maar naast mij stond een meisje van een jaar of 12 (klein) met een shirt aan van World of Tanks, ze keek heel beteuterd omdat ik die kaart ving. Zelf had ik er niks aan dus ik besloot deze kaart aan dat meisje te geven en proberen meer te vangen. Even later ving ik een shirt van Hybrid Wars deze heb ik snel in mijn tas gedaan en kort daarop ving ik hetzelfde shirt. Deze gaf ik weer aan een andere jonge jongen die vlakbij mij stond. (I'm a good guy!)

Alle bandjes: 12+, 16+ en 18+ en het exclusive Legion Café bandje

IMG_0244.jpg

Als laatste game liepen we richting Watch Dogs 2, waar we na 30 minuten wachten ook verrast werden door een filmzaal (again! -.-). We baalden weer dat we dit spel niet konden spelen en besloten wel te blijven kijken. Eerst kregen we een nieuwe trailer te zien en zag het er best gelikt uit, totdat de LiveGameplay gespeeld werd. De game zat vol met bugs, waaronder stilstaande mensen, Patrol Dogs die langs je lopen (terwijl ze je zoeken) en daarnaast gewoon 2 domme spelers die de gameplay mochten doen. Nieuw in Watch Dogs 2 zijn Coöp Missies. De 2 spelers waren een ganggebied aan het infiltreren met een Drone om zo dingen van afstand te hacken en een robot die weer deuren kon open doen zonder gezien te worden. Vervolgens stormden beiden naar binnen (terwijl op de mini-map te zien was dat er een vijand rechts stond, liepen ze die gewoon voorbij en bam gelijk dood) Even later hadden ze iedereen vermoord en moesten ze ontsnappen. Een van de twee pakte een auto en scheurde weg terwijl de andere doodgeschoten werd door de politie en door resterende gangleden. Heel onprofessioneel! De gameplay zag er verder wel goed uit en ook watch dogs 2 staan op mijn lijst, maar niet als prioriteit.

Na dit gingen we terug naar de Microsoft Xbox Booths. Hier heb ik staan wachten op een man van Xbox. Wij hadden in de loop van de dag al contact gehad en ik mocht zijn Exclusive Xbox Shirt hebben, omdat hij morgen toch weer een nieuwe kreeg. Ik was de eerste die ooit bij hem (na 5 jaar GamesCom medewerker te zijn) gevraagd had naar een shirt en daarom gaf hij hem ook weg, omdat hij merkte dat ik een echte fan was. De man waar ik hem van kreeg was dezelfde als de man die de chagrijnige jongen iedere keer voor de gek hield op dag 2. Ik moest dus even wachten totdat hij vrij was en we hadden afgesproken achter de Booths van Microsoft. Maar toen ik daar stond kwam de ontwikkelaar van Titanfall 2 naar buiten en vroeg of ik nog zin had om mee te doen met het productieteam op de laatste game van Titanfall 2 te spelen die dag. Dit had ik gedaan en ons team won heel dik. Mijn K/D was wederom heel goed 30 kills en slechts 4 deaths. Alle medewerkers van Titanfall 2 keken mij aan en waren verbaasd dat ik zo goed was en vonden allemaal dat ik hier wat mee moest doen (competitief gezien). Ik speelde ze allemaal van de mat! Een hele geweldige ervaring. Hierna kreeg ik dus dat Xbox shirt en toen was het tijd om naar huis te gaan.

En dan als klap op de vuurpijl kreeg ik dus op dag 1 een officieel Warner Bros Staff shirt!! Awesome!

Voor volgend jaar meer doelen:

- Van tevoren uitzoeken welke games je wilt spelen

- 's morgens direct beginnen met een populaire game om de tijd te drukken

- Meer exclusieve Staff/Crew shirts scoren!

Dankjewel voor jullie leuke reacties de afgelopen tijd!

Mijn GamesCom 2016 Loot:

- 6 gewonnen/gekregen shirts (WarnerBros Staff, 2x ReCore, Batman Arkham VR, Hybrid Wars (Goodie Hunt) en Xbox Staff Shirt

- 1 gekocht shirt (Elder Scrolls V: Skyrim)

- 3 Pops (Elmo Limited Edition, Earth 2 Batman Hot Topic Exclusive, Jack & Vampire Teddy Comic Con 2015 Exclusive)

- 2 magazines, 2 posters

- 2 Xbox Tassen

- Gears of War 3 - Carmine Action Figure

- WoW Cleaver & WoW Legion Café Beker

Mijn loot en Pikachu Pak

IMG_0295.jpg

's Morgens om 06:00 in het Pikachu Pak

IMG_0120.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Vet gaaf man! :tu:

Ik heb je verslag helemaal doorgelezen, je schrijft zeer professioneel en weet het zo te brengen dat je verslag uiteindelijk niet gaat vervelen (i.t.t. de gemiddelde verslagen op Nu.nl :7).

Wat ik wel jammer vind is dat je zelf niet Maffia 3 en Watch Dogs 2 mocht spelen, alhoewel, beter maar want anders zat je een spel te spelen met bugs en dat verpest het ook wel weer..

Echt gave T-shirts en ook die Pops, kreeg je die of heb je die daar gekocht?

Ik weet wel wat nu op mijn verlanglijst staat:

Battlefield 1 en de Gamescom 2017 :)

Stiekem koopt JustDoIt. een smurfenpak en gaat volgend jaar ook verkleed

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...