DaBeast Geplaatst: 23 februari 2009 Rapport Geplaatst: 23 februari 2009 Mijn 3ds max blijft altijd vasthangen als ik hem opstart En ik heb er niets raars mee gedaan... Niets verwijderd in de map, of toegevoegd... Wat moet ik doen? Best raar, weet je zeker dat er niets mist ofzo? Misschien heb je een nieuwe Direct X geïnstalleerd ? Het enige waar aan ik kan denken wat kan helpen is 3DS Max herinstalleren.. Reageren
.:TOM:. Geplaatst: 3 maart 2009 Rapport Geplaatst: 3 maart 2009 (bewerkt) Opgelost Bewerkt: 3 maart 2009 door .:TOM:. Reageren
Galiorix Geplaatst: 4 maart 2009 Rapport Geplaatst: 4 maart 2009 Ik ben weer eens bezig met reactors en heb nu een reuzerad (oké, niet zelf gemoddeld maar hij stond nog op mijn computer, hij is van MS) en ik heb nu het rad en een karretje. Alles is goed ingesteld, alleen het karretje wordt helemaal gestoord... Hij vliegt alle kanten op. Wat te doen? Reageren
Nickonly Geplaatst: 4 maart 2009 Rapport Geplaatst: 4 maart 2009 (bewerkt) http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials...unleashed/6.jpgHoe krijg je die rode lijtjes? Ik denk dat de maker hiervan gewoon een cilinder (rood van kleur) heeft neergezet, met een behoorlijke groote, en zo heeft gedraaid en verplaatst dat het middelpunt precies op dat punt midden op het wiel zit. Ik denk dus dat het een cilinder is van bovenaf gezien. Ik ben weer eens bezig met reactors en heb nu een reuzerad (oké, niet zelf gemoddeld maar hij stond nog op mijn computer, hij is van MS) en ik heb nu het rad en een karretje. Alles is goed ingesteld, alleen het karretje wordt helemaal gestoord... Hij vliegt alle kanten op. Wat te doen? Waarschijnlijk zitten die 2 objecten door elkaar heen. Omdat dit niet mag volgens het programma (omdat waarschijnlijk staat ingesteld dat ze niet mogen colliden) zal 'ie dus zoals je zei helemaal raar wegschieten. Dit kan je waarschijnlijk oplossen door wat te rommelen met de instellingen (ik kan niet precies zeggen welke, ik werk daar nou ook weer niet zo vaak mee), of het object zo te maken dat de objecten niet door elkaar heen zitten, maar dus dat als er een staaf ofzo door het rad zelf zit zul je in het rad dus wat gaten moeten maken waar die staaf dan doorheen zit. Bewerkt: 4 maart 2009 door Nickonly Reageren
thomas1010 Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Ik heb een vraag over Gmax is er mischien een script pluginb of zoiets dat jij 3ds files kan opennen. Reageren
DaBeast Geplaatst: 8 maart 2009 Rapport Geplaatst: 8 maart 2009 Die bestaat wel (hier). Maar ik raad je aan om het Wavefont OBJ bestandtype te gebruiken (hier of hier). Deze is zeer goed compatible (ten opzichte van andere formaten) met andere programma's en je hebt er ook meer import/export opties bij (voor de meer gevorderde gebruikers) Natuurlijk zou je ook gewoon het DFF bestandstype kunnen gebruiken, al is het niet echt geweldig om de models te editen. -DaBeast Reageren
HA5H Geplaatst: 5 april 2009 Rapport Geplaatst: 5 april 2009 Mensen, ik ben bezig met het prelighten van een model van mij, alleen nu moet ik de Radiosity Plugin gebruiken, nog preciezer het bestand rw30exp.dle. Ik heb deze in de plugin map van 3DS Max gestopt, maar ik krijg nu steeds een could not initialize melding. Kan iemand mij hiermee verder helpen? Oja, ik heb 3DS Max Design (Suite) 2009 Reageren
