Jump to content

[OVR] Stel hier je 3ds/Gmax vragen

Recommended Posts

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Wazuup

97

• DaBeast

79

• ~> GizmO <~

78

• kees1991

73

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)
www.cgtextures.com

Het zijn toch geen .bmp textures ? Of hoe moet ik ze dan downloaden ?

@Nickonly..

Sorry :N

Waar kan ik gratis textures vinden (bmp)? Weet iemand een goede site ?

Download anders de Mega Texture Pack.

Bedankt!

Bewerkt: door Think
Geplaatst:
www.cgtextures.com

Het zijn toch geen .bmp textures ? Of hoe moet ik ze dan downloaden ?

Rechtermuisknop> Afbeelding opslaan :puh:

www.cgtextures.com

Die site is eigenlijk alleen echt goed geschikt als je textures wil van specifieke dingen, en je ze daarna wil gaan bewerken in zoiets als photoshop (wat nodig is, omdat ze grotendeels niet tileable zijn). Als je gewoon een texture pakket wil als beginner die nog totaal geen textures heeft, kan je beter dat pakket dat Gangsta aanrade downloaden.

Wat moet je doen als al je texture bollen vol zijn in Material Editor en je nog meer textures nodig hebt?

Als ik da bolletje "clear" dan gaat mijn texture in de map ook weg.

Als je op Clear klikt, krijg je een keuze of je ze alleen in de material editor wil verwijderen, of ook in je scene. Als je ze dus wel wil behouden, moet je op de optie klikken "alleen in material editor verwijderen". Dan kan je weer door.

Gebruik een multimaterial door bij een bolletje op 'Standard' te klikken, en dan multimaterial aanklikken. Je kan instellen dat hij de huidige material als sub gebruikt, en hoeveel materials je in je multimaterial wilt gebruiken.

Maar dat kan ook...

Weet er verder nogsteeds niemand de sneltoets voor mijn probleem?

Bewerkt: door Nickonly
Geplaatst:
Wat moet je doen als al je texture bollen vol zijn in Material Editor en je nog meer textures nodig hebt?

Als ik da bolletje "clear" dan gaat mijn texture in de map ook weg.

Als je op Clear klikt, krijg je een keuze of je ze alleen in de material editor wil verwijderen, of ook in je scene. Als je ze dus wel wil behouden, moet je op de optie klikken "alleen in material editor verwijderen". Dan kan je weer door.

Gebruik een multimaterial door bij een bolletje op 'Standard' te klikken, en dan multimaterial aanklikken. Je kan instellen dat hij de huidige material als sub gebruikt, en hoeveel materials je in je multimaterial wilt gebruiken.

Maar dat kan ook...

Als ik op Clear druk ( Rechtermuisknop) krijg ik geen keuze.

BIj de tweede mogelijkheid, als ik op Multi/sub object klik, krijg ik keuze uit:

Discard old material of Keep old material as sub-material.

Gelijk welke optie, de textures verdwijnen altijd uit mij scene.

Maar misschien kan de fout wel in het begin liggen, want na elke texture gezet te hebben, heb ik altijd op collapse to geklikt.

>>> Door DaBeast: Je model houd de UVW, je moet de multimaterial aleen aan je model reaply-en<<<

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een vraag over 3DSMax 2009 (trial). Ik drukte op Alt+Scrollbar om even rond mijn object te draaien. Dit lukt helaas niet. Het lukt wel als ik op dat kleine knopje (Orbit) klik rechts beneden. Ligt het aan 3DSmax 2009 of is er een andere manier om gewoon via toetsenbord en muis rond je object te draaien.

Ik heb altijd gewerkt met de trial versie van max 2008 maar kan hem niet meer downloaden omdat 2009 op autodesk staat. :engel:

Alvast bedankt!

@Peter:Daar is een sneltoets voor, en als ik me niet vergis is dat 'X'.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

...

