dutchgod Geplaatst: 7 september 2008 Rapport Geplaatst: 7 september 2008 ik heb wat gemaakt met sketchup, dus ik ga volgens puma's tutorial naar gmax. doe alle dingenen die hij zegt. dan als ik hem naar .dff moet converteren, klik ik op export en zet ik de .dff in de map waatr de est ook staat. als ik dan ga kijken in die map staat er geen .dff bestand ditzelfde geld voor de .col Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat ik verkeerd doe!? Reageren
Galiorix Geplaatst: 23 september 2008 Rapport Geplaatst: 23 september 2008 Is het mogelijk om meer dan 4 viewports op je scherm te hebben? Want ik vind het soms wel fijn als ik er een stuk of 6 heb Reageren
Nickonly Geplaatst: 24 september 2008 Rapport Geplaatst: 24 september 2008 (bewerkt) En ik heb weer hulp nodig... (ik ben bezig met men eerste model)Ik heb een cilinder gemaakt, maar nu wil ik er 6 "cilinders" in extruden. Ik zou niet weten hoe ik op mijn oppervlakken cirkels kan maken... [Afbeelding] Dit kan door middel van Boolean. Hiermee kan je direct die cilinders erin kan maken, of je kan die cirkels hiermee erin cutten, en dan handmatig extruden.(De afbeeldingen in dit topic doen het helaas niet. Als je het daarom niet begrijpt moet je even in dit topic kijken en die tutorial bekijken. Maar dat is wel een videotut, die niet alleen over boolean gaat) ik heb wat gemaakt met sketchup, dus ik ga volgens puma's tutorial naar gmax.doe alle dingenen die hij zegt. dan als ik hem naar .dff moet converteren, klik ik op export en zet ik de .dff in de map waatr de est ook staat. als ik dan ga kijken in die map staat er geen .dff bestand ditzelfde geld voor de .col Kan iemand mij alsjeblieft uitleggen wat ik verkeerd doe!? Dit komt doordat je het progammatje GTAmax.exe niet aan hebt gezet. Hierdoor doet die export het simpelweg niet. Deze moet je dus even aanzetten. Dit progamma staat ergens in je scripts/GTAtools map in je Gmax folder. Is het mogelijk om meer dan 4 viewports op je scherm te hebben? Want ik vind het soms wel fijn als ik er een stuk of 6 heb Zo ver ik weet is dit niet mogenlijk. Wat je wel kan doen is de layout van de viewports kan aanpassen. Zo kan je bijvoorbeeld 1 viewport op de bovenste helft van je screen hebben, en 3 op de onderste helft. Maar meer dan 4 viewports op je scherm heb ik nog nooit gezien. Wel kan je tussen meerdere viewports switchen. Deze twee dingen (layout aanpassen en switchen) kan je doen in het scherm wat je krijgt als je rechts klikt op een van de knopjes helemaal rechts onder in je 3dsmax scherm. Als je je layout wil veranderen kies je simpelweg daar een van de 14 soorten layouts. En switchen tussen viewports kan als je rechts klikt op een van de 4 getekende viewports in dat scherm, en daarna op een van de 23 standaard views te klikken. Als je btw wisselt tussen viewportview blijft de camera in die viewport die je eerst daar had gewoon op de zelfde plek. Dus als je daar weer later naar terug schakelt kan je daar ook gewoon mee verder, en heb je ook zegmaar 6 (of 23 zoals je wil) verschillende viewports, op de manier zoals jij omschreef, alleen dan niet allemaal op het zelfde moment zichtbaar in je scherm. Bewerkt: 24 september 2008 door Nickonly Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 30 september 2008 Rapport Geplaatst: 30 september 2008 Als ik een DFF wil exporten vanuit mijn gebouw, krijg ik een error: Werkt het plaatje hierboven niet? Probeer dan een van deze: 1 2 Reageren
Nickonly Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Als je gewoon een object (zoals een gebouw) wil exporteren, en niet een voertuig, moet je altijd het knopje "Skip COL" aanvinken: De error die je krijgt zegt namenlijk dat je geen .COL bestand geleverd hebt. Maar dat is helemaal niet nodig, omdat je geen voertuig exporteerd. Een COL hoeft alleen maar in je DFF te zitten als je dus een voertuigen wil exporteren (naar .DFF). Omdat je dus geen COL in je DFF nodig hebt voor jou gebouw, moet je dat knopje aanvinken, zodat 'ie ook geen COL gaat zoeken. Als je dit knopje hebt aangevinkt zal je deze error waarschijnlijk dus niet meer krijgen. Reageren
Fedmas Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Hey jongens(en meiden) Ik ben opzoek naar een paar Goede Beginners tuts want ik weet nog hele maal NIX van 3DS max ik heb hem wel maar snap t niet Reageren
Gangsta Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Hey jongens(en meiden)Ik ben opzoek naar een paar Goede Beginners tuts want ik weet nog hele maal NIX van 3DS max ik heb hem wel maar snap t niet Check deze tutorials, waar je de basis kan leren van 3DSMax: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=17930 (TIP!) http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=40846 (TIP!) http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=67951 En hier de hele Master Tutorial List: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=78454 Succes! Reageren
Nickonly Geplaatst: 1 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 1 oktober 2008 Kleine toevoeging: Deze grote tutorial is ook erg goed. Eigendunk [/font] Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 2 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 2 oktober 2008 Als je gewoon een object (zoals een gebouw) wil exporteren, en niet een voertuig, moet je altijd het knopje "Skip COL" aanvinken:*plaatje* De error die je krijgt zegt namenlijk dat je geen .COL bestand geleverd hebt. Maar dat is helemaal niet nodig, omdat je geen voertuig exporteerd. Een COL hoeft alleen maar in je DFF te zitten als je dus een voertuigen wil exporteren (naar .DFF). Omdat je dus geen COL in je DFF nodig hebt voor jou gebouw, moet je dat knopje aanvinken, zodat 'ie ook geen COL gaat zoeken. Als je dit knopje hebt aangevinkt zal je deze error waarschijnlijk dus niet meer krijgen. Error: Mijn instellingen _______________ De error Reageren
Nickonly Geplaatst: 3 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 3 oktober 2008 Je instellingen staan gewoon goed. Het probleem is dat jij wil iets exporteren wat uit meerdere objecten bestaat, en dat kan niet. Als het gewoon een normaal object wil exporteren moet je er één enkel object van maken dmv attach. Als je een voertuig maakt en moet je dus wel meerdere objecten hebben, dan moet je ze eerst aan elkaar linken. Maar daar moet je maar even een tut over volgen. Reageren
Galiorix Geplaatst: 11 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2008 Hoe kan ik gedownloade materials importeren in 3ds max? Alvast bedankt Reageren
Gangsta Geplaatst: 11 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2008 Hoe kan ik gedownloade materials importeren in 3ds max? Alvast bedankt Klik op ''M'' om naar de material editor te gaan. Klik daarna op een bolletje en daarna op: ''Get Material''. Bij ''Browse From'' (links) selecteer je Mtl Library. Bij ''Show'' vink je alles aan. Klik daarna bij ''File'' op Open en selecteer je material. Plaatje: Reageren
joppie Geplaatst: 22 oktober 2008 Rapport Geplaatst: 22 oktober 2008 Hoe kan ik meerdere Booleans op een voorwerp uitvoeren? Zie de screens: Zoals je ziet kan er maar een tegelijk ofzo... en gaat de laatste steeds weg. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.