Jump to content
PrioX

'Lazlow heeft Rockstar Games verlaten'


large.lazlow-jones-565665-normal.jpg.facEen onverwachts nieuwtje is deze middag opgedoken op het internet. Lazlow Jones, de persoon die verantwoordelijk is voor o.a. de radiostations en dialogen voor de spellen van Rockstar, heeft het bedrijf verlaten. Dat kunnen we aflezen op zijn LinkedIn

 

Bijna twintig jaar was Lazlow werkzaam voor Rockstar Games, en in deze tijd heeft hij geschiedenis geschreven met spellen uit de Grand Theft Auto-serie, Red Dead Redemption, Max Payne, Midnight Club, Bully en meer. In bijna alle GTA's heeft hij wel een rol als radio host, en in GTA 5 en GTA Online komen we hem zelfs tegen tijdens missies. 

 

Lazlow was al enige tijd niet meer werkzaam voor Rockstar Games, dit omdat zijn zus kanker kreeg en hij als mantelzorger haar hielp. In dezelfde periode verslechterde ook de gezondheid van zijn ouders. Op dit moment gaat Lazlow als onafhankelijk adviseur verder, werkt hij aan shows voor o.a. Netflix, en schrijft hij producties. 

 

Bron: LinkedIn

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites


Recommended Posts

30 minuten geleden, Wollongong zei:

Sorry...


Lazlow?

Lazlow Jones werkte sinds 2001 voor Rockstar Games, en heeft eigenlijk aan alle spellen (voornamelijk GTA) meegeholpen. Hij schreef mee aan verhalen, dialogen, vulde radiostations in met o.a. reclames, en hij had zelfs cameo's in GTA 5 en GTA Online waarin hij zichzelf speelde. Hij is eigenlijk gewoon een bekend GTA-personage dat in vrijwel alle GTA's aanwezig is (al dan niet altijd fysiek). :P 

 

Op Wikipedia staat uitgebreid beschreven wat hij gedaan heeft: https://en.wikipedia.org/wiki/Lazlow_Jones

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Eerst Leslie Benzies, dan Dan Houser en nu Lazlow. Ik lees op gtaforums.com dat Imran Sarwar (Director of Design) ook weg is. Ik moet zeggen dat mijn interesse in de toekomst van R* een stuk minder is nu alle sleutelfiguren het bedrijf verlaten. En de constante focus op Online helpt totaal niet.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

12 uur geleden, Platypus zei:

Eerst Leslie Benzies, dan Dan Houser en nu Lazlow. Ik lees op gtaforums.com dat Imran Sarwar (Director of Design) ook weg is. Ik moet zeggen dat mijn interesse in de toekomst van R* een stuk minder is nu alle sleutelfiguren het bedrijf verlaten. En de constante focus op Online helpt totaal niet.

Same here. Het kan misschien door TakeTwo komen want sinds hun ermee is gaan bemoeien is het hartstikke bergafwaarts gegaan. Alhoewel de oude dlc's wel heel leuk zijn met helaas idiote logica's, wordt het nu waarschijnlijk alleen maar minder en minder.

 

En oh ja, er is ook steeds minder focus op Online. Deze update is meh.

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

18 uur geleden, PrioX zei:

Lazlow Jones werkte sinds 2001 voor Rockstar Games, en heeft eigenlijk aan alle spellen (voornamelijk GTA) meegeholpen. Hij schreef mee aan verhalen, dialogen, vulde radiostations in met o.a. reclames, en hij had zelfs cameo's in GTA 5 en GTA Online waarin hij zichzelf speelde. Hij is eigenlijk gewoon een bekend GTA-personage dat in vrijwel alle GTA's aanwezig is (al dan niet altijd fysiek). :P 

 

Op Wikipedia staat uitgebreid beschreven wat hij gedaan heeft: https://en.wikipedia.org/wiki/Lazlow_Jones


Maar... maar,,,

Lazlow is een absolute losser!

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Op 16-8-2020 om 17:22, Wollongong zei:

Ik bedoel de personage, he :)

Als personage is hij in de latere GTA's zeker een meer domme en irritante karikatuur. In GTA3 is hij nog meer zichzelf. Dus je ziet het personage Lazlow over tijd veranderend.

