Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen

Recommended Posts

Geplaatst:
Hoeveel poly's mag een object eigenlijk hebben in vc, als je een goede dff en col wil maken? :?

cekeu :cya:

Als je zeker wilt zijn dat VC niet crashed, mag een COL maar 1200 Poly's hebben. De dff mag dan 3000 poly's hebben. Als je er over bent, dan moet je je model splitsen en met Map IO of MooMapper mappen.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wazuup

97

• DaBeast

79

• ~> GizmO <~

78

• kees1991

73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Hoeveel poly's mag een object eigenlijk hebben in vc, als je een goede dff en col wil maken? :?

cekeu :cya:

Als je zeker wilt zijn dat VC niet crashed, mag een COL maar 1200 Poly's hebben. De dff mag dan 3000 poly's hebben. Als je er over bent, dan moet je je model splitsen en met Map IO of MooMapper mappen.

Vriendelijke groeten,

Bedankt , Da Beast :klap: Ik heb nog een vraag :$ hoe komt het dat je object in vc lichter van texture is dan in 3ds max 8?

Geplaatst: (bewerkt)

Je kan je objecten lichter maken door in 3ds max naar rendering --> environment --> en dan ambient lichter te zetten. Dit heeft overigens geen effect op je model ingame. Als je je object donkerder wil hebben ingame, moet je tijdens het maken van je textures de Diffuse knop lichter :bonk: donkerder zetten.

Gr martijn.

Bewerkt: door kaaspizza
Geplaatst:
Je kan je objecten lichter maken door in 3ds max naar rendering --> environment --> en dan ambient lichter te zetten. Dit heeft overigens geen effect op je model ingame. Als je je object donkerder wil hebben ingame, moet je tijdens het maken van je textures de Diffuse knop lichter zetten.

Gr martijn.

oke :bonk: bedankt :Y

Geplaatst:

Stel: ik heb in 3dsMax wat objecten geimporteerd, en door het bewegen zijn de coördinaten veranderd. Hoe kan ik zorgen dat de coördinaten weer op 0 0 0 komen te staan, zonder dat het object weer verplaatst wordt (naar 0 0 0) ?

Grtz Puma.

Geplaatst:

Heb ik al een tijdje geleden uitgelegd.

Niet zo heel moeilijk, een Piviot is die move pijltjes (X, Y en Z as). Deze moet je gewoon verplaatsen

1. Klik op het derde icoontje (niet op dat wiel zoals in de screen).
  2. Klik op 'Affect Piviot only'.
  3. Verplaats de Piviot naar X:0, Y:0, en Z:0.
  4. Doe nu 'Rechtermuisknop klikken> Convert to editable poly'.

piviotob3.th.jpg

Vriendelijke groeten,

Geplaatst:

hoi, dit is misschien een hele domme vraag maar hoe maak ik een collision file? :?

ik ben nog niet zo lang bezig met modden en ik kom niet verder als ik niet weet hoe ik een collision file moet maken. weet iemand het antwoord???

Om een collision file te maken het je het 3d programma 3dsmax of Gmax nodig, wat meteen het beste programma is om voor gta 3d models mee te maken. Je hebt ook de scripts van Kam nodig, die hier (ik upload ze nog voor je Uploaden gereed) te downloaden zijn. Het rar bestand dat je gedownload hebt moet je uitpakken in de ''scripts'' map van 3dsmax/Gmax. Vervolgens kun je deze of deze tutorial gaan volgen. Hierin leer je niet alleen hoe je collision files aan maakt, maar ook hoe je dff en txd bestanden aanmaakt en deze werkend ingame krijgt. Als je verder nog vragen hebt, stel je ze maar in het topic van de desbetreffende tutorial ;)

Status: Uploaden gereed, hier kun je het bestand downloaden.

Bewerkt: door Wazuup
  • 2 weken later...

laat ik het maar ff makelijk zeggen.

ik heb een plane en die is al in eddit poly. en nu moet ik tog nog die plane in 2 segs hebben.

hoe doe ik dat ?? zonder een niewe te maaken.

als je polys ofer elkaar heb liggen. dan word die plek donker maar niet als je renderd. maar als je dit ingame set. sie je het dan wel weer en krijg je dan ook andere bugs ??

Bewerkt: door kees1991
laat ik het maar ff makelijk zeggen.

ik heb een plane en die is al in eddit poly. en nu moet ik tog nog die plane in 2 segs hebben.

hoe doe ik dat ?? zonder een niewe te maaken.

Beste kees,

Dat is opzich niet zo'n probleem. De makkelijkste manier om dit te doen is door de plane simpelweg in het midden door midden te knippen met de ''cut'' functie. Deze is onder andere te vinden in het ''vertex'' sub-object onder het kopje ''Edit Geometry''. Klik het boxje aan en ga naar topview. Hier kun je in het midden op een ''edge'' klikken en een rechte lijn naar de overkant trekken. Ben je klaar met knippen, klik dan met je rechter muisknop om de functie uit te zetten.

als je polys ofer elkaar heb liggen. dan word die plek donker maar niet als je renderd. maar als je dit ingame set. sie je het dan wel weer en krijg je dan ook andere bugs ??

Poly's die elkaar overlappen zie je ook in de render als zwarte plek hoor (zie deze afbeelding). Ingame ziet het er niet uit en kun je bugs krijgen zoals onzichtbare muren. Je kunt het vrijwel altijd oplossen door de overlappende vertices te ''collapsen'' met de ''collapse'' functie. Deze is op dezelfde plek te vinden als de cut functie die ik hierboven heb uitgelegd. Selecteer de vertices die je wilt collapse (ineenstorten) en klik op collapse om er één vertex van te maken. Je overlappende polygon is nu weg. ;)

Bewerkt: door Wazuup
Geplaatst:

bedankt wazzup. ik was al met die cut tool beesig. maar ik snapte er nog niet veel van. maar ik begin het al wat beter te begrijpen.

en met die polys dat vint ik tog een beetje raar. want ik wou ze met die collapse ding aan elkaar maaken. maar er gebuurde nix :S

hoe dan ook het probleem is al opgelost :)

• 1 maand later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...