Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen


Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Tnx voor je reply. Nog ff een vraagje, als ik een texture in 3ds heb goed gezet met evw map, hoe "fixeer"ik hem dan? Hoe zet ik hem vast? En wat is de ipl?

Bewerkt: door Janjo
  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Wazuup

    97

  • DaBeast

    79

  • ~> GizmO <~

    78

  • kees1991

    73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Je kan je map opslaan door met je rechtermuisknop op je model te klikken en dan ''convert to: editable poly''

te klikken. Verder vind je hier een videotutorial die uitlegd hoe het 3d gedeelte van San Andreas in elkaar steekt, met ide/ipl enzovoort.

Veel succes, greetz Wazuup

Geplaatst:

Ok bedankt, je tutorial is erg duidelijk _O_ . Nog een ding, als ik aan het uvw mappen ben, dan staat hij goed. Dan convert ik hem naar edit. poly. Als ik dan een andere texture wil gaan mappen, gaat de 1ste ook weer mee bewegen. Hoe voorkom ik dit? Sorry voor de vele vrage, heb 3ds nog niet zo lang. Ik heb btw v7.

Geplaatst: (bewerkt)
Dat voorkom je door de poly's die je al ge-UVW't hebt te deselecteren ;)

Mvg, Wazuup

Dat dacht ik al. Ik selecteerde eerst via de edges, want als je via polys selecteert wotdt het hele hokje rood en zie ik niks meer als ik ga uvw mappen :duh: Je zal het vast wel anders in kunnen stellen maar ik zou niet weten hoe. Ik ben hier echt nOoB in , kan er niks aan doen :) EDIT: ik heb al een andere manier gevonden. Bewerkt: door Janjo
Geplaatst:
ik had nog een vraag: hoe maak je een render met Gmax :*D

Dit is het enige wat niet kan in Gmax, daarom is hij ook gratis.

Geplaatst:

STEL: ik heb de oldgarage geïmporteerd in 3dsmax, en wat veranderd (aan het model), opnieuw getextured, geëxporteerd naar .col en .dff, de txd maken met txdworshop, dan noem ik de nieuwe dff weer "oldgarage_sfs.dff" en de nieuwe texture "oldgarage_sfse.txd", die replace ik dan in Gta3.img. ik wil dan ook dat de .Col klopt, want anders is het een beetje raar ingame. moet je dan de Col toevoegen in het Gta3.img? of een ander IMG? wat te doen???

Geplaatst:
STEL: ik heb de oldgarage geïmporteerd in 3dsmax, en wat veranderd (aan het model), opnieuw getextured, geëxporteerd naar .col en .dff, de txd maken met txdworshop, dan noem ik de nieuwe dff weer "oldgarage_sfs.dff" en de nieuwe texture "oldgarage_sfse.txd", die replace ik dan in Gta3.img. ik wil dan ook dat de .Col klopt, want anders is het een beetje raar ingame. moet je dan de Col toevoegen in het Gta3.img? of een ander IMG? wat te doen???

Ligt eraan in welke ide oldgarage_sfse.dff geladen word. De naam van de ide en de col zijn hetzelfde. Dan moet je die col gewoon exporeteren uit de gta3.img, openen, replacen, weer importeren en rebuilden

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb ook een probleempje :).

Normaal als je iets wil verschuiven komt er zo een dingske op met welke as je wil gebruiken.

Dit heb ik niet meer , ik heb alleen dat :

prob3ds2hc.jpg

Wat kan ik hieraan doen?

Bewerkt: door Nicsan
Geplaatst:

Ik denk dat hij bedoeld dat hij wel weet hoe je de move tool moet selecteren maar de pijltjes zijn verdwenen.

In dit geval moet je eens proberen op 'x' te drukken. Als dat niet lukt een combinatie zoals 'CTRL + X' of 'ALT + X'.

Geplaatst:

ik had een vraag met 3D max 6 kun je daar hetzelfde mee doen als 7

of ziet het er wat minder mooi uit :*D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...