 

In het echt is gelukkig Lazlow niet zo irritant. Dat merkte je ook vooral toen hij met vrienden nog 'The Lazlow Show' maakte.  Daar sprak hij vaak over zijn hobbies, passies, avonturen en soms ook het werken bij R* games.

Bedenkende dat Lazlow verantwoordelijk is voor zo goed als alles wat vanaf 2001 tot nu op de radio in spellen van R* was te horen aan gesproken tekst en reclame's zal hij zeker een gemis zijn voor R* en toekomstige spellen.

 

Ik hoop echter dat hij ondanks de ziekte van zijn zus de passie voor radiomaken niet verloren is. Ik hoop dat hij na 20 jaar werken voor R* weer meer de vrijheid terug krijgt om gewoon open radio te maken en nieuwe dingen te produceren.

 

GTA5 (en stiekem een beetje Red Dead Redemption) zijn denk ik de laatste games die R* nog deels in oude stijl  met en oude mensen heeft gemaakt. Ik denk dat R* de komende tijd wel gaat veranderen. De originele mensen die ooit twintigers waren rond 2000 zijn nu relatief 'oud' met gezinnetje en andere interesses en geen behoefte meer om 80 uur per week te werken. Je merkt dat ook aan de mensen die ondertussen weg gaan of al weg zijn en de verhalen die je daar soms van leest. Ik hoop dat dit ruimte biedt voor nieuwe mensen en talent om coole games te maken en dat de oude garde hun passie voor maken van mooie entertainment ook niet verloren heeft. 

 

Ik ben dan ook zeer benieuwd wat Lazlow, maar ook R* ons in de toekomst gaat brengen.

 

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Gezien zijn LinkedIn profiel is hij zeker van plan om zijn ding te blijven doen ;)

 

Citaat

About

 

I worked for nearly 20 years at Rockstar Games as a Director, Producer and Writer for history-making franchises Grand Theft Auto, Red Dead Redemption, Bully, Max Payne, Midnight Club and more. I was co-chair of the Rockstar Games Production department and was responsible for in-game creative audio and video content, working directly for and writing with Rockstar co-founder and Head of Creative Dan Houser.

 

I built and led teams of writers, producers, illustrators, animators, motion graphics artists and video editors to help create some of the biggest and most influential media across entertainment including the over $6bn grossing Grand Theft Auto V. My teams have produced videogame trailers, gameplay videos, commercials, live Twitch streams, location recording- including facial capture technology, motion capture shoots, and in-game radio and TV content, including original animated shows. During this time I wrote dialogue, composed songs and spoof jingles, curated music and directed musicians. I have directed thousands of voiceover sessions for videogames, radio and cartoons. During my career I have written for and directed talents such as Ricky Gervais, Phil Collins, Danny McBride, Kenny Loggins, Cara Delevingne, Burt Reynolds, Axl Rose, Iggy Pop, Daddy Yankee, Bootsy Collins, Karl Lagerfeld, Pam Grier, Lee Scratch Perry, David Cross, Patton Oswalt, Fred Armisen, Jason Sudeikis, Bill Hader, J.B. Smoove, George Clinton, and Chuck D of Public Enemy, among many others.

 

Prior and concurrent to my career at Rockstar Games, I developed, produced and hosted several nationally syndicated radio shows including The Lazlow Show (K-Rock New York; Sirius Satellite Radio) and Lazlow’s Technofile, heard on 150 stations.

 

I founded Radio Lazlow Inc, a full service production company providing creative services for radio, TV, advertising agencies and theatrical performances. My experience in media and technology also resulted in speaking opportunities at conferences as well as serving as a media spokesperson for Rockstar Games, where I provided interviews on local and national radio shows, including appearances on NPR and the BBC.

I am currently working on several projects, including development of shows for Disney and Netflix, consulting for a video game company and collaborating with a writer/director from Comedy Central and an Emmy winning producer and director formerly of Dreamworks.

 

 

Bron: https://www.linkedin.com/in/lazlow-jones-777a561b4/

 

Dit bericht delen


Link naar bericht
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...