Goliat Geplaatst: 25 januari 2007 Rapport Geplaatst: 25 januari 2007 hoi.ik heb een box en daar heb ik een gat in getekent met de cut tool. toen heb ik inset gedaan. zodat ik een rand kreeg. daarnaa heb ik het het binenste weg gehaalt. en toen had ik dus een gat. die rand heb ik 0,5 naar vooren gedaan met de extrude tool. maar nu moet die ook nog 0,5 naar achteren. als ik daar voor de zelfde rand gebruk dan gaat dat wat eerst naar vooren gin weer naar achter en dat moet dus juist niet. weet iemand hier wat op ?? Ik begrijp je beschrijving niet helemaal maar als ik 't goed is, is 't dus zo dat die poly's als je die rand gaat moven meebewegen. Dit is gewoon normaal, ik denk daarom dat het sowieso handiger is als je de boolean functie gebruikt om een gat te maken. Voor een uitleg zie het eerste gedeeltje van deze tut: >Klik< Reageren
kees1991 Geplaatst: 26 januari 2007 Rapport Geplaatst: 26 januari 2007 het is zeker niet hanig om de bolean tool te gebruiken. want je haal een sichtbare muur weg. en je krijgt er een onsichtbare voor terug. maar ik heb het probleem self al opgelost hoor. tog bedankt. Reageren
Tjerk Geplaatst: 28 januari 2007 Rapport Geplaatst: 28 januari 2007 hallo, ik had een probleem met de particle systeem: super spray want ik had een tutorial gevolgd waarin je met de super spray, ballen kon laten vallen op een plane. dat lukte allemaal wel want ze bleven er op liggen, maar helaas zakken ze er tot de ballen hun midden in en rollen verder. Nu is mijn vraag: hoe kan ik er voor zorgen dat de ballen er gewoon opliggen en niet tot hun middel? Reageren
kees1991 Geplaatst: 31 januari 2007 Rapport Geplaatst: 31 januari 2007 HELP !!! mijn 3ds wil niet meer starten. ik heb hem al verwijdere en weer geinstaleerd. dit helpt niet. als ik gewoon dubelklik op de startup. dan doet die niks. als niemand ies weet. weet iemadn dan een link naar 3ds 8 Reageren
DaBeast Geplaatst: 31 januari 2007 Rapport Geplaatst: 31 januari 2007 Probeer anders eens naar je 3DS Max folder te gaan en hem te starten via de EXE in de folder. Mischien dat dat helpt, ik weet het niet. Als dat nog niet help, probeer dan eens de registery sleutel te verwijderen (Let wel op dat je niets verwijdert wat je niet moet verwijderen!). Dit doe je door naar 'Start>Uitvoeren' te gaan. Typ nu in dat venstertje 'regedit'. Nu zal er een registery editor openen. Ga dan naar 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Autodesk' en verwijder het mapje 'Autodesk', door op het mapje te rechtsklikken en te drukken op verwijderen. Als dat nog niet helpt, heb ik voor je een link van 3DS Max 8. 3DS Max 8 Trail Download. Vriendelijke groeten, DaBeast Reageren
kees1991 Geplaatst: 1 februari 2007 Rapport Geplaatst: 1 februari 2007 het werkt niet. heb ze allerbij gedaant. ik heb zelfs nog een 3ds bestand die ik eerder al had daar dubbel op kliken. dit werkte ook niet. ik weet niet meer wat te doen :S en uwe link naar 3ds 8 werkte niet. je kwam hier bij 3ds 9 en die heb ik al en werkt dus niet meer. heeft iemand nog een andere link ?? Reageren
PJM Geplaatst: 4 februari 2007 Rapport Geplaatst: 4 februari 2007 Ik heb laatst me computer opnieuw geïnstalleerd, 3ds max erop gezet enzo... Maar nu wou ik weer is wat gaan maken, maar het lukt me niet meer om lijnen op m'n object tevoorschijn te halen. Normaal doe je dat gewoon met F4, maar met F4 open ik een nieuw bestand. Kan iemand me helpen? Reageren
kees1991 Geplaatst: 13 februari 2007 Rapport Geplaatst: 13 februari 2007 hoi, ik heb weer een probleem. ik hem maar 1 view point. en als ik bij viewpoint convigure de layoud anders instel dan gebuurt er nix. kan iemand mij helpne ?? Reageren
Goliat Geplaatst: 13 februari 2007 Rapport Geplaatst: 13 februari 2007 Vaag probleem, probeer is bij de grijze rand(die je dus normaal gesproken zou kunnen bewegen om te bepalen welke view je het grootst wil hebben) van die 'ene view' met je rechtermuisknop te klikken en daarna op 'Reset Lay-out' te drukken. Reageren
mickey Geplaatst: 13 februari 2007 Rapport Geplaatst: 13 februari 2007 hoi, ik heb weer een probleem.ik hem maar 1 view point. en als ik bij viewpoint convigure de layoud anders instel dan gebuurt er nix. kan iemand mij helpne ?? Je moet op de knop helemaal rechtsonderin 3ds max drukken: Dan zou hij weer vier viewports moeten geven. Met Vriendelijke Groeten, Mickey Reageren
peter99 Geplaatst: 16 februari 2007 Rapport Geplaatst: 16 februari 2007 ik heb 2 vragen , hoe maak ik mijn animatie slow-motion en hoe render ik hem dan ? Reageren
peter99 Geplaatst: 22 februari 2007 Rapport Geplaatst: 22 februari 2007 ik heb wéér een vraag : hoe laat ik voertuigen bewegen , zoals een vliegtuig . alvast bedankt (ik kon niet in het 3d max help topic posten omdat ik daar al heb gepost maar niemand reageert) Reageren
Wazuup Geplaatst: 22 februari 2007 Rapport Geplaatst: 22 februari 2007 (bewerkt) Je bedoelt neem ik aan dat je een animatie van een vliegtuig wilt maken in 3dsmax, en opslaan als filmpje? In dat geval plaats je het vliegtuig op de plek waar jij wilt dat je animatie begint. Nu druk je onderin op ''autokey'' wat wat dingetjes rood kleurt. De balk waarin staat 0/100 sleep je helemaal naar rechts. Nu verplaats je je vliegtuig naar de plek waar jij wilt dat je animatie stopt. Klik autokey uit en klik op de play knop. Nu speelt je animatie zich af. Het mooiste is als jij dan ergens een camera zo neerzet dat het lijkt alsof je vliegtuig voorbij vliegt. Verder kun je in deze tutorial zien hoe je je filmpjes opslaat en dergelijke. Bewerkt: 22 februari 2007 door Wazuup Reageren
peter99 Geplaatst: 24 februari 2007 Rapport Geplaatst: 24 februari 2007 (bewerkt) cool , niet gedacht dat het zó makkelijk is en hoe zet ik de animatie in een render ? dan is het nóg mooier Bewerkt: 24 februari 2007 door peter99 Reageren
gta-pilot Geplaatst: 25 februari 2007 Rapport Geplaatst: 25 februari 2007 ik heb ook nog 2 vraagen (ik ben net begonnen) 1. in het begin krijg ik altijt 4 schermpjes (top,front,left,perspective)en ik wil alleen pespective hoe doe ik dat 2. als ik converto editebal polie d en ik klik op vertex dan kan ik maar 1 stipje aan klikken en geen 2 want dat gaar hij naar dat stipje dat ik als 2de wil hoe kan ik er 2 aan klikken? thx alvast Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.