Jump to content

html/php: site hulp


andyman

Recommended Posts

Ik vroeg laatst hoe je het hele forum nederlands kon maken. Nou vraag ik mij af je heb van die site,s daar staan ze voor 1 deel op. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden. Want dan kan ik het zelf verder uitbreiden.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 707
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Argon

    46

  • marcootje

    46

  • NickyHendriks

    36

  • Donald F. Duck

    34

Ik vroeg laatst hoe je het hele forum nederlands kon maken. Nou vraag ik mij af je heb van die site,s daar staan ze voor 1 deel op. Weet iemand waar ik zoiets kan vinden. Want dan kan ik het zelf verder uitbreiden.

Hallo Rullez,

Misschien zou het handig zijn mocht je de vraag beter formuleren. Hoe moeten wij nu weten wat jij bedoelt met "ze" want dat verwijswoord verwijsd naar niks in je tekst (ik heb het over de ze in het stuk "daar staan ze voor 1 deel op"). Je kan misschien ook je probleem duidelijker uitleggen.

Ik begrijp met veel moeite dat je een forum naar het nederlands wilt vertalen?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zach laatste bij een vriend een site. Daar stond op hoe je het nederlands kon maken. Maar met al die codes. Kon je het niet voorledig nederlands maken. Nou zoek ik juist die codes weer. Dus wie weet het.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zach laatste bij een vriend een site. Daar stond op hoe je het nederlands kon maken. Maar met al die codes. Kon je het niet voorledig nederlands maken. Nou zoek ik juist die codes weer. Dus wie weet het.

Je moet gewoon een goede vertaling zoeken, waarschijnlijk is het language pack niet helemaal volledig vertaald wat normaal gezien wel de bedoeling is van de makers.

Ik raad je aan om op een officieële site te gaan zoeken.

Als je dus bijvoorbeeld phpBB gebruikt is dit language pack iets voor je: Klik hier

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Je kan je pagina ook simpel laten herladen wat juist hetzelfde efect heeft.

Daar kan je deze meta tag voog gebruiken (die tussen de head-tags geplaatst mag worden ;))

<meta http-equiv="refresh" content="5;URL={url_van_de_pagina}/" />

{url_van_de_pagina} = de url van de pagina die moet worden geopend (pagina waar de afbeelding opstaat in dit geval dus)

5 = dit staat in dit geval voor 5 seconden, als je meer wil kan je het getal gewoon verhogen/verlagen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of ik dat hier mag vragen... maar ik heb een site gemaakt

http://puma.8s.nl

En is er een manier om de banner zo op te slaan, in een bepaalde extensie zodat ik bepaalde stukken doorzichtig kan laten zijn? Het is ook goed zo, maar ik heb nu het logo boven en onder 'gevuld' met de traanplaattexture en onderaan met wit... ik heb al .png en .gif geprobeerd maar die werken niet, bij .png zie ik een lichtblauw vlak en bij .gif is hetgeen wat ik doorzichtig heb gemaakt (in PaintshopPro (weggegumd en opgeslagen)) gewoon wit.

Wie weet in welke extensie ik het op moet slaan en eventueel nog opties moet instellen? Ik heb m'n site gemaakt met Frontpage, en heb verder geen verstand van andere codes, zoals html of cms.

Bewerkt: door Puma
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Ik weet niet of ik dat hier mag vragen... maar ik heb een site gemaakt

http://puma.8s.nl

En is er een manier om de banner zo op te slaan, in een bepaalde extensie zodat ik bepaalde stukken doorzichtig kan laten zijn? Het is ook goed zo, maar ik heb nu het logo boven en onder 'gevuld' met de traanplaattexture en onderaan met wit... ik heb al .png en .gif geprobeerd maar die werken niet, bij .png zie ik een lichtblauw vlak en bij .gif is hetgeen wat ik doorzichtig heb gemaakt (in PaintshopPro (weggegumd en opgeslagen)) gewoon wit.

Wie weet in welke extensie ik het op moet slaan en eventueel nog opties moet instellen? Ik heb m'n site gemaakt met Frontpage, en heb verder geen verstand van andere codes, zoals html of cms.

Teneerste CMS is geen code/programeer taal dat is gewoon een systeem waarmee je je site makkelijk kan beheren. (Meestal een PHP script zoals bv. dit forum)

Ten tweede de link werkt niet ;)

En tot slot: volgens mij was het met .gif dat je images transparant kon maken. Ben je zeker dat als je bij PaintShopPro iets weggomd dat het transparant is want bij PhotoShop is dit niet zo.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Hallo! Ik en een vriend van mij moeten voor school een Persoonlijk Project doen. Wij willen een site gaan maken over de gitaar met een paar filmpjes en een lay out die ik zelf ga maken.