DaBeast Geplaatst: 5 april 2009 Rapport Geplaatst: 5 april 2009 Om radiosity te gebruiken hoef je geen plugin te gebruiken. Deze zit gewoon standaart in 3DS Max. Waarschijnlijk heb je een versie van die plugin gedownload die bedoelt was voor een andere versie van 3DS Max. 3DS Max heeft namelijk te kampen met backwards compatibility problemen met plugins en onderdelen. Ik raad je gewoon aan om de standaart Radiosity te gebruiken, aangezien hij echt ruim voldoende is voor GTA . Reageren
kingwolf70 Geplaatst: 25 april 2009 Rapport Geplaatst: 25 april 2009 he jongens ik heb dit model gwn gedownload ( http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/311955 ) en geopend in Gmxax, en heb starry_sky.jpg ( http://www.geofffox.com/MT/images/Starry_Sky.jpg ) ook gedaan. Heb ik het hele ding geselect, en een group van gemaakt (neem aan dat dat moet) en groupname gwn Oil Rig gedaan. Dan klik ik aan van Kam's stuff DFF IO en doe export en doe dat volgens dit plaatje: ( http://nl.tinypic.com/view.php?pic=xqji4o&s=5 ). Dan sla ik hem op als Oil Rig en als DFF bestand en dan krijg ik deze error: ( http://nl.tinypic.com/view.php?pic=a4sayx&s=5 ). wat kan ik doen?? Reageren
Rickyboy30 Geplaatst: 26 april 2009 Rapport Geplaatst: 26 april 2009 Heey mensen! Rickyboy30 is back met de NL mod! ik ben nu begonnen aan mijn politiewagen in 3ds max, heb de models geimporteerd uit GTA IV, maar nou moet ik ze nog exporteren! hoe kan dit ? laterz Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 26 april 2009 Rapport Geplaatst: 26 april 2009 Is het mogelijk om in Gmax een model te prelightenen voor GTA? Reageren
Beagle Geplaatst: 26 april 2009 Rapport Geplaatst: 26 april 2009 he jongens ik heb dit model gwn gedownload ( http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/311955 )en geopend in Gmxax, en heb starry_sky.jpg ( http://www.geofffox.com/MT/images/Starry_Sky.jpg ) ook gedaan. Heb ik het hele ding geselect, en een group van gemaakt (neem aan dat dat moet) en groupname gwn Oil Rig gedaan. Dan klik ik aan van Kam's stuff DFF IO en doe export en doe dat volgens dit plaatje: ( http://nl.tinypic.com/view.php?pic=xqji4o&s=5 ). Dan sla ik hem op als Oil Rig en als DFF bestand en dan krijg ik deze error: ( http://nl.tinypic.com/view.php?pic=a4sayx&s=5 ). wat kan ik doen?? Je moet een texture op het model doen, dan voorkom je deze error Reageren
Twister24 Geplaatst: 24 mei 2009 Rapport Geplaatst: 24 mei 2009 Wat vinden jullie van 3DS max 4??? Issie goed genoeg? Wat info graag!!! Reageren
DaBeast Geplaatst: 28 mei 2009 Rapport Geplaatst: 28 mei 2009 Ik geloof dat de scripts destijds nog gemaakt waren voor 3DS Max 4 en 5, later is er compatiliteit voor 6 en 7 toegevoegd. De enige manier om het te weten, is door het te proberen. Natuurlijk heb je met 3DS Max 4 heel wat minder functies als de nieuwe 2009 of 2010. Maar het is wat je zelf graag hebt, zelf model ik nog steeds graag in 7, die uitermate geschikt is voor modden. Reageren
Bradley H. Geplaatst: 30 mei 2009 Rapport Geplaatst: 30 mei 2009 Halo ik ben bredly en ik heb dislectie ds srry vor min tiepfuten. warum sijn de modles van DaBeast in 3DSMax altijt so geil? >>> Door DaBeast: Omdat ik het via jou geleerd heb, mallerd .<<< Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.