Jump to content

Stomme Claude?


jesse_gtalover

Recommended Posts

Het was toch ook zo dat ze hem niet lieten praten omdat "jij" het was? En R* heeft dan mss een smoesje als een "verloren tong" gebruikt omdat ze hem moeilijk in SA wel kunnen laten praten. Maar als in Nederland hebben we de verwijzing ook van "tong verloren" als je niet praat of uitgel*lt bent. Dus of dat nou 'echt' gebeurt is vraag ik me af.

Óf het was een verwijzing van GTA1 want daar "zag" je ook anderen "praten" *met die tekstjes of filmpjes als je t had uitgespeelt* en jezelf niet.

Óf hij schreewde als een meisje toen Catalina haar pistolen op hem mikte en zag toen rechts een heel klein zwerfkatje lopen dus keek hij naar rechts waarbij z'n tong uitstak en toen hoorde ze gekraak op de vloer van een vleesetende rups en van schrik schoot ze mis op zn tong maar haar kogels waren leeg dus kon ze niet nog is schieten en Claude zat met z'n hand bij zn buik om te zorgen dat die vleesetende rups niet bij hem kwam *of hij mikte erop, het blijft een raadsel*. :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 5 maanden later...
  • Reacties 67
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • bigG

    10

  • Damos

    5

  • Mark B.

    4

  • NandroDavids

    3

Het zit zo:

'Claude' is de codenaam/ werknaam in het script van GTAIII.

Ze hadden evengoed 'player' kunnen zeggen.

En het hoofdpersonnage in GTAIII heeft niets te maken met Claude Speed uit GTA2, er zit immers 12 jaar tussen GTAIII en GTA2 en bijna 20 jaar tussen GTA SA en GTA2.

'Claude' in GTAIII ben JIJ. Jij bent het hoofdpersonnage.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
ik heb eens een keer gehoord over mensen die mailtjes naar rockstar stuurden, kan iemand dat niet doen en vragen hoe t precies zit?

kvind t trouwens ook raar waarom Maria Claude Fido noemt :s

maria latore noemt claude fido omdat ze hem als het ''schoothondje'' van salvatore ziet

dikke doei!!!

Anton van Hussel

en cj zegt over claude that f*king snake without a tongue.

Bewerkt: door Anton van Hussel
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had een vraag: Waarom kan Claude A.K.A Mute A.K.A GTA3-Guy niet praten????

Q: Waarom kan Claude A.K.A Mute A.K.A GTA3-Guy niet praten?

A: Simpel, daarom niet. (Waarschijnlijk omdat ze het niet nodig vonden).

Q: Hoet heet ... nou eingelijk?

A: CLAUDE SPEED, die kans is 99,99%, het is alleen niet door Rockstar Games bevestigd.

Q: Ri____gghhtt... :{

A: Echt! We liegen niet, ten eerste noemt Catalina hem tijdens een telefoon gesprek Claude, en ten tweede moet Claude in GTAIII de speler/hoofdrolspeler van GTA2 voor stellen, die in GTA2: The Movie wordt aangegeven als Claude Speed..

Q: Oh....

A: WIKIGTA.ORG!!

Bewerkt: door MrKooKie
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had een vraag: Waarom kan Claude A.K.A Mute A.K.A GTA3-Guy niet praten????

Q: Waarom kan Claude A.K.A Mute A.K.A GTA3-Guy niet praten?

A: Simpel, daarom niet. (Waarschijnlijk omdat ze het niet nodig vonden).

Q: Hoet heet ... nou eingelijk?

A: CLAUDE SPEED, die kans is 99,99%, het is alleen niet door Rockstar Games bevestigd.

Q: Ri____gghhtt... :{

A: Echt! We liegen niet, ten eerste noemt Catalina hem tijdens een telefoon gesprek Claude, en ten tweede moet Claude in GTAIII de speler/hoofdrolspeler van GTA2 voor stellen, die in GTA2: The Movie wordt aangegeven als Claude Speed..

Q: Oh....

A: WIKIGTA.ORG!!

Q: En hoe verklaar je dit dan? GTA SA=1992, GTA III= 2001, GTA2= 2013... Dus 21 jaar tijd tussen SA en GTA2 en Claude is niet verouderd?

A:Claude Speed is een andere persoon.

Link to comment
Delen op andere websites

Even 1 ding recht zetten: Claude heeft wel een tong, en hij zegt daadwerkelijk iets in GTA3!

Als je de missies voor Luigi Goterelli gaat doen, dan zegt zijn bodyguard op een gegeven moment iets tegen Claude, ik geloof dat het was "I'll have more work for you later" ofzo.

Claude zegt dan, op een zachte toon: "Alright".

Het klinkt zacht en is maar 1 woord, maar ik weet zeker dat het door Claude gezegd wordt.

Link to comment
Delen op andere websites

San Andreas: -> Claude als Easter Egg, en geen echt personage.

'Geen echt personage'? :? Hoe kom je daar nu weer bij? In GTA San Andreas begint Catalina aan haar reeks bankroven samen met Claude. De Claude uit GTA SA is een duidelijk jongere versie van de Claude in GTA III. Claude en Claude Speed hebben weliswaar wat overeenkomsten, maar hoe kan hij, zoals VforV al zegt, even jong blijven (of zelfs jonger worden) in twaalf jaar tijd?

