Jump to content

html/php: site hulp


andyman

Recommended Posts

Niet dat ik 100% weet dat het werkt:

<p class=MsoNormal><span style='font-size:9.0pt;font-family:Verdana;color:white'>Vul
<span class=GramE>dit</span> forumulier in en klik op versturen om me te mailen!<o:p></o:p></span></p>
<br><FONT face="Verdana" size="2" color="white">
Je krijgt wel twee vensters te zien. Klik in het eerste venster op OK <br> en in het tweede op Verzenden.

</font>
<p class=MsoNormal><span style='font-size:9.0pt;font-family:Verdana;color:white'><o:p> </o:p></span></p>

<FONT face="Verdana" size="2" color="white">
<FORM action="mailto:HIERJEMAIL?subject=HIERONDERWERP" method="post" enctype="text/plain">
Naam:<br>
<INPUT type="text" name="naam" value="Typ hier je naam..." size="30"><br><br>
E-mail adres:<br>
<INPUT type="text" name="e-mail" value="Typ hier je e-mail adres..." size="30"><br><br>
Soort mail:<br>
<SELECT name="soort mail">
<OPTION>Kies hier het soort mail...</OPTION>
<OPTION>Vragen om toestemming</OPTION>

<OPTION>Dreig-mail</OPTION>
<OPTION>Klacht</OPTION>
<OPTION>Vraag</OPTION>
<OPTION>Een gewone mail</OPTION>
</SELECT><br><br>
Onderwerp:<br>
<INPUT type="text" name="onderwerp" value="Typ hier het onderwerp..." size="30"><br><br>
Mail:<br>
<TEXTAREA name="inhoud" cols="50" rows="20">
</TEXTAREA>
<br>

<br>
<input type="submit" value="Versturen">
<input type="reset" value="Alles legen">
</FORM>
</FONT

Vul bij: HIERJEMAIL je emailadres in en bij HIERONDERWERP je onderwerp.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 707
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Argon

    46

  • marcootje

    46

  • NickyHendriks

    36

  • Donald F. Duck

    34

Ik heb een nogal irritant probleem;

namelijk, ik heb een klein formuliertje gemaakt in html, maar als ik op de Submit button druk, krijg ik eerst een soort waarschuwing dat het formulier per email wordt verstuurd en dan blijkt hij ook niet eens aan te komen in mijn mailapplicatie,

mijn Submit button bevat: het mailto:, method, en enctype

weet iemand een oplossing hiervoor?

Formulier

Bewerkt: door peter99
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb een nogal irritant probleem;

namelijk, ik heb een klein formuliertje gemaakt in html, maar als ik op de Submit button druk, krijg ik eerst een soort waarschuwing dat het formulier per email wordt verstuurd en dan blijkt hij ook niet eens aan te komen in mijn mailapplicatie,

mijn Submit button bevat: het mailto:, method, en enctype

weet iemand een oplossing hiervoor?

Formulier

Waarom maak je zelf een eigen formulier ? Je kan hem gewoon van andere websites halen.

Zoals hier, hier, hier, hier en hier.

Link to comment
Delen op andere websites

thanx, maar waarom doet mijn eigen home-made primitieve script het niet ?

Jouw scriptje is puur HTML, maar je hebt PHP nodig om een werkend formulier te maken. Als je in dit topic kijkt, zie je dat ik het je toen ook al had uitgelegd met een script van Ewoud, maar misschien vind je de andere scripts die Woetsha je gaf handiger. :)

Edit: @ hieronder: Maar dan heb je nog steeds iets naast HTML nodig, met alleen HTML lukt het niet. Het uitvoeren van een Javascript wordt trouwens ook wel eens door browsers tegengehouden, volgens mij. Dan krijg je zo'n lichte balk bovenaan de pagina te zien.

Bewerkt: door Thundercover
Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt helemaal geen PHP nodig om een formulier te laten werken. Een formulier wordt gewoon geïntrepreteerd door de browser en als je zegt bij bv action dat hij naar een andere pagina moet gaan dan doed die dat daar heb je geen PHP voor nodig maar het kan handig zijn om met PHP de verzonden gegevens op te vragen en daar specialere dingen mee doen die moeilijk met Javascript gaan. Maar je kan dus ook perfect Javascript gebruiken bijvoorbeeld. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe voeg ik een youtube video in in HTML?

Ga naar het filmpje op Youtube. Rechts van het filmpje staat onder de omschrijving Embed of Insluiten, afhankelijk van welke taal je hebt. Daaronder staat een code die je kan kopiëren. Deze code begint als het goed is met <object. Selecteer en kopieer de code en plak hem in de broncode van je pagina op de plek waar je het filmpje wilt hebben. Sla de pagina op en open hem in een browser. Succes! :)

Link to comment
Delen op andere websites

Nu heb ik weer een probleem met mn formulier;

ik heb de code uit een oud topic hier over genomen, en nu bij het veranderen van de code naar mijn "situatie" treden er problemen op, ik vul alles bij het testen in en dan komt er steeds zo,n bericht "U heeft niet alles ingevuld,,

hier de send.php:

<?php
$mailsupport= "mailadres";
$titel= "Registratie -" . $_POST['username'];
// set datum
   $datum = date("d.m.Y H:i");
// set ip
   $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
// Bericht
$mssg =
$mssg .= "Registratie \n\n";
$mssg .= "Gebruikersnaam: " .$_POST['username'] . "\n";
$mssg .= "Wachtwoord: " .$_POST['password'] . "\n";
$mssg .= "Wachtwoord controle: " .$_POST['password1'] . "\n";
$mssg .= "E-mail: " .$_POST['mail'] . "\n";
$mssg .= "E-mail controle: " .$_POST['mail1'] . "\n";
$mssg .= "Dit bericht is verstuurd op $datum van het ip adres " . $ip . ".";
//Afzender
$headers = "From: " . $_POST['username'] . " <" . $_POST['mail'] . ">";
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){
if (empty($_POST['username']) or empty($_POST['password']) or empty($_POST['password1']) or empty($_POST['mail']) or empty($_POST['mail1'])) {
echo "U bent iets vergeten in te vullen !!<br>
Klik <a href=\"java script:history.back(1)\">hier</a> om terug tegaan.";
} else {
mail ($mailsupport, $titel, $mssg, $headers);
header ("Refresh: 0; URL=verzonden.php");
}
}
?>

E-mail weggelaten voor mijn privecy

kan iemand de fout eruit halen ?

link formulier: Linkje formulier

Bewerkt: door peter99
Link to comment
Delen op andere websites

Huh, het is onmogelijjk dat bericht te krijgen aangezien er een fout in je script staat en je logischerwijs een parse error krijgt...

// Bericht
$mssg =
$mssg .= "Registratie \n\n";

Je bent de quotes vergeten voor $mssg. Dat moet dus worden $mssg = ""; Trouwens is het handiger om de eerste keer dat je $mssg "aanroept" al te vullen dus gewoon zo te doen:

// Bericht
$mssg = "Registratie \n\n";

Link to comment
Delen op andere websites

over die error,

na het posten van mijn bericht, heb ik nog wat meer geprobeerd, en toen is dit gekomen, heb het wel geprobeerd weer recht te zetten,

huh ???? hij geeft een parse error op line 20, dus wat ik in line 9 t/m 15 te doen ?

En oja, waarom doet deze, Klik het dan wel ?

het zelfde gedaan!

Bewerkt: door peter99
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...