Jump to content

html/php: site hulp


andyman

Recommended Posts

*Opgelost--------------------------------------------

Hallo,

Ik ben bezig met een script waarmee ik een random entry uit mijn MYSQL database kan halen.

ik heb nu:

SELECT `text` FROM `articles` ORDER BY RAND() LIMIT 0,1

Alleen is dit een beetje langzaam en dat komt door het "RAND() LIMIT" gedeelte.

Heeft iemand een betere manier en eventueel een manier waarmee ik kan aangeven in wel gebied hij een id nummer kiest.

Dus tussen 1 tot en met 5 of 6 to en met 10.

Bijvoorbaad dank,

K

Bewerkt: door Dhr.Gybrus
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 707
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Argon

    46

  • marcootje

    46

  • NickyHendriks

    36

  • Donald F. Duck

    34

Is er miss een HTML code waardoor je site een soort blog word. ik bedoel: Je wil een halve blog De template heb je alleen het blog systeem niet. Hoe krijg je zon blog systeem. En hoe kan alleen ik hem gebruiken. En kan hij dan ook pagina´s aanmaken?
Als je een blog systeem wilt dat automatisch werkt (Beheerderspaneel,pagina's bewerken,...). Dan heb je PHP nodig en misschien ook nog een database. Dus zorg er eerst voor dat je een host hebt die PHP ondersteund. VB

Als je dat dan al hebt kan je een blogsysteem zoeken. Er bestaan er duizenden! Die moet je dan installeren op je host en dan kan je artikelen wijzigen, aanmaken, verwijderen,...

Enkele blogsysystemen kan je vinden op OpensourceCMS (links in het menu op blogs klikken).

Link to comment
Delen op andere websites

Weet iemand hoe ik op de goede manier aan deze query:

$sql = mysql_query ("SELECT `title`, `text` FROM `articles` T JOIN (SELECT FLOOR(MAX(ID)*RAND()) AS ID FROM `articles`) AS x ON T.ID >= x.ID LIMIT 1")

dit kan toevoegen?

WHERE category=1

Bijvoorbaad dank,

K

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon achter FROM `articles` ;)

$sql = mysql_query ("SELECT `title`, `text` FROM `articles` WHERE category=1 T JOIN (SELECT FLOOR(MAX(ID)*RAND()) AS ID FROM `articles`) AS x ON T.ID >= x.ID LIMIT 1")

Link to comment
Delen op andere websites

OPGELOST

Dat heb ik ook al geprobeerd, maar dan krijg ik een error van mijn database :(

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'T JOIN (SELECT FLOOR(MAX(ID)*RAND()) AS ID FROM `articles`) AS x ON T.ID >= x.ID' at line 1

Bewerkt: door Dhr.Gybrus
Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet voor informatica een script schrijven in PHP dat van 212 aftelt naar 2 in stappen van zeven.

Het moet er ongeveer zo uitzien:

212

205

198

...

Dit is wat ik heb (ik heb de html tags ff weggelaten):

<?php
for($a = 212; $a >1; $a - 7){
echo "$a<br>";
 }
?>

Het resultaat is een oneindige lus :duh:

Als ik i.p.v. die '- 7' '--' achter $a zet, telt hij gewoon af met stappen van 1, maar die 7 wil hij niet goed uitvoeren.

De fout zit dus in '$a-7'.

Maar wat is die fout?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vindt het ook best wel raar. Maar ik heb wel een voorbeeltje kunnen maken hoe het wel werkt als is het niet echt logisch aangezien het op jouw manier mooier zou zijn.

<?php
for($a = 212; $a >= 9;)
{
$a = $a - 7;
echo $a . "<br />";
}
?>

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Hallo.

Ik wil een template maken. Ik heb grotendeels al klaar alleen...... Ik wil text op een bepaalde plaats invoeren aleen ik weet niet hoe. Kan iemand mij dat uitleggen?

Link to comment
Delen op andere websites

Dit probleem had ik ook. Hoe ik het heb opgelost: een template in Adobe Photoshop maken en dan je tekst typen en Slicen. Ik weet zelf ook geen andere manier, ja of je moet met heel erg veel spaties werken.

Gr. Peter

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo

Ik wil graag een counter. Dus een zegmaar een pagina die terugtelt van 100 naar 0. Zelf dacht ik dit met Loops te doen maar dan kreeg ik gewoon die cijfers ik had dit gedaan:

<?php
$i = 1;
while($i <= 10)
{
echo $i.' ';
$i++;
}
?>

Dan krijg je gewoon

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Ik wil dus dat ie terugtelt dan 100 naar 0 zonder dat je de pagina moet vernieuwen.

En kan ik dat dan ook weer includen? Met deze code?:

<?php
include("/counter");
?>

Of is het dan

<?php
include("/counter.php");
?>

Je moet er dan vanuit gaan dat ze in me root staan.

Alvast bedankt!

MVG,

Omar

Bewerkt: door -Omar-
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zoek een code voor een frame waarbij de lijn tussen de twee frames er niet is zodat 2 frames in elkaar overlopen. Bestaat deze code en kan iemand hierbij helpen? Ik werk met HTML.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...