Het lijkt me veel en veel logischer als Rockstar Claude Speed als voorbeeld gebruikt heeft bij het vormgeven van Claude. Als het daadwerkelijk hetzelfde personage was, dan hadden ze de overeenkomst wel duidelijker gemaakt.

Zie ook Claude en Claude Speed op WikiGTA.

Even 1 ding recht zetten: Claude heeft wel een tong, en hij zegt daadwerkelijk iets in GTA3!

Als je de missies voor Luigi Goterelli gaat doen, dan zegt zijn bodyguard op een gegeven moment iets tegen Claude, ik geloof dat het was "I'll have more work for you later" ofzo.

Claude zegt dan, op een zachte toon: "Alright".

Het klinkt zacht en is maar 1 woord, maar ik weet zeker dat het door Claude gezegd wordt.

Claude zegt helemaal niets, in geen enkele missie. Het enige geluid dat hij maakt is wanneer hij bijvoorbeeld valt, of geraakt wordt. Dit wil overigens niet zeggen dat hij geen tong heeft (Wat iets is dat door fans verzonnen is). 'Bastard without a tongue', zoals Carl zegt, is niet letterlijk, evenals de Nederlandse uitdrukking 'Heb je je tong verloren?'. Carl weet niet meer van Claude dan jij: Hoe kan hij dan weten dat hij geen tong heeft?

Link to comment
Delen op andere websites

San Andreas: -> Claude als Easter Egg, en geen echt personage.

'Geen echt personage'? :? Hoe kom je daar nu weer bij? In GTA San Andreas begint Catalina aan haar reeks bankroven samen met Claude. De Claude uit GTA SA is een duidelijk jongere versie van de Claude in GTA III. Claude en Claude Speed hebben weliswaar wat overeenkomsten, maar hoe kan hij, zoals VforV al zegt, even jong blijven (of zelfs jonger worden) in twaalf jaar tijd?

Het lijkt me veel en veel logischer als Rockstar Claude Speed als voorbeeld gebruikt heeft bij het vormgeven van Claude. Als het daadwerkelijk hetzelfde personage was, dan hadden ze de overeenkomst wel duidelijker gemaakt.

Zie ook Claude en Claude Speed op WikiGTA.

Even 1 ding recht zetten: Claude heeft wel een tong, en hij zegt daadwerkelijk iets in GTA3!

Als je de missies voor Luigi Goterelli gaat doen, dan zegt zijn bodyguard op een gegeven moment iets tegen Claude, ik geloof dat het was "I'll have more work for you later" ofzo.

Claude zegt dan, op een zachte toon: "Alright".

Het klinkt zacht en is maar 1 woord, maar ik weet zeker dat het door Claude gezegd wordt.

Claude zegt helemaal niets, in geen enkele missie. Het enige geluid dat hij maakt is wanneer hij bijvoorbeeld valt, of geraakt wordt. Dit wil overigens niet zeggen dat hij geen tong heeft (Wat iets is dat door fans verzonnen is). 'Bastard without a tongue', zoals Carl zegt, is niet letterlijk, evenals de Nederlandse uitdrukking 'Heb je je tong verloren?'. Carl weet niet meer van Claude dan jij: Hoe kan hij dan weten dat hij geen tong heeft?

Volgens mij zei hij echt iets als: Alright, of Okay, want ik dacht toen nog terug aan wat er op Wiki stond, maar ik kan het helaas niet meer checken of bewijzen.

Link to comment
Delen op andere websites

@W³bster, je kunt beter eerst bewijs hebben en dan wat zeggen dan wat gaan zeggen en daarna zeggen dat je het niet kan bewijzen :duh:

Misschien kan iemand het gene uitzoeken wat W³bster beweert.

Zou wel wat zijn als ie toch wat zegt :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 6 maanden later...
Ik had ook begrepen dat er verklaard wordt hoe het personage heet en waarom hij niet kan praten, maar Catalina en hij zijn inmiddels al verdwenen naar Liberty City, en ik ben nog niets wijzer. Lijkt me stug dat er nog iets over hen verteld wordt.

Het enige wat er over hem gezegd wordt is "That tongue-less bastard", of iets van die strekking. Veel mensen geloven dan nu ook dat hij simpelweg geen tong heeft, maar ik zie het gewoon als een uitdrukking omdat hij niets zegt.

De naam Claude heb ik ook niet gehoord in GTA SA. De enige connectie tussen de naam Claude en het personage is dat hij lijkt op het hoofdpersonage uit GTA2: The Movie, waarin in de aftiteling staat dat hij Claude Speed heet. Maar ook dit staat dus op losse schroeven.

Of dus om een lang verhaal kort te maken. Niemand weet het. Niemand weet of hij Claude Piet Henk of Jan heet.

En ik heb de cutscene van San Andreas 3x bekeken en ik kwam er ook niet achter.

Het dus een raadsel die nooit word opgelost.

Op zich is het niet erg want raadsels zijn leuk in spellen.

Ergens in de einde van San andreas belt Catalina je en zit ze mET Claude in bed en ze schreewt dan Claude

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...