Jump to content

html/php: site hulp


andyman

Recommended Posts

  • Reacties 707
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Argon

    46

  • marcootje

    46

  • NickyHendriks

    36

  • Donald F. Duck

    34

Hij blijft alsnog op zijn plek.

PS: deze table voor de navi zit wel in een andere table, misschien ligt het daar aan. De borders van de tables zijn wel 0.

Link to comment
Delen op andere websites

Als de buttons in een tabel zitten... wat mss niet zo handig is als er een tabel onderzit, moet je er een weghalen (tabel) en dan nog eens kijken.

Ik heb voor school een website moeten maken met DIV's wat echt onwijs makkelijk was.

dit kun je ook toepassen in html.

De padding gebruik je om tekst en/of afbeeldingen verder van de rand te plaatsen zodat er een leeg stukje ontstaat.

Misschien dat je ook nog float: right kunt toepassen?

Ik heb trouwens ook voor school een keer een site moeten maken in html (een 7 ^_^ ), met DIV's wat best aardig ging alleen liever voortaan met Dreamweaver...

Kweet niet of ik je heb kunnen helpen, maar dit is wat er zo even te binnen schiet allemaal... :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb de buttons al wat dichterbij de rand gekregen door de cellpadding van de table die eronder zat van 3 naar 0 te halen.

@hierboven: de float werkt niet, en als ik de tabel met de buttons wil mengen met de tabel eronder wordt het een moeilijk script.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

sorry voor de late reactie, dit topic was me ontschoten.

wat dacht je van

position: relative;
right: -5px;

of is het al opgelost?

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

Ah, bedankt, het werkt nu! :dans:

Ik moest alleen de -5 veranderen naar -2 omdat ik wat veranderingen heb gedaan in de hoop het werkend te krijgen.

Edit: Hij moest naar -2 omdat ik nog een float: right had staan, als ik die weg doe heb ik wel -5 nodig.

Edit2: Blijkbaar was die float: right toch nodig, anders had het geen werking.

Bewerkt: door Donald F. Duck
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 maanden later...

Hallo,

Hoe maak ik zegmaar een Taal-Bestand? Ik weet wel hoe ik het bestand zelf moet maken maar.... Hoe kan ik het zegmaar in mijn site krijgen met een Language-Chooser erbij? Dus dat ze zegmaar kunnen kiezen welke taal de pagina dan is.

Greetz,

zamg0d1

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben op zoek naar een melding. En dan bedoel ik er zo een als de melding die bovenaan elke pagina verschijnt van:

"FireFox heeft een pop-up geblokkeert. Verander hier je instellingen blabla"

óf

"Internet Explorer heeft een besturingselelement gedetecteerd blabla".

Deze melding verschijnt dan altijd bovenaan de pagina die zo binnen komt scrollen. Nou vroeg ik me af of er ook zo'n code is die je zelf kan gebruiken met een eigen melding en die dus eventueel door de gebruiker weg te klikken is. (zoals die in Firefox en IE)

Ik wil namelijk ergens een melding neerzetten, maa rik wil geen gebruik maken van een pop-up.

Link to comment
Delen op andere websites

@zamg0d1:

Er zijn verschillende manieren om een taal-bestand te maken.

Welke methode gebruik jij?

Een xml-bestand? Een multi-dimensionale php-array? php-variabelen?

Het injecteren van de taal-strings in een website moet sowieso met php (of asp of een andere server-side taal), maar dat hangt af van de methode die je gebruikt.

@Kai-ShockWave:

Je bedoelt zo'n gele balk bovenin je beeldscherm, in het vlak van de website, net onder de tabbladen (in firefox)?

Hiervoor is, voor zover ik weet, geen standaard code beschikbaar.

Je kunt het wel zelf simuleren.

Je maakt een divje aan met een position: fixed;, linksboven in het scherm, met een volle breedte en een bepaalde hoogte (iets van 20px of zo). In eerste instantie zet je hem op display:none;, en als hij zichtbaar moet worden op display:inline;, met de benodigde tekst erin via javascript (document.getElementById(hetID).innerHTML='De tekst';)

Ik hoop dat het te volgen is, anders zal ik het wel ff gedeeltelijk uitschrijven als dat nodig is, en als dit is wat je wilt.

Bewerkt: door marcootje
Link to comment
Delen op andere websites

@Kai-ShockWave:

Je bedoelt zo'n gele balk bovenin je beeldscherm, in het vlak van de website, net onder de tabbladen (in firefox)?

