_KoE_Mzungu Geplaatst: 27 februari 2017 Rapport Geplaatst: 27 februari 2017 (bewerkt) Het nieuwe seizoen staat voor de deur en de eerste testdag in Barcelona is een feit: >klikkie<. Met weer een hoop nieuwe veranderingen aan de bolides en reglementen etc. is het nog even afwachten hoe de taart dit jaar zal worden verdeeld en wie de meeste kersen eraf mag plukken. En met mij kijkt de halve wereld mee over de schouders van Max Vers-tappen. Wat mij betreft wordt het nu tijd voor hem om z'n teamgenoot voorbij te streven! In het voorjaar van 2015, na 2 races, heb ik geroepen dat 'onze' Max binnen 5 jaar wereldkampioen gaat worden. Hij heeft dus nog 3 jaar te gaan om mijn profetie te laten uitkomen. Hoewel de eerste testdag niet helemaal vlekkeloos verliep voor de Red Bull (Ricciardo) is het dus nog even afwachten, morgen en donderdag mag Max wat rubber neerleggen. Bewerkt: 27 februari 2017 door _KoE_Mzungu Reageren
Votair Geplaatst: 28 februari 2017 Rapport Geplaatst: 28 februari 2017 Die nieuwe banden zijn wel echt dik zeg! Pfff.. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 28 februari 2017 Auteur Rapport Geplaatst: 28 februari 2017 Ja! Lagere auto's, bredere banden en meer downforce! De snelste tijd na de eerste testdag is nu al meer dan een seconde sneller dan de snelste ronde vorig jaar tijdens de eerste vier testdagen bij elkaar. Dat belooft veel voor het aankomende seizoen. Ze hebben ook extra harder moeten trainen op hun nekspieren, grotere G-krachten in de nieuwe autootjes. Reageren
Votair Geplaatst: 28 februari 2017 Rapport Geplaatst: 28 februari 2017 Ik ben benieuwd! 26 maart starten we in Albert Park. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 28 februari 2017 Auteur Rapport Geplaatst: 28 februari 2017 De tweede testdag is voorbij en Max heeft lekker rond kunnen scheuren: bijna twee keer zoveel rondes gereden dan z'n teamgenoot gisteren. Hij heeft het goed gedaan met een derde snelste tijd op soft banden, >hier meer info<. Alleen Raikkonen was sneller op dezelfde soort banden. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 8 maart 2017 Rapport Geplaatst: 8 maart 2017 Hebben ze dit jaar nou eindelijk allemaal gelijkwaardige auto's, of is het nog steeds geen volwaardige sport? Reageren
JasonStatham Geplaatst: 8 maart 2017 Rapport Geplaatst: 8 maart 2017 17 minuten geleden, NandroDavids zei: Hebben ze dit jaar nou eindelijk allemaal gelijkwaardige auto's, of is het nog steeds geen volwaardige sport? Nee en dat zal ook nooit gaan gebeuren, dit is geen GP2 Dat het daarom geen "volwaardige sport" zou zijn, vast niet volgens de jouwe, maar onzin volgens mijn definitie van een sport. Reageren
_KoE_Mzungu Geplaatst: 8 maart 2017 Auteur Rapport Geplaatst: 8 maart 2017 Techniek is een belangrijk onderdeel in de autosport. Als je alleen 100% gelijkwaardige auto's wilt hebben moeten er restricties opgelegd worden, wat betreft geld of motorvermogen. En ik denk dat je daar een hoop vooruitgang mee blokkeert, vele technieken die bedacht zijn binnen de F1 hebben uiteindelijk een weg naar normale auto's gevonden. En de meeste innovaties komen toch van de betere teams, of de teams met een groter budget. En daarnaast heb je natuurlijk altijd nog het team-specifieke chassis. Dus ik denk dat allemaal gelijkwaardige auto's niet haalbaar is en een achteruitgang voor de sport zelf. En gelukkig maakt de coureur ook nog steeds het verschil, talent komt vanzelf bovendrijven. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 8 maart 2017 Rapport Geplaatst: 8 maart 2017 7 uur geleden, NandroDavids zei: Hebben ze dit jaar nou eindelijk allemaal gelijkwaardige auto's, of is het nog steeds geen volwaardige sport? F1 is een sport, niet voor de coureurs, maar voor de teams. De coureurs zijn simpelweg de middelen voor een team om een overwinning te halen, niet omgekeerd. Vandaar dat het een motorsport is (er bestaan uiteraard ook meerdere motorsporten waar men 1 leverancier heeft, maar hier niet) eerder dan een individuele prestatiesport. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 8 maart 2017 Rapport Geplaatst: 8 maart 2017 (bewerkt) 3 uur geleden, _KoE_Mzungu zei: En gelukkig maakt de coureur ook nog steeds het verschil, talent komt vanzelf bovendrijven. Pappie met een lange arm wil anders ook wel helpen. Wil hiermee niet zeggen dat zonder z'n vader Max geen F1-coureur zou zijn, iedereen ziet dat de jongen talent heeft. Maar hij zou alleszins in samengang met z'n gedrag nooit al die kansen gekregen hebben die hij gekregen heeft op zo'n jonge leeftijd. Kijk maar naar Vandoorne, 2de in de GP2, daarna de GP2 winnen en nog niet een kans krijgen in de F1. Tsja, dat is nu eenmaal het lot van iemand mét talent zonder connecties. Bewerkt: 9 maart 2017 door MegaPilot Reageren
JasonStatham Geplaatst: 9 maart 2017 Rapport Geplaatst: 9 maart 2017 7 uur geleden, MegaPilot zei: Pappie met een lange arm wil anders ook wel helpen. Wil hiermee niet zeggen dat zonder z'n vader Max geen F1-coureur zou zijn, iedereen ziet dat de jongen talent heeft. Maar hij zou alleszins in samengang met z'n gedrag nooit al die kansen gekregen hebben die hij gekregen heeft op zo'n jonge leeftijd. Kijk maar naar Vandoorne, 2de in de GP2, daarna de GP2 winnen en nog niet een kans krijgen in de F1. Tsja, dat is nu eenmaal het lot van iemand mét talent zonder connecties. Vriendjespolitiek? Zeer zeker aanwezig in de F1. Maar je voorbeeld trekt het nu wel bijzonder uit context, Vandoorne belichaamt immers het tegenovergestelde van wat jij beweert. Immers is hij dit jaar vaste coureur bij Mclaren Honda naast Alonso, een team waar hij al sinds 2014 de kans krijgt om mee te testen. Een mooie beloning voor zijn prestaties uit de GP2 en de Euroseries van toen en dat hij zich nu heeft geknokt naar een stoeltje in dit seizoen van de Formule 1, is gewoon een natuurlijke ontwikkeling die benadrukt dat talent wel degelijk (niet altijd hoor) beloond wordt. 8 uur geleden, Phoenyxar zei: F1 is een sport, niet voor de coureurs, maar voor de teams. De coureurs zijn simpelweg de middelen voor een team om een overwinning te halen, niet omgekeerd. F1 is dus geen sport voor de coureurs? De F1 is zoveel meer dan alleen een ingenieurscompetitie. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 9 maart 2017 Rapport Geplaatst: 9 maart 2017 Zeker, maar in de eerste plaats is het een platform voor de teams. De coureurs worden binnen de teams zelf opgeleid om optimaal voor het team te rijden. Uiteraard zijn er individuele verschillen en kwaliteiten en die komen vaak naar voren tijdens de races, maar dat verandert de aard van de sport niet. En uiteraard spelen de connecties wel erg mee, het betekent vaak het verschil tussen iemand als Hamilton en laten we zeggen Kubica. Beide extreem getalenteerd in hun beginjaren, maar Hamilton kreeg direct een zitje bij een topteam en dat helpt wel in de latere ontwikkeling. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 9 maart 2017 Rapport Geplaatst: 9 maart 2017 5 uur geleden, FrankyFourFingers zei: Vriendjespolitiek? Zeer zeker aanwezig in de F1. Maar je voorbeeld trekt het nu wel bijzonder uit context, Vandoorne belichaamt immers het tegenovergestelde van wat jij beweert. Immers is hij dit jaar vaste coureur bij Mclaren Honda naast Alonso, een team waar hij al sinds 2014 de kans krijgt om mee te testen. Een mooie beloning voor zijn prestaties uit de GP2 en de Euroseries van toen en dat hij zich nu heeft geknokt naar een stoeltje in dit seizoen van de Formule 1, is gewoon een natuurlijke ontwikkeling die benadrukt dat talent wel degelijk (niet altijd hoor) beloond wordt. Erhm, vergelijk dat traject eens met dat van Verstappen? Pas na JAREN zich te hebben bewezen in GP2 een kans krijgen in F1.. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 10 maart 2017 Rapport Geplaatst: 10 maart 2017 Op 9-3-2017 om 00:06, Phoenyxar zei: F1 is een sport, niet voor de coureurs, maar voor de teams. Als je er op die manier naar kijkt, is het inderdaad al een stuk mooier. Natuurlijk kun je nu ook wel zien dat de ene coureur beter is dan de andere. De inhaalslagen van Max Verstappen vorig seizoen kan ook echt niet iedereen die in die auto stapt, dat snap ik ook wel. Echter, de ophemeling en het fan-zijn van sommige coureurs snap ik echt niet. Je ziet ieder seizoen in de uitslagen van verschillende races en de eindstand simpelweg eerst de twee coureurs van de beste auto, dan de volgende auto, dan de volgende, enzovoort. Zo nu en dan wijkt het af, maar naar mijn mening veel te weinig. Maar goed, als je het dan niet ziet als individuele sport, maar als sport voor de ploegen, dan snap ik dat je het een mooie sport kunt vinden. Reageren
Phoenyxar Geplaatst: 10 maart 2017 Rapport Geplaatst: 10 maart 2017 Wel zelf kijk ik er al een lange tijd niet meer naar, verminderde interesse en het feit dat de laatste 8 jaar er telkens toch één dominant team was speelde/speelt daar in mee. (Zelf kijk ik liever naar de 24h Le Mans) Maar ergens is die fan-houding begrijpelijk. Je bent makkelijker geneigd om te supporteren voor één sporter (of één sportend team) dan een lichtjes anonieme groep. Er zijn vele teamsupporters, maar het lijkt me dat de meeste casual fans eerder één rijder aanhangen en voor hun is het ofwel feest, wanneer hun rijder een degelijk team aanhangt, of vooral veel teleurstelling, wanneer dit niet het geval is. Er zijn nog steeds jaren waar er een zeer nauwe competitie tussen de teams en rijders is, maar ze zijn in de minderheid. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.