Ik heb helemaal geen verstand van Php of Html.

Ik zou graag iets te weten komen over hoe je een site maakt waarbij je gewoon wat dingen aan kan passen.

Ik heb een stappenplan gemaakt waarop jullie kunnen antwoorden. ( als je het tenminste goed vind)

1) Wat is Php en wat is Html

2) Hoe maak ik een lege site met gewoon niets er op en dat je er wat op kan plaatsen bijv een filmpje.

3) Is er veel tijd nodig om Html de begrijpen ?

4) Is er een site waarop word uitgelegt wat Html is en hoe je kan beginnen met een site?

Dat waren mijn voorlopige vragen.

Groetjes. Jeroen.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo! Ik en een vriend van mij moeten voor school een Persoonlijk Project doen. Wij willen een site gaan maken over de gitaar met een paar filmpjes en een lay out die ik zelf ga maken.

Ik heb helemaal geen verstand van Php of Html.

Ik zou graag iets te weten komen over hoe je een site maakt waarbij je gewoon wat dingen aan kan passen.

Ik heb een stappenplan gemaakt waarop jullie kunnen antwoorden. ( als je het tenminste goed vind)

1) Wat is Php en wat is Html

2) Hoe maak ik een lege site met gewoon niets er op en dat je er wat op kan plaatsen bijv een filmpje.

3) Is er veel tijd nodig om Html de begrijpen ?

4) Is er een site waarop word uitgelegt wat Html is en hoe je kan beginnen met een site?

Dat waren mijn voorlopige vragen.

Groetjes. Jeroen.

1) HTML staat voor Hyper Text Mark-Up Language en PHP voor Hypertext Preprocessor.

Simpelweg: HTML is de basis om websitejes te maken en PHP voor echt "systemen" als Gastenboeken, simpele chats tot forums.

2) Leer HTML.

3) Nee, HTML is simpel, je moet gewoon een goede guide hebben en je leert het zo.

4) http://home.concepts-ict.nl/~michael1/ Daarmee heb ik het ook geleerd, alles wordt stap per stap goed uitgelegd :)

Bewerkt: door Bv202
Link to comment
Delen op andere websites

Hallo! Ik en een vriend van mij moeten voor school een Persoonlijk Project doen. Wij willen een site gaan maken over de gitaar met een paar filmpjes en een lay out die ik zelf ga maken.

Ik heb helemaal geen verstand van Php of Html.

Ik zou graag iets te weten komen over hoe je een site maakt waarbij je gewoon wat dingen aan kan passen.

Ik heb een stappenplan gemaakt waarop jullie kunnen antwoorden. ( als je het tenminste goed vind)

1) Wat is Php en wat is Html

2) Hoe maak ik een lege site met gewoon niets er op en dat je er wat op kan plaatsen bijv een filmpje.

3) Is er veel tijd nodig om Html de begrijpen ?

4) Is er een site waarop word uitgelegt wat Html is en hoe je kan beginnen met een site?

Dat waren mijn voorlopige vragen.

Groetjes. Jeroen.

Je moet een site gaan maken voor school maar je hebt dat niet geleerd op school? (weird :Y) In iedergeval (klik hier) kan je ook zeer goede HTML tutorials vinden. Het beste kan je ook web-ruimte van je eigen provider gebruiken dat is gratis en meestal goede web-ruimte.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Hey iedereen,

IK ben opzoek naar een HTML code waarmee je een liedje op achtergrond kunt doen.

Kent iemand er één?

KAn die dat even sturen dan?

Groeten,

Wesley :bier:

@Jorge: Bedankt!

En idd ja, het irriteert best wel, maar ik wil een soort van straaljager nummer laten afspelen op mijn website, bij de 'Crew' page.

Maar ik zal het eens proberen!

Nogmaals, bedankt!

Bewerkt: door Wesley_GTA
Link to comment
Delen op andere websites

Hey Wesley,

De allersimpelste code om op de achtergrond een muziekje te laten afspelen is de volgende:

<body bgsound="hierliedje.mp3">

Die code moet je tiepen in plaats van de gewone <body> code.

Let op, hiermee kan een gebruiker je liedje niet stilzetten! Door zulk soort codes word er heel veel dataverkeer gebruikt en het irriteert heel veel bezoekers ook ;).

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...