Hiervoor is, voor zover ik weet, geen standaard code beschikbaar.

Je kunt het wel zelf simuleren.

Je maakt een divje aan met een position: fixed;, linksboven in het scherm, met een volle breedte en een bepaalde hoogte (iets van 20px of zo). In eerste instantie zet je hem op display:none;, en als hij zichtbaar moet worden op display:inline;, met de benodigde tekst erin via javascript (document.getElementById(hetID).innerHTML='De tekst';)

Ik hoop dat het te volgen is, anders zal ik het wel ff gedeeltelijk uitschrijven als dat nodig is, en als dit is wat je wilt.

Ik heb al wat gevonden, maar bedankt! :)

Link to comment
Delen op andere websites

@zamg0d1:

Er zijn verschillende manieren om een taal-bestand te maken.

Welke methode gebruik jij?

Een xml-bestand? Een multi-dimensionale php-array? php-variabelen?

Het injecteren van de taal-strings in een website moet sowieso met php (of asp of een andere server-side taal), maar dat hangt af van de methode die je gebruikt.

Ik wil het zegmaar via PHP doen. Zo dus:

'about-title'                   => "About";

Even simpel gezegd. Weet zo niet de code uit mijn hoofd. Maar zo moet het in een bestand komen :Y Maar dat word geen probleem :) Het probleem komt pas als ik het bestand en de strings in een pagina moet doorlinken.

En hoe dit genoemd word is maar de vraag want dat weet ik niet :engel::7

// Zammy

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

@Kai-ShockWave: ok, is ook goed ;)

@zamg0d1: dat ziet er uit als een array, zal er dus zo ongeveer uitzien verwacht ik:

$taal = array(

'about-title' => "About",

'home-title' => "Start",

'back' => "Terug"

);

zoiets...

ik weet niet in welke context dit staat, maar het zal er gewoon op neerkomen dat je al die waarden moet gaan outputten/echo()'en op de pagina, dus:

<a href="about.php"><?=$taal['about']?></a>

Dit is de korste manier. Het kan ook met allerlei (meer overzichtelijke) omwegen, via klassen, via str_replace's, etc..., maar het komt allemaal hier op neer. Dit hangt ook sterk van je systeem af (ik gok dat je een simpel systeem hebt, dan zou bovenstaande <?=$var?> gewoon voldoende zijn).

Als je verdere of specifiekere hulp nodig hebt is er echt een voorbeeld nodig, dus broncode.

Voor degenen die nu denken, wat heeft het dan voor nut om zo'n array aan te maken? Je kunt in language_nl.php een nederlandse array aanmaken, in language_en.php een engelse, etc.. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt hiervoor. Ik heb wel eens in IPB gezien dat ze iets doen met {$this->ipsclass->lang['tb_calendar']}

Alleen kan ik hierin bijvoorbeeld niet de Import-URL vinden naar het bestand. En hoe kan ik een link creeëren dat ik van taal verander?

// Zammy

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zijn dus de wat gecompliceerde systemen.

Ze kunnen dit op 2 manieren parsen:

- alles tussen { en } eruit halen, en dan de inhoud van de variabele die er tussen staat erin plaatsen

- { en } vervangen door <?= en ?>, en dan als php-code laten parsen, door bijv. eval()

- een kleine variatie op een manier hierboven

Ik zou zelf voor (een variatie op) de 2e gaan, als het taalbestand er zo uitziet.

Dit doet er eigenlijk niet toe, is alleen ter info.

Over de taalbestanden:

Waarschijnlijk staat er op de website van IPB wel hoe je een nederlands/ander taalbestand kan importeren in IPB, ik verwacht ook dat dit in IPB gebakken zit, aangezien er {$this->ipsclass->lang['tb_calendar']} in de HTML staat.

Hett zal gewoon een bestandje zijn dat je moet downloaden, en in een map moet zetten. Misschien moet je het dan linken aan IPB door middel van het administratie-paneel, maar dat weet ik niet. (ik heb geen technische ervaring met IPB...)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet van plan het voor IPB te gaan gebruiken (heb daar al een Dutch-Lang voor :puh:) maar misschien voor MediaWiki (indien mogelijk :))

Dus als dit mogelijk is zou je mij blij maken. Anders zal ik het toch anders moeten doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...