Bedankt ^_^

EDIT: hoe krijg ik 2 afzonderlijke voorwerpen aan elkaar? Ik wil dat ze namelijk aan elkaar verbonden zijn, als ik op element moeten ze een geheel vormen. Is het iets met attach soms ?

Ik het al gevonden. Ik heb weer 2 nieuwe vragen:

Wat is een WIP model?

En

Is het moeilijk om een (eenvoudige) animatie te krijgen in je model. Bv een doos die open gaat ? In soort van Filmpje, dus niet in game

Is het meer iets voor gevorderden?

Bedankt ^_^

EDIT: hoe krijg ik 2 afzonderlijke voorwerpen aan elkaar? Ik wil dat ze namelijk aan elkaar verbonden zijn, als ik op element moeten ze een geheel vormen. Is het iets met attach soms ?

Ik het al gevonden. Ik heb weer 2 nieuwe vragen:

1)Wat is een WIP model?

En

2)Is het moeilijk om een (eenvoudige) animatie te krijgen in je model. Bv een doos die open gaat ? In soort van Filmpje, dus niet in game

Is het meer iets voor gevorderden?

3)Ik heb nog één vraag: hoe krijg je zo'n witte render, zoals de meeste hun model showen ? Is het iets speciaals of is alleen maar de kleur naar wit gezet in de scene? En hoe moet ik het dan opslaan?

Geplaatst:

1. Een WIP model is een Work In Progress Model. Er moet dus nog wat aan gedaan worden.

2. Animeren is best makkelijk. Maar om het ff uit te leggen is wat anders.

http://www.sajuonline.com/Pages/Learners-c...asics-page1.htm

Even een tut gevonden ;)

3. Dat doe je als volgt: Druk op M. Dan krijg je een nieuw venstertje met allemaal bolletjes te zien. Selecteer een bolletje. Onder die bolletjes zie je een vakje 'Diffuse Color' staan, met daarachter een grijs vakje. Dat grijze vakje moet je op klikken. Dan opent weer een venstertje. Dan zet je de kleur op wit. Dan klik je op close. En dan sleep je het bolletje naar je model. Dan sluit je alle venstertjes die je net hebt geopend af. En dan druk je op F9. Dan gaat ie renderen! Als ie klaar is, staat er linksboven een knopje met een diskette als logo. Klik daarop en je kan je render opslaan.

Zie ook:

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=25624

Geplaatst:
1. Een WIP model is een Work In Progress Model. Er moet dus nog wat aan gedaan worden.

2. Animeren is best makkelijk. Maar om het ff uit te leggen is wat anders.

http://www.sajuonline.com/Pages/Learners-c...asics-page1.htm

Even een tut gevonden ;)

3. Dat doe je als volgt: Druk op M. Dan krijg je een nieuw venstertje met allemaal bolletjes te zien. Selecteer een bolletje. Onder die bolletjes zie je een vakje 'Diffuse Color' staan, met daarachter een grijs vakje. Dat grijze vakje moet je op klikken. Dan opent weer een venstertje. Dan zet je de kleur op wit. Dan klik je op close. En dan sleep je het bolletje naar je model. Dan sluit je alle venstertjes die je net hebt geopend af. En dan druk je op F9. Dan gaat ie renderen! Als ie klaar is, staat er linksboven een knopje met een diskette als logo. Klik daarop en je kan je render opslaan.

Zie ook:

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=25624

Bedankt voor de duidelijk informatie :tu:

Geplaatst:

En ik heb weer hulp nodig... :7 (ik ben bezig met men eerste model)

Ik heb een cilinder gemaakt, maar nu wil ik er 6 "cilinders" in extruden. Ik zou niet weten hoe ik op mijn oppervlakken cirkels kan maken...

extrudedb5.png

Geplaatst:
En ik heb weer hulp nodig... :7 (ik ben bezig met men eerste model)

Ik heb een cilinder gemaakt, maar nu wil ik er 6 "cilinders" in extruden. Ik zou niet weten hoe ik op mijn oppervlakken cirkels kan maken...

extrudedb5.png

hm, :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...