Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Probleem: Ik ben een eiland aan het maken met de Tutorial van Bradley H. Nu als ik een wegdeel clone en dan selecteer, en vervolgens Bend 90 graden Y-as, dan bend hij de andere twee rijstukken ook, terwilj ik enkel het geselecterde wil benden. Wat nu?

Voor de bend(hier selecterede ik degende die ik wilde draaien):

naamloosno0.png

Na de bend(alles is plots gedraaid):

naamloosur4.jpg

Dank alvast!

Bewerkt: door Rivel
  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wazuup

97

• DaBeast

79

• ~> GizmO <~

78

• kees1991

73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Je moet even op dat derde stukje weg dat je wilt benden nog een keer convert to editeble poly doen. Dan moet het lukken ;).

Geplaatst:

Dankje stefan, heb een nieuw vraagje, hoe rotate ik een texture, ik heb nu een texture maar hij tsaat verkeerd? En als ik UVW een baan bv. en dan het gras dan is de UVW van de baan helemaal naar de knoppen.

• 2 weken later...

Hey,

Ik heb een probleempje met 3Ds max.

Eerst toen ik 3ds max gebruikte, en bijvoorbeeld een "Box" wil draaien, met de "Select en Rotate" tool dacht ik, (dat halfe rondje bovenin beeld) of ik wou het object verplaatsen, (dat soort van plusje met pijltjes bovenin beeld) dan kreeg ik een soort van grote bal in beeld bij het draaien, en bij het verplaatsen zag ik ook zo'n ding. Ik vond het wel handig, maar nu komen ze er niet meer te staan. Misschien heb ik toevallig op een verkeerde knop gedrukt o.i.d.

Weet iemand de oplossing hiervoor?

Alvast bedankt,

Bewerkt: door kwaakje
Geplaatst:

Oh, sorry dat ik dat onderwerp nog niet had gezien, anders had ik het daar wel in gepost.

Maar, gangsta, het werkt, echt heel erg bedankt. :)

Geplaatst:
Dankje stefan, heb een nieuw vraagje, hoe rotate ik een texture, ik heb nu een texture maar hij tsaat verkeerd? En als ik UVW een baan bv. en dan het gras dan is de UVW van de baan helemaal naar de knoppen.

Druk rechts nog een keer op UVW mapping zodat het geel wordt, nu kun je hem draaien. Als de plane helemaal rood wordt, dan druk je op F2.

Geplaatst:

Hey,

Ik heb (weer) een vraagje over 3ds max. Ik heb blijkbaar ergens op gedrukt, waardoor nu die balk bovenin beeld weg is. Ik bedoel die balk waar in die move-tool, scale-tool, rotate-tool, enzo zitten. Weet iemand hoe ik die weer terug krijg?

Alvast bedankt

Ja, al meerdere keren.

En ik heb nog een vraag: Hoe kan je ook textures die je bijvoorbeeld op een box hebt gedaan, zien in Left, Right, of Top. Ik zie ze alleen in perspectieve.

Alvast bedankt

Edit: "Ik heb blijkbaar ergens op gedrukt, waardoor nu die balk bovenin beeld weg is. Ik bedoel die balk waar in die move-tool, scale-tool, rotate-tool, enzo zitten. Weet iemand hoe ik die weer terug krijg?"

Dit heb ik al gevonden hoe het moet. Je moet bovenin beeld op Customsize klikken, en dan load UI, en dan Default UI dacht ik.

Bewerkt: door kwaakje
Geplaatst:

Dat klopt.

Die textures kan je overigens laten zien in de Left Top en andere views door een beetje met F3 en F4 te spelen. Dan krijg je ze wel :bier:.

Geplaatst:

hoi. ik wil graag rook maaken met 3d max. ik heb al een aantal tut's bekeken maar vint het nogal ingewikelt. kan iemand mij uitleggen hoe het moet of weet iemand nog een andere makelijke tut.

of heeft iemand een .max met het rook er al in ??

groeten martijn :D

Beste Martijn,

Ik schrijf je deze brief omdat ik een oplossing voor je vraag heb die je in het Stel hier je 3ds/Gmax vragen topic hebt gevraagd. De oplossing is: de fantastische plugin afterburn. (PM me...)

Ik laat wel een screen zien na het eten :D.

Groetjes, Stefan.

Bewerkt: door stefaneke
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ik heb de trail van 3ds max 7 geïnstalleerd, maar elke keer als ik heb probeer op te starten krijg ik de mededeling

'cannot find asmm80enures.dll'. Ik heb dit bestandje opgezocht op internet, en gedownload. In welke map moet dit nu staan?

Geplaatst:

Ik heb even voor je gekeken, en bij mij stond hij in 'C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared' .Veel plezier :